Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3294485
- pien - schreef:Wij doen er aardappels in en raapsteeltjes, en spekjes. Eigenlijk net als met andijviestamppot. En aangezien raapsteeltjes heel dun en 'teer' zijn 2 bosjes voor 2 personen.

edit: we waren de spekjes vergeten, of eigenlijk: we hadden geen spekjes want we hadden biologische rookworst van de Appie erbij. Wat een zoute bende was dat :-X
Noteert 'geen bio rookworst van de appie erdoor gooien' ;)
Maar eens zien wanneer ik mijn raapsteeltjes kan oogsten voor een stamppot :)
Door - pien -
#3294503
dinky89 schreef:Noteert 'geen bio rookworst van de appie erdoor gooien' ;)
Maar eens zien wanneer ik mijn raapsteeltjes kan oogsten voor een stamppot :)
Aah, wat leuk, eigen raapsteeltjes :smitten:
Als ik recepten opzoek staat overal 'zoveel bosjes'.
En ik heb ze gister niet gewogen dus ik zou gewoon een dotje doen ;)

Wij eten vandaag asperges met een aardappeltje en ei-botersaus.
Door hamada
#3294523
Hier lamsbout met knoflooksaus, broccoli en zevenblad uit de tuin. Ben benieuwd hoe dat laatste bevalt, zou misschien een oplossing zijn voor een heleboel onkruid.
Door - pien -
#3294529
hamada schreef:Hier lamsbout met knoflooksaus, broccoli en zevenblad uit de tuin. Ben benieuwd hoe dat laatste bevalt, zou misschien een oplossing zijn voor een heleboel onkruid.
;D ;D ;D Zevenblad is wel heel hardnekkig hoor, als je de wortels niet uit de grond haalt kun je blijven oogsten denk ik :P
Ik ben benieuwd hoe het smaakt, ik ben niet verder gekomen dan jonge brandnetel, een jaar of 35 geleden :D
Door Siberienne
#3294536
- pien - schreef:Aah, wat leuk, eigen raapsteeltjes :smitten:
Als ik recepten opzoek staat overal 'zoveel bosjes'.
En ik heb ze gister niet gewogen dus ik zou gewoon een dotje doen ;)

Wij eten vandaag asperges met een aardappeltje en ei-botersaus.
Wij ook zoiets: asperges met aardappeltjes, hardgekookte eieren, ham en boter. Schoonmama is erg blij met ons :biggrin2: want we hebben ook nog eens Limburgse vlaai als toetje!
Door hamada
#3294605
- pien - schreef:;D ;D ;D Zevenblad is wel heel hardnekkig hoor, als je de wortels niet uit de grond haalt kun je blijven oogsten denk ik :P
Ik ben benieuwd hoe het smaakt, ik ben niet verder gekomen dan jonge brandnetel, een jaar of 35 geleden :D
Volgens een recept 10 minuten koken en dan klein snijden. Smaak was goed, vrij mild en met wat knoflooksaus (zelfgemaakt) en lamsvlees prima combinatie.
Schijnt ook errug gezond te zijn :P
Door - pien -
#3294646
hamada schreef:Volgens een recept 10 minuten koken en dan klein snijden. Smaak was goed, vrij mild en met wat knoflooksaus (zelfgemaakt) en lamsvlees prima combinatie.
Schijnt ook errug gezond te zijn :P
Ik weet het, maar het is erg ongezond voor mijn bloeddruk, zo'n gewas wat niet uit te roeien valt :-X En als je niet uitkijkt delven je planten het onderspit en staat de hele tuin vol van dat spul >:(
Het schijnt naar spinazie te smaken?
Door hamada
#3294647
- pien - schreef:Ik weet het, maar het is erg ongezond voor mijn bloeddruk, zo'n gewas wat niet uit te roeien valt :-X En als je niet uitkijkt delven je planten het onderspit en staat de hele tuin vol van dat spul >:(
Het schijnt naar spinazie te smaken?
Inderdaad soort van spinazie met meer "bite". Mijn bloeddruk ging naar beneden doordat ik aardig wat blaadjes kon afknippen en nu meer zicht heb op het wegspitten van de plantjes zelf :biggrin2: Dat gaat binnenkort gebeuren.
Maar echt weg zal ik het niet krijgen.
In Amerika schijnt het een gewaardeerde bodembedekker te zijn. :-X
Door - pien -
#3294656
hamada schreef:Inderdaad soort van spinazie met meer "bite". Mijn bloeddruk ging naar beneden doordat ik aardig wat blaadjes kon afknippen en nu meer zicht heb op het wegspitten van de plantjes zelf :biggrin2: Dat gaat binnenkort gebeuren.
Maar echt weg zal ik het niet krijgen.
In Amerika schijnt het een gewaardeerde bodembedekker te zijn. :-X
Er bestaat een bonte vorm, die had een vriendin van mij in haar tuin gezet. Ik heb heel hard gelachen ;D
Toen we hier net woonden ben ik heel de tuin doorgekropen om alle wortels uit te trekken, maar als het tussen de wortels van struiken e.d. zit raak je het inderdaad niet kwijt :-\
Wat je eventueel zou kunnen doen is afdekken met (zwart) plastic, om de boel te verstikken. Een jaar of zo laten liggen, dan heb je grote kans dat het weg is.
Amerika is ook een stukje groter dan Nederland, ik denk dat het daar minder snel in de weg zit :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3294657
Iets is ook pas onkruid, als wij het onkruid noemen he...

Ik durf het niet te eten uit de voortuin, het is een groot kattentoillet :-X . Dat is al smerig genoeg met tuinieren, wekt niet bepaald de eetlust op.

Wij eten dat wat de scooterjongen komt bezorgen vanavond :biggrin2:
Door evelyn02
#3294691
Mij is verteld datje zevenblad het beste wegkrijgt door continu de blaadjes te plukken. Dan put je de plant uit. Als je gaat proberen de wortels te verwijderen, breek je de wortels en maak je het probleem groter. Bovendien raak je het zevenblad dat tussen planten en struiken zit niet kwijt met uitvorken.
Zelf hebben wij het wel uitgevorkt maar raakten hetiet helemaal kwijt. Ga nu de plukmethode proberen.
Door Eef+Stippels
#3294741
evelyn02 schreef:Mij is verteld datje zevenblad het beste wegkrijgt door continu de blaadjes te plukken. Dan put je de plant uit. Als je gaat proberen de wortels te verwijderen, breek je de wortels en maak je het probleem groter. Bovendien raak je het zevenblad dat tussen planten en struiken zit niet kwijt met uitvorken.
Zelf hebben wij het wel uitgevorkt maar raakten hetiet helemaal kwijt. Ga nu de plukmethode proberen.
Ik heb het altijd zo gedaan, maar heeft niets geholpen...
Nu is mij verteld dat het met de plukmethode juist erger wordt, omdat je steeds een soort van snoeit :???: ;D
Ik combineer nu de plukmethode met het zoveel mogelijk weghalen van de wortels.
Zal wel weer niets doen :biggrin2:


Wij hebben tomatensoep met stokbrood gegeten.
Door - pien -
#3294764
Eef+doggies schreef:Ik heb het altijd zo gedaan, maar heeft niets geholpen...
Nu is mij verteld dat het met de plukmethode juist erger wordt, omdat je steeds een soort van snoeit :???: ;D
Ik combineer nu de plukmethode met het zoveel mogelijk weghalen van de wortels.
Zal wel weer niets doen :biggrin2:


Wij hebben tomatensoep met stokbrood gegeten.
Gister aten bij bloemkool met lamsvlees, en aspergesoep toe.
Vanavond courgetti met pesto. En ik maak nog een groentegerecht.

Een vriend van ons had ooit het lumineuze idee om met een frees door de tuin te gaan, ik zei dat dat niet ging gebeuren omdat het dan 10 x zo hard zou gaan ;D
Volgens mij is het inderdaad (bijna) onbegonnen werk om het kwijt te raken. Zeker als je ook nog buren hebt waar het welig tiert :crazy2:
Wat ook nog kan maar zeer mileuonvriendelijk: blaadjes insmeren met een onkruidverdelger. Werkt alleen als er af en toe nog een klein bosje ergens de kop opsteekt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door