Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3190277
Jeetje! Alweer een nieuwe aanwinst! Jij blijft me ook verbazen hoor, eerst roep je dat je NOOOOOOIT meer een rashond wil, daarna schaf je er kort op elkaar weer twee aan ;D ! Ik wens je heel veel plezier en veel geluk met dit nieuwe smurfje! Het is echt een plaatje hoor :smitten: . Ik vind de kleuren en de tekening ook heel prachtig!

Maar goed, ze komt dus uit 100% Engelse lijnen begrijp ik? En waarom zijn die gezonder dan de Amerikaanse? (mijn ervaring bij veel rashonden is dat ze in Engeland gezonder lijken omdat ze daar zo verdomd weinig testen... Ik hoop dat dit bij jouw ras niet het geval is!).
#3190343
Dank je! Ja ik weet wat ik ooit gezegd heb, maar de angst dat ik nooit meer een sheltie (of een hond) hier zal hebben, is groter dan de rest van de angsten. Het bleef maar leeg voelen hier in huis, zelfs na Isabella en Noémie! Dus tja, hebben we overlegd wat we gingen doen en Charlotte kwam eigenlijk op het zelfde moment in beeld als Noémie, maar door omstandigheden konden we haar nog niet halen.

Ik geloof niet wat men zegt, ze kunnen wel zeggen dat Engelsen gezonder zijn dan de Amerikanen, maar mijn Shari en Savannah waren ook puur engels. Dus tja? In engeland vis je ook helemaal alleen naar informatie. Nog nooit heeft iemand daar een ongezonde hond gefokt (En ook dat geloof ik niet) Ik heb toch meer honden gehad die AM /ENG waren die toch ook van alles hadden. Maar in Nederland roepen ze ook allemaal dat ze allemaal gezonde honden fokken (dus ik zou de enige in deze wereld zijn die ongezonde shelties heeft)

Maar ik ga er nu maar eens een positieve instelling aangeven, dat ik gewoon er vanuit ga dat mijn nieuwe dames vol levenslust en goede gezondheid zijn.

Want een leven zonder sheltie, nee daar is mijn hart niet aan besteed. Ik kan niet zonder beesten om me heen. En 1 hond is geen hond zeg ik altijd. Ben altijd gewend om veel om me heen te hebben. En een ander ras moet je je weer helemaal opnieuw inwerken, duurt ook weer 20 jaar voordat je weet waar de gebreken zitten en welke gebreken. En ik ben geen kattenmens, Asbak hond is ook geen optie, die worden toch vaak in een schuur gefokt of het zijn oepsies bij fokkers vandaan, dan heb je nog 2 rashonden die elkaar gedekt hebben, maar er geen stamboom bij mag omdat het een oepsie is.

Vanaf nu ga ik er vanuit dat ik eens geluk heb. Ik ga ze lekker vertroetelen en ik ga lekker genieten van mijn dames. En ze moeten nog veel leren, want de ene smurf is nog ondeugender dan de andere, maar ook dat gaat met heel veel geduld goed komen :biggrin2:

Wat de toekomst brengen zal weet ik niet, we zien het wel en leven bij de dag. Genieten van de oude dag van Phoebe en Prudence en genieten van de drie smurfen bij elkaar. Ze trekken heel veel naar elkaar toe. Het is nu 12 pootjes op 1 buik.
Lizzy schreef:Jeetje! Alweer een nieuwe aanwinst! Jij blijft me ook verbazen hoor, eerst roep je dat je NOOOOOOIT meer een rashond wil, daarna schaf je er kort op elkaar weer twee aan ;D ! Ik wens je heel veel plezier en veel geluk met dit nieuwe smurfje! Het is echt een plaatje hoor :smitten: . Ik vind de kleuren en de tekening ook heel prachtig!

Maar goed, ze komt dus uit 100% Engelse lijnen begrijp ik? En waarom zijn die gezonder dan de Amerikaanse? (mijn ervaring bij veel rashonden is dat ze in Engeland gezonder lijken omdat ze daar zo verdomd weinig testen... Ik hoop dat dit bij jouw ras niet het geval is!).
#3190348
Dank je! Isabella is 1 jaar geleden gekomen, Noémie is 5 december gekomen en Charlotte is afgelopen zaterdag bij ons gekomen.

Dus dit jaar 2 achter elkaar. Vorig jaar dus Isabella.

Isabella is nu 2 jaar, Noémie is 12 maanden en Charlotte is 10 maanden.
tt-tjes schreef:Wat een schatje!, Is dit nu nummer 3? Zijn ze een beetje van dezelfde leeftijd of niet?
#3190349
Dank je! Maar een bm tik denk ik niet, als ik wat moois tegenkom reageer ik er op. En dat waren toevallig allemaal Blue merles. Isabella had ik van te voren niet gezien toen ik daar op reageerde later werd zag ik pas de foto. Bij de andere 2 zag ik de mooie foto's eerst!
*Lia* schreef:Zo Jaqueline, heb je een Blue Merle tik gekregen ? ;D ;D Leuk hoor. Veel geluk en plezier met jullie nieuwe aanwinst.
#3190351
Afbeelding
3 partners in Crime, nu Partners in ruste :biggrin2:

Iedereen bedankt voor de reacties, het is eindelijk niet stil meer in huis, ook de oudere honden komen nu in beweging. Zo leuk om te zien. Phoebe moest eerst niets van Noémie hebben, maar nu er sneeuw ligt zijn zij degenen die lekker spelen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door