Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Rico
#3189487
In oktober had meneer het al zo koud buiten dat hij rilde en niet graag mee wilde. En hebben we hem een hele foute jas aangedaan, wat wel maakte dat hij weer mee wilde ;)

Op het moment dat we overgingen op vers vlees, werd het ook wat zachter buiten.
En eigenlijk heeft hij al die weken zonder trui of jas buiten gelopen.
Gisteravond merkte ik dat hij het toch wel erg fris had. ( -5)
Dus vandaag, we gingen een flinke wandeling maken toch maar een bodywarmer aangedaan.
Hij vindt het zelf geen punt, en heeft heerlijk genoten!

Een paar sneeuwvlokjes kwamen uit de lucht vallen, en dat vond hij wel oke. Regen is een reden om binnen te blijven namelijk :) Grappig dat ineens iedereen zijn hond ging uitlaten, juist dat wat ik vermijd. En hij heeft het zo goed gedaan. Soms een klein blafje. Maar merkte ook op, als hij een hond ziet, dat hij naar mij kijkt waar zijn lekkers blijft :D We gaan echt zo enorm voorruit!

Toch ik vind het wonderlijk dat hij zo kouwelijk was, en nu eigenlijk helemaal niet meer.
Hij houdt van warmte hoor, dat wel. Slaapt het liefst tegen je aan onder de dekens en zo.
En die enkele keer dat het echt koud is, mag hij best iets aan. Tenslotte is 'ie erg klein en heeft amper haar op zijn buik.

Jammer dat we geen echte sneeuw hebben, maar wie weet komt dat nog. Ben zo benieuwd hoe hij dat vindt ;)
Een paar fotootjes van vanmiddag :D

Best stoer hè?
Afbeelding

Zo'n lekker koppie <3
Afbeelding

Lekker snacken...
Afbeelding

Om de vinger bij af te likken, lamshartjes zijn zoooo lekker ;)
Afbeelding

Mag ik nog wat lekkers?
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rico op wo 20 jan 2016, 01:11, 1 keer totaal gewijzigd.
#3189503
Op zich is het best leuk :)
Zeker als je hond er geen probleem mee heeft.

Anderzijds vond ik het ook wel fijn dat het niet meer nodig was. Want de lichaamstaal is ook weer net wat moeilijker te lezen. En juist daar let ik nu zo veel mogelijk op om op het juiste moment in te grijpen zeg maar. ( Rico is reactief en we zijn saampjes druk in de weer om beter met zijn angsten om te gaan ;) )

Maar goed, 't staat best leuk, en hij heeft het super leuk gehad! En niet koud ;)
Dit exemplaar is ook wat minder fout dan die we eerst hadden gekregen ;D
Fouter dan fout LOL

Afbeelding
Door Lil
#3189506
Meerdere honden gehad met jassen en geen verschil met hun te lezen. Je ziet het dwars door de dikke jassen heen dat heet ik voel al heel sterk wat er in hun omgaat voordat ik het daadwerkelijk zie aan ze. Heel fijn bij reactieve honden.
#3189575
Hier een grote stoere herder met een jas aan hoor! Kou lijden is nergens voor nodig. Ik doe bij Oscar een jas aan, omdat ie anders last krijgt van zijn LSI. Een lekker warme rug voorkomt dat. Lang niet elke wandeling gaat ie aan, maar van de week viel er zo'n ijskoude regen, nou dan gaat ie mooi aan!

Ik vind Rico wel heel stoer in dit jasje :smitten:
#3189599
Kaela schreef:Hier een grote stoere herder met een jas aan hoor! Kou lijden is nergens voor nodig. Ik doe bij Oscar een jas aan, omdat ie anders last krijgt van zijn LSI. Een lekker warme rug voorkomt dat. Lang niet elke wandeling gaat ie aan, maar van de week viel er zo'n ijskoude regen, nou dan gaat ie mooi aan!

Ik vind Rico wel heel stoer in dit jasje :smitten:
Dat dus . Het was hier afgelopen Zaterdag ook waterkoud , met de nodige neerslag . Dan heeft mijn grotere dame ook haar jas aan
Ook zij is geen jonge bloem meer , en het is gewoon heerlijk voor die honden
Door Lil
#3189600
Ik zie al jaren het nut in van jassen. Bij de herders werd ik gek aangekeken. En bij de kleine nu niet. Gewoon laten praten als ze rare dingen zeggen. Als mensen zeiden: doe die hond die jas uit. Zei ik altijd: als ik moet kiezen tussen luisteren naar iemand die ik niet kennof de behandelend dierenarts dan luister ik naar de dierenarts en doe hem een jas aan. Die mensen maakte nooit meer rare opmerkingen.
#3189605
Ik vind dat Rico er kek uitziet in zijn jas! En inderdaad, waarom zou je je hond kou laten lijden, zeker als hij zelf al aangeeft dat hij het koud heeft? Ik doe onze boxer en mix vanaf -15 in Zweden ook een jas aan, ook al vinden ze dat zelf onzin. Maar zieke honden hebben is nog veel grotere onzin, als je het kunt voorkomen!
#3189683
Nog weinig gekke opmerkingen gehad, volgens mij is het tegenwoordig eerder raar dan niet als je mini hond niks draagt. ;)

Maar als hij het niet koud heeft, is het niet nodig, maar als het erg fris is, doen we gewoon wat aan. Hij heeft zat truitjes en jasjes ;)
Ik denk dat hij ook doordat hij wat aangekomen is, dat dit meespeelt in het minder koud hebben.

Nu is het weer gewoon boven 0, dus zonder jas mee geweest. Misschien in de avond dat ik dan wel lekker zijn trui of jas aan doe. En dan komen we zelden andere honden tegen.
Want ik vind zijn lichaamstaal erg belangrijk op dit moment om zo veel mogelijk 'foutjes' de kans te geven.
Want elke keer dat ik het verkeerd of te laat inschat is er eigenlijk een keer te veel zeg maar.
#3189704
Hier doen we onze grote bulldog ook een jasje aan hoor, zeker met dit weer, anders heeft hij zo last van zijn artrose. Ik merk daar echt heel erg verschil in. Waarom geen jasje?
Ik vind het zelfs jammer, de kleine maatjes hebben veel leukere jasjes van grote maten die ik nodig heb Afbeelding
Krijg je zo'n lelluk ding
Afbeelding
Maar hij werkt wel!
Door Lil
#3189714
constance.blokzijl schreef:Hier doen we onze grote bulldog ook een jasje aan hoor, zeker met dit weer, anders heeft hij zo last van zijn artrose. Ik merk daar echt heel erg verschil in. Waarom geen jasje?
Ik vind het zelfs jammer, de kleine maatjes hebben veel leukere jasjes van grote maten die ik nodig heb Afbeelding
Krijg je zo'n lelluk ding
Afbeelding
Maar hij werkt wel!
Hahaha ik heb dus afgelopen week een nieuw jasje gekocht voor de kleine en vond ze verschrikkelijk! Gelukkig hadden ze het model dat jou hond draagt (en mijn herders droegen). Model paardenjas en die zijn nog veel beter mbt warmte en ademend etc als die mode dingen. Heb daar twee van en vind het bagger.
#3189734
Lil schreef:
Hahaha ik heb dus afgelopen week een nieuw jasje gekocht voor de kleine en vond ze verschrikkelijk! Gelukkig hadden ze het model dat jou hond draagt (en mijn herders droegen). Model paardenjas en die zijn nog veel beter mbt warmte en ademend etc als die mode dingen. Heb daar twee van en vind het bagger.
Hij zit echt perfect, zelfs mijn wat kleinere, fijner gebouwde teefje kan hem prima aan, maar ik vind het ding lelijk Afbeelding alhoewel ik hem bij mijn teef minder lelijk vind, die staat rood weer iets beter ofzo, ik weet het niet.
Neemt niet weg dat dit wel een prima, lekker warm, ademend jasje is inderdaad en die ook gewoon goed blijft zitten. Heb ook een Hurtta en daar ben ik toch minder tevreden over. En dan te bedenken dat dit een jasje was van 2 tientjes Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door