Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Thea
#3190832
Ik wil ff zeggen wat geweldig ik het vind wat jullie allemaal voor Mazzel hebben gedaan en doen. :) :)
Dan over naar de bak gaan. Heb hier 2 katten en 3 kattenbakken.
Katten eten hier vers.
En meestal gaan ze s morgens vroeg rond 6 uur op de bak en s avonds voordat we gaan slapen, of als ik de bakken controleerd op plasjes en poepjes.
Dus meestal gaan ze maar 2x per dag naar de bak.
Door Lil
#3190836
Hahaha lekker eigenwijs.

Welkom in de wereld van de kat.

Mevrouw poept 1 maal daags en plast 2 maal daags en af en toe drie keer. Heel normaal dus.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3190838
Thea schreef:Ik wil ff zeggen wat geweldig ik het vind wat jullie allemaal voor Mazzel hebben gedaan en doen. :) :)
Dan over naar de bak gaan. Heb hier 2 katten en 3 kattenbakken.
Katten eten hier vers.
En meestal gaan ze s morgens vroeg rond 6 uur op de bak en s avonds voordat we gaan slapen, of als ik de bakken controleerd op plasjes en poepjes.
Dus meestal gaan ze maar 2x per dag naar de bak.

Dank je,dat stelt me gerust! Het lijkt zo ontzettend weinig vanuit menselijk oogpunt gezien. Maar jij bent nu de tweede die mij zegt dat het normaal is,gelukkig!

Lil,jij ook bedankt voor het gerustellen ;) Ja eigenwijs,eigengereid,maar wat een heerlijke wereld is de kattenwereld :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Radja
#3191627
Met Mazzel gaat het meer dan goed :D , ik doe een aantal keren per dag zijn kap af,zodat hij zichzelf kan wassen ipv binnenkant van zijn kap!

Ik heb ook het sterke vermoeden dat hij kan horen,hij reageert wanneer CoCo schreeuwt en op andere geluiden, maar niet wanneer ik zijn naam roep of in mijn handen klap :-\ ,misschien is hij niet gewend om te horen of is dat raar gedacht?

Mijn tante is sinds maandag weer thuis en daar gaat het ook goed mee,meerdere malen per dag telefonisch contact!
Vandaag wordt ze gebeld door stichting Ruggensteun( dank je Anneloog :-* )voor een intake gesprek om een passende vrijwilliger te zoeken!
Vanavond gaat ze alleen naar de Mediamarkt om een tablet te kopen :o ,ben benieuwd hoe dat gaat aflopen! Regiotaxi voor 5 uur besteld,want vanaf 18.00uur is er die btw stunt ;D
Gebruikersavatar
Door Radja
#3191656
:wall: :rant: :idiot2: , ik word gek!!!

Echt,heb ik een intake geregeld,is gebeurd! Maar mevrouw wil graag een vrijwilliger met een auto omdat ze op een heuvel woont! Dat gaat dus niet! Mevrouw wil graag iemand die verstand heeft van computers! Dat kunnen ze niet beloven! Kortom mevrouw heeft een vrijwilliger afgewzeen >:( !! En het ergste is,toen ze dat telefonische intakegesprek had,was er thuiszorg aanwezig,die eigenlijk bevestigde tegen mijn tante dat zij geen vrijwilliger nodig had! 'Wij zijn er toch 2x per dag'!!! Grrrrrrr!!!
Door Anne in Zweden
#3191660
Aaargh! Kun je niet dreigen dat je Mazzel zelf houdt als zij niet een beetje haar best doet om mee te werken? Want eerlijk: dit klinkt alsof je tante straks al jouw adviezen en al je zorgvuldig geportioneerde kvv gewoon in de prullenbak mikt, omdat zij het wel beter weet.

Verzin over een week of drie maar een negatief reisadvies door de da voor Mazzel. Ivm klachten aan de straphaloïde buigdekker van de linkerachterhartkamer of zo. Volledige rust vereist en vooral alle mogelijke opwinding en verandering vermijden. >:(
Gebruikersavatar
Door Radja
#3191665
;D ;D ;D

Hoe verzin je het!?!

Maar zonder dollen,heb nog een maandje,komt wel goed(hoop ik). Facetime of skype,ze moet me gewoon laten zien dat het uit de diepvries is en de volgende morgen op Mazzels bordje ligt! En ik zorg voor een zak graanvrije brokken!
Door Anneloog
#3191683
argggg het was zo goed op weg vandaag met die intake en dan dit gedoe... en echt die van de thuiszorg ohhhh ik zou die graag even de oren willen wassen :rant:.
Maar goed niet alles is verloren. Positief blijven en idd je hebt nog even de tijd en je tante dus ook.
Succes ik hoop echt dat ze verder goed blijft gaan in haar herstel net als Mazzel en idd laat het haar maar bewijzen via skype etc.
Voor die comp. hulp is een klein jaar abonnement op student aan huis misschien wat voor haar, kost weinig en kan zeer handig zijn ;)
Door tt-tjes
#3191699
Anne in Duitsland schreef: Ivm klachten aan de straphaloïde buigdekker van de linkerachterhartkamer of zo. (
:2funny: :2funny: :2funny:

Hoe krijg je het verzonnen, maar het is wel een goede optie.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3191710
tt-tjes schreef::2funny: :2funny: :2funny:

Hoe krijg je het verzonnen, maar het is wel een goede optie.

Ik lag en nu jij het weer gequoted hebt weer dubbel!
Anneloog schreef:argggg het was zo goed op weg vandaag met die intake en dan dit gedoe... en echt die van de thuiszorg ohhhh ik zou die graag even de oren willen wassen :rant:.
Maar goed niet alles is verloren. Positief blijven en idd je hebt nog even de tijd en je tante dus ook.
Succes ik hoop echt dat ze verder goed blijft gaan in haar herstel net als Mazzel en idd laat het haar maar bewijzen via skype etc.
Voor die comp. hulp is een klein jaar abonnement op student aan huis misschien wat voor haar, kost weinig en kan zeer handig zijn ;)

Daar zeg je idd wat, een jaar of 6 geleden heeft ze zoiets gehad,maaaaarrrrrr,dit wil ze niet meer!! Ook hier weer het wantrouwen,hoort dat niet bij dementie?, hij steelde van haar!! Dat doet eigenlijk iedereen behalve ML en ik,zegt ze pfffff
Door Anneloog
#3191713
Daar zeg je idd wat, een jaar of 6 geleden heeft ze zoiets gehad,maaaaarrrrrr,dit wil ze niet meer!! Ook hier weer het wantrouwen,hoort dat niet bij dementie?, hij steelde van haar!! Dat doet eigenlijk iedereen behalve ML en ik,zegt ze pfffff
Het kan een symptoom zijn van dementie, maar dit hoeft niet het geval te zijn.
Ouderen kunnen gewoon door ouderdom medicijnen etc en soms zijn er onder liggende gezondheidskwalen die mee spelen en ook psychiatrische klachten/kwalen kunnen de kop op steken zonder onder deel te zijn van dementie en wel zeer wantrouwend te zijn.
Karakter kan het ook zijn en gewoon angst wat het vaakst voorkomt helpt het wantrouwen toenemen.
Je tante is natuurlijk wel een oude vrouw alleen en eenzaamheid ( en wat het eerst was de eenzaamheid of het wantrouwen waar door ze mensen weg jaagt is een vraag en doet er in deze denk ik niet eens meer toe) kan daarin angst geven en daarin dus wantrouwen.

Hopelijk kan die vriendin die er nu of straks is daarin wat beter ondersteunen en ook een beeld krijgen van wat nu de reden is van haar extreme wantrouwen.
Want echt het kan zeker dementie zijn maar ga daar niet van uit.
Succes ermee.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3191724
Zo zeg ik ben/ was me toch boos >:( !! Kreeg om 5 voor 6 een telefoontje van mijn tante!! Complete paniek aanval! Roltrappen,honderden mensen, ze durfde niet meer verder,maar moest tot 7 uur wachten op taxi! Ik het nummer gevraagd en gebld! ' nou nee mevrouw,alleen wanneer het levens bedreigend is! Ik' ja dan had ik wel een ambulance gebeld!! Tjonge jonge jonge echt!!!!!!!!! Zij in overleg en nogmaals in overleg en ja hoor,tante kon eerder opgehaald worden! Nu zit ik te wachten op een telefoontje van haar!! Maar ze heeft me al gezegd,ik ga nooit meeeeeeeeeer de deur uit,dus ik hoop dat je niemand voor mij vind! Heb haar wel gezegd dat dit niet was gebeurd wanneer er iemand mee was gegaan!!! Pffffff mantelzorg op afstand..........
Door Anneloog
#3191726
Bah wat ontzettend naar voor jouw op afstand en voor je tante, want een paniek aanval wat niet raar is is echt gruwelijk. Ik zou zeker ook even contact opnemen met de persoonlijk begeleider van de thuiszorg van de verzorging, want dit zijn allemaal symptomen en zeker nu ze dachten dat een buddy/vrijwilliger niet nodig was is dit soort info heel belangrijk om een beter en eerlijker beeld van je tante te krijgen in haar geestestoestand en dus gezondheid.
Ik hoop dat ze je snel kan bellen dat ze veilig thuis is.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3191727
Anneloog schreef:Bah wat ontzettend naar voor jouw op afstand en voor je tante, want een paniek aanval wat niet raar is is echt gruwelijk. Ik zou zeker ook even contact opnemen met de persoonlijk begeleider van de thuiszorg van de verzorging, want dit zijn allemaal symptomen en zeker nu ze dachten dat een buddy/vrijwilliger niet nodig was is dit soort info heel belangrijk om een beter en eerlijker beeld van je tante te krijgen in haar geestestoestand en dus gezondheid.
Ik hoop dat ze je snel kan bellen dat ze veilig thuis is.


Ik had naar aanleiding van van het intakegesprek al gebeld naar ruggensteun,maar diegene die ik gesproken heb,was niet aanwezig,maar dit ga ik 100% zeker meenemen!!! Echt!! Morgenvroeg bel ik direct weer!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door