Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3186599
Ja precies.

Ik heb nog een andere vraag. Gisteren had ik voldoende kefir om niet alles gelijk op te drinken maar voor vandaag wat in de koelkast op te slaan. Vanmorgen zag ik dat er onder in de fles wei zat en daarboven pas de kefir. Is dat normaal? (dus nadat de roosjes eruit zijn gehaald gisteren).
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#3186603
Pauline schreef:Marga wil jij me nog wel wat roosjes opsturen??

Gisteren net 200 gram weggegeven, ik had een advertentie op mp gezet :)

Ik wil wel weer doen als ik weer 50 gram heb..
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3186605
*Marga* schreef:Gisteren net 200 gram weggegeven, ik had een advertentie op mp gezet :)

Ik wil wel weer doen als ik weer 50 gram heb..
Helemaal goed! Heb nog een portie in de vriezer en daar ga ik het ook nog mee proberen. Hopelijk lukt het daarmee wel.

Mocht een van de andere kefirbrouwsters nog wat over hebben dan hou ik me aanbevolen.
Door Lil
#3186607
Lizzy schreef:Ja precies.

Ik heb nog een andere vraag. Gisteren had ik voldoende kefir om niet alles gelijk op te drinken maar voor vandaag wat in de koelkast op te slaan. Vanmorgen zag ik dat er onder in de fles wei zat en daarboven pas de kefir. Is dat normaal? (dus nadat de roosjes eruit zijn gehaald gisteren).
Dat had ik ook altijd. Schudden en opdrinken, tenzij het niet meer lekker smaakt (het wordt zuurder en soms vind ik dat dan te).
Door Lizzy
#3186608
Lil schreef:Dat had ik ook altijd. Schudden en opdrinken, tenzij het niet meer lekker smaakt (het wordt zuurder en soms vind ik dat dan te).
OK! Nee, het smaakt verder prima. Heel lekker friszuur met een prikkeltje erin.
Door Lil
#3186610
Lizzy schreef:OK! Nee, het smaakt verder prima. Heel lekker friszuur met een prikkeltje erin.
Ik drink het altijd pas als er prikkeltje erin zit. Dan is het echt gefermenteerd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3186615
"Als" mijn kefir het straks weer doet, laten wij het zeker 48-72 uur staan. Eddie vindt het dan het lekkerst. Ik heb er veel meer moeite mee om het te drinken...., maar ik lust b.v. ook absoluut geen karnemelk. Wel yoghurt. Heb nu bedacht dat ik misschien een beetje Cool Bear siroop in de kefir kan doen!
Door Lil
#3186630
Pauline schreef:"Als" mijn kefir het straks weer doet, laten wij het zeker 48-72 uur staan. Eddie vindt het dan het lekkerst. Ik heb er veel meer moeite mee om het te drinken...., maar ik lust b.v. ook absoluut geen karnemelk. Wel yoghurt. Heb nu bedacht dat ik misschien een beetje Cool Bear siroop in de kefir kan doen!
Ja hoor gewoon wat lekkers door de kefir doen. Ik doe nu door de waterkefir wat gesapt fruit. Lekker.
Door briitje
#3250617
Hoi Allemaal,

De wereld van Kefir gaat voor mij ineens open. En ben helemaal enthousiast en wil het liefst nu nog beginnen :P.

Zou ik nog wat vragen aan de ervarings deskundige mogen afvuren hier?

* Wat is het verschil tussen water en melk kefir? Behalve dat je het daarmee voedt natuurlijk.
Ik hou nooit van zure yoghurt, meng ik met suiker aan. Dus welke zou je in dat geval aanraden? Tevens ziet de melk versie er niet uitnodigend uit :D.
* Is de 1 gezonder dan de andere? Of geen verschil?
* Hoeveel drink je zelf per dag en hoeveel mag je aan je hond geven per dag? Of zit er geen nadeel aan de gehele 'oogst' te geven?
* Roosjes geef je ook aan de hond of jezelf? Uiteindelijk heb je namelijk best veel over toch?

Alvast bedankt
Door hannabelgje
#3250619
Waterkefir is een wat zurige frisdrank die erg lekker is. Melkkefir is een beetje karnemelkachtig. Ik maak melkkefir en blend die samen met een banaan om het wat zoeter te maken. Ik vind ze allebei lekker. Waterkefir bevat wel suiker en alcohol. Voor honden id het niet geschikt. Melkkefir geef ik wel aan hond en katten. De katten vinden het heerlijk. De hond niet echt. Ik geef overtollige roosjes weg als ik die heb.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door