Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3186289
Ach jeetje Kim , ik lees dit nu pas . Hopelijk komt alles weer goed met knollie :-*
En jammer , dat jullie nu niet weg kunnen
Maar wel weer een heel erg leuk vooruitzicht , weer een pup :-* :-*
Door eelke
#3186318
Ik lees net een berichtje van de dierenkliniek dat er momenteel veel paarden met zand koliek zijn, door het warme natte weer... :-(
Door Borke
#3186533
Jammer Kim dat het niet door gaat, maar nog veel vervelender voor je paard!
Hoe komt dat nou met al dat zand, gaat je knollie dan zand eten :o
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3186536
Het gras in de wei is vrij kort nu, en als het veel regent dan trekken ze het makkelijk met wortel en al (al = zand) uit de grond. Zo krijgen ze steeds een hapje zand binnen. Dat zand zakt uit in de darmen, en de rest gaat er langs, waardoor er steeds meer zand in de darm komt. Dat wordt een keer te veel, en dan krijgen knollies deze klachten.
Ze krijgen heel veel hooi, maar willen toch elk grassprietje uit de wei plukken. Dan is het kiezen tussen ruimte om te lopen en kans op zand, of de hele dag stilstaan en geen kans op zand. Het is allebei niks eigenlijk, maar bewegen vind ik ontzettend belangrijk, vandaar dat ze dus ook in herfst en winter in de wei lopen nog.

Dat is ook de reden dat ik ze vorige maand nog behandeld heb hiervoor, uit voorzorg omdat ik weet hoe ziek ze kunnen worden van zand. Maar bij deze heeft het niet gewerkt, of ze heeft in korte tijd ontzettend veel zand gegeten...

Het komt er wel uit nu, dat is goed. Ze is er nog wel ziek van, en ze heeft nog pijn dus pijnstilling zit er ook weer in. Maar ze eet redelijk, en dat is hoopgevend. Onze pony die aan zandkoliek overleden is 2 jaar geleden wilde niks eten, dan gaat het heel snel slechter. Heeft uiteindelijk nog 6 weken geduurd voor ze overleed :'(

Maar deze keer gaat het goedkomen hoor! :)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3205238
Zooooo, dit topic maar weer even opgegraven :biggrin2:

Ten eerste: knollie is weer helemaal de oude. Super blij dat ze er goed doorheen gekomen is :)

En dan nog meer goed nieuws...
"We" zijn drachtig :D :D :D

Over een week of 3 gaan er hopelijk prachtige Wetter pupjes geboren worden. Dat betekent dat (als alles goed gaat) we vanaf eind mei / begin juni weer een pupje in huis hebben :smitten:

Owww ik kan niet wachten!!!
Door Lil
#3205248
Kim_S schreef:Zooooo, dit topic maar weer even opgegraven :biggrin2:

Ten eerste: knollie is weer helemaal de oude. Super blij dat ze er goed doorheen gekomen is :)

En dan nog meer goed nieuws...
"We" zijn drachtig :D :D :D

Over een week of 3 gaan er hopelijk prachtige Wetter pupjes geboren worden. Dat betekent dat (als alles goed gaat) we vanaf eind mei / begin juni weer een pupje in huis hebben :smitten:

Owww ik kan niet wachten!!!
Dat is reden voor een feestje!!! :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door