Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3224636
Hier was een stoffen bench de oplossing, tom heeft blijkbaar gevoelige oren en metaal (en mindere mate) plastic maken teveel herrie, in een stoffen gaat ie zonder problemen.
#3224688
pluk schreef:Er zijn al heel veel tips gegeven. Waar ik nog aan dacht: misschien maakt het nog een verschil of je de bench afdekt met een hoes of niet.

Dat scheelde hier met Kat wel. Hoes dicht was ajuu paraplu en nu gaan we slapen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3224693
Angelique schreef:Dat scheelde hier met Kat wel. Hoes dicht was ajuu paraplu en nu gaan we slapen.
Hier ook, maar dan met Duuk.

Ik ga met Hanny mee. Probeer voor jezelf even in te schatten of puplief het echt eng vindt of dat hij een beloning heeft gevonden. Dat je niet te bang bent om iets fout te doen en daardoor te voorzichtig bent.

Autorijden was hier een DRAMA. Echt. Maar ja, we moesten nu eenmaal met de auto op stap, en ik was dan maar alleen. Het was simpelweg te gevaarlijk om hem los voorin te hebben. Dus toen hebben we het er in twee dagen doorheen gewerkt. Hond in bench, klep open, koekjes voeren. Brave hond. Klep dicht, even wachten, klep open, koekje erin. Klep dicht, achter het stuur zitten, klep open, koekje erin. Klep weer dicht, motor starten, klep weer open, koekje erin. Daarna gereden, eerst metertjes, later minuten. En na twee dagen was het klaar en zat de brave pup netjes in de bench in de auto.

Wij hebben Nelson wel tot een maand of vier 's nachts twee keer eruit gelaten, elke nacht. Hij wilde namelijk echt niet in zijn bench plassen en raakte in paniek als hij bang was dat hij moest. Twee keer eruit om te plassen was hier de oplossing. Sindsdien ging pupsel weer vol vertrouwen zijn bench in.
#3224696
Ook hier was de bench afdekken de oplossing. Dat was duidelijk. Het gaf hem ook veiligheid en duidelijkheid.
Mijn lief heeft er 's nachts de eerste nachten langs gelegen. Daarna alleen nog een paar nachten tot hij sliep en dan kwam hij gewoon naar boven. Werd hij dan wakker dan even plassen en dan herhaalde we dat.
#3224721
Dank voor alle reacties en tips!

Vandaag ging het ietsje beter in de auto. En hij is een paar keer zelf de bench in gelopen om te kijken of er lekkers in lag. Morgen ga ik weer werken, dan mag manlief zich uitleven met hem :biggrin2:

Lief dat jullie zo meeleven! :-*
Door Lil
#3224764
Tja eh mijn autotraining durf ik niet te zeggen...

Ik ben alleen dus het is meer hoppa erin en klaar. Niets training en geen koekjes (stel dat ze misselijk zijn dan is eten in combi met auto recept voor problemen) en of ik heb ontzettend mazzel gehad met 2 pups en 3 herplaatsers (dat zou goed kunnen) of de methode: jammer dan het is niet anders en went vanzelf werkt heel goed. De twee herplaatsers hebben uren erin gezeten om thuis te komen. De een heeft toen de hoop opgegeven en is nooit meer gaan staan en lopen en zo in de auto. De rit gaat sneller als je ligt haha. De ander vond auto in de opvang al super, ach eigenlijk in enkele dingen zoals alleen zijn, vreemd huis, auto en zo... Jones is ook ergens kampioen in. Nog nooit zo'n gemakkelijke op dat gebied gehad. Alles is hier na vrij korte tijd dol op de auto, blijft ook allemaal super graag alleen in de auto wachten. Nu is het wel altijd gekoppeld aan een wandeling en die zijn natuurlijk super als je in vreemd gebied bent of juist bekend gebied omdat je dan los mag etc.
#3224767
Hanny schreef:Verdorie, ik had eerder een reactie geplaatst. Niet goed gedaan, denk ik.
Nu korter. Jij werkt en manlief brengt de kinderen naar school. Geen eindeloze tijd om te oefenen, dus pup achterin de bench in de auto, liedje zingen en rijden maar. De kinderen moeten naar school, niets aan te veranderen. Liedje zingen meen ik serieus, niet mekken met de pup, maar een hoorbaar liedje, kunnen de dames wel. Wij hebben de luidsprekers van onze radio, die achterin de auto zitten wel uitgeschakeld. Het lijkt me voor een hond echt ellendig, dat lawaai aan de oren.
Als hij weigert naar de auto te gaan, geen punt, til hem voor die tijd maar op, kusje op zijn bolletje en in de bench.
Jammer als hij jammert, maar op dat wegbreng moment niets aan te doen.
Als je nu het woord stress eens voorlopig uit je gedachten verwijdert, dan wordt het makkelijker. Een slimme pup, die aangeeft wat hij niet wil. Knappe jongen, maar ja, pech voor hem, want jullie zijn nog knapper. . Als je hem in de bench doet en hij jammert, is dat niet zo erg. Na een poosje haal je hem er gewoon uit, stil of niet, het hoort bij zijn leven en heus, dat wordt wel gewoon. Moet je zelf ook gewoon doen, dus niet steeds met hem praten enz en gerust stellen. 10 min in de bench en dan er uit, deurtje open en weinig zeggen
Doe je al andere dingetjes met hem, die heftig positief zijn? Ik vind kleine oefeningetjes met een klicker fantastisch. Misschien geeft dat jullie beiden wat positieve afleiding van de bench trammelant.
's Avonds zal hij toch langer in de bench moeten, het is niet anders Jij moet werken en thuis gaat het leven ook door, zo is het nu eenmaal en natuurlijk komt het goed. Zelf er in geloven en niet piepen dat het misschien wel verkeerd zal gaan.

Succes,
Hanny
Kun jij geen boek gaan schrijven :biggrin2:
#3224844
Hahahha Hanny..., ik ben ook meer van jouw manier.... En ik ben niet eens alleen.

Als mensen vragen hoe ik ze dingen aangeleerd heb moet ik altijd bekennen dat ik niets aangeleerd heb, maar het gewoon gedaan heb. :biggrin2:

Mijn hondje wil niet in de fietskar! Oh.... de mijne heb ik er gewoon ingezet, is dat niet goed?

Misschien ben ik ook wel te onbenullig hoor! Connie zegt altijd dat ik nooit een ander ras dan teckels mag nemen (scheelt..., dat wil ik ook niet), die kunnen wel wat hebben. De rest is te teergevoelig voor me, denk ik.
Door Lil
#3224854
Nah mijn heddurs hadden het bij jou goed gedaan hoor Pauline! Juist die watjes varen wel bij kop op gewoon doen jongens. Ik vind jou namelijk helemaal niet extreem en zie jou heel veel rekening houden, maar je bent gewoon duidelijk; dit doen we nu zo en zo klaar. Die uitstraling varen denk ik heel erg veel honden heel erg wel bij. Ik weet namelijk zeker dat als je gezien had dat je honden het niet zouden accepteren je niet gewoon door was gegaan. Ik denk dat ze het juist accepteren door de manier waarop jij het doet. Inmiddels weten ze; zeuren heeft geen zin (of juist wel dat weten ze ook drommels goed hahaha).
#3224857
Ik vind het nog wel anders als een dier bang is. En zeker eentje die nog zo jong is en net zijn hele wereld ondersteboven is gehaald. De vertrouwensband tussen baas en pup is er nog niet. Die moet nog opgebouwd worden.


En wat doe je dan als de hond de hele nacht de bench op.zijn kop zet? Of als het maandenlang steeds erger wordt in de auto? Want elke hond is anders... Ik.kan me voorstellen dat dat niet bij allemaal lukt...
Gebruikersavatar
Door Hope
#3224870
pearlsofpassion schreef:Ik vind het nog wel anders als een dier bang is. En zeker eentje die nog zo jong is en net zijn hele wereld ondersteboven is gehaald. De vertrouwensband tussen baas en pup is er nog niet. Die moet nog opgebouwd worden.


En wat doe je dan als de hond de hele nacht de bench op.zijn kop zet? Of als het maandenlang steeds erger wordt in de auto? Want elke hond is anders... Ik.kan me voorstellen dat dat niet bij allemaal lukt...

+1

Het blijft natuurlijk inschatten hoe pupsel in elkaar steekt.

Hoe gaat het nu, Kim?
#3224879
Joris wilde ook niet meer in de bench toen hij te groot werd om er samen met Joep in te zitten, gewoon omdat hij het naar vindt om in afgesloten kleine ruimtes te zitten. En eerlijk is eerlijk..., wij vonden de bench ook maar niets. Dus stond hier de bench in de keuken met 2 delen konijnenren tussen keuken en kamer als we er niet waren en 's nachts. Dat was de oplossing. Joris sliep in de bench, maar het deurtje mocht en ging niet dicht. Het was dus wel in een beperkte ruimte, aansluitend bij de achterdeur die altijd op een kier stond. Joris heeft dus slechts 2x iets in huis gedaan als pup, hij ging direct al door de kier naar buiten. Totdat hij zo groot werd en waaksheid een rol ging spelen. Toen stond hij regelmatig 's nachts te blaffen.... Dat was ook niet handig.
#3224883
Ik dacht ook zo na Joep, want die was ook zo. Die zetten we in de bench, alleen beneden, 4 min piepen, eerste nacht een plasje, toen snapte hij dat hij er de andere dag gewoon weer uit mocht, en was het geen piepen meer en was hij bench-zindelijk. En toen kregen we Gijs. To-taal verkeerde insteek. En ja, je kan inderdaad leuk zeggen dat je je pup even laat brullen, maar een newfpup van 4-5 maanden kan hard hoor. En dat is voor de buren niet zo leuk. En tuurlijk, tig keer uitlaten en belonen, zeker. Maar met een pup die het totaal geen probleem vind om zichzelf onder te plassen, werkt dat allemaal zo simpel nog niet.

Ik was absoluut jaloers na de foto's. Maar nu ik me weer bedenk hoe we met onze handen in het haar hebben gezeten weet ik het weer, zo'n pupje is echt niet altijd leuk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door