Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3177840
Ik ben een aantal jaar erg kaal geweest qua kerst, vond dat vreselijk. Dus een mooie kunstkerstboom, 155 cm dus niet zo groot gehaald en die staat al netjes, lampjes heb ik er ook al in. Maar nu moet ik nog even tijd vinden om de ballen op te hangen. Verder hangt natuurlijk de kerstster ook al voor het raam. En ik heb nog een mooie guirlandes voor over het dressoir die moet nog en versierd worden. Huisjes moet ik nog even kijken of ik daar tijd voor kan vinden. Maar het wordt al gezellig!
#3177842
Charlie Angel schreef:Ik ben een aantal jaar erg kaal geweest qua kerst, vond dat vreselijk. Dus een mooie kunstkerstboom, 155 cm dus niet zo groot gehaald en die staat al netjes, lampjes heb ik er ook al in. Maar nu moet ik nog even tijd vinden om de ballen op te hangen. Verder hangt natuurlijk de kerstster ook al voor het raam. En ik heb nog een mooie guirlandes voor over het dressoir die moet nog en versierd worden. Huisjes moet ik nog even kijken of ik daar tijd voor kan vinden. Maar het wordt al gezellig!


Ik haalde ieder jaar een vrij grote boom met kluit, woon op een appartement, en was dat helemaal spuugzat.
Slepen met die zware boom en alles onder het zand, begint al met de auto.
En dan na kerst die boom er weer uitslepen en al die afgevallen naalden die je na een paar maanden nog terugvindt.

Wilde al jaren een mooie kunstkerstboom, je hebt hele mooie die niet van echt te onderscheiden zijn, maar ja die kosten een paar centen!
Heb geen 200 euro over voor een mooie boom dus dat bleef erbij.
Nu heb ik een hele mooie kunstkerstboom gescoord op marktplaats van 185 cm hoog van het merk Blackbox voor nog geen 50 euro. Was één keer gebruikt en kostte rond de 200 euro.
Krijg hem vandaag binnen dus ben benieuwd.
Heeft zelfs ledverlichting die er al in verwerkt zit met een regelbare dimmer.
Alleen nog wat kerstversiering erin hangen en klaar is kees!
Ben benieuwd! ;D
Zal foto posten als hij staat.
#3177874
Dat is wel de manier om een voordelig kunstboompje te scoren :biggrin2:
Ik heb een ooit hele dure kunstboom, die zag ik ooit staan bij de makro en dat was echt...waauuuuuw. Maarja, dit over de €200,-, dus lama. Toen ene keer in januari naar de makro en daar stond die hoor, vet afgeprijst, nog steeds prijzig, maar niet meer zo heel erg. Dus boom gekocht, helemaal blij....todat het kerst werd. Ik heb nu onderhand zolang als ik ,m heb, 4jaar ofzo, de inrichting compleet veranderd, want ik krijg er geen sfeer in. De boom is dik besneeuwd, dat maakte 'm zo mooi, maar daarmaa is hij ook veel te wit en blijft letterlijk erg koud overkomen.
Nu staat die weer half, dus geloof ik het wel weer, maar als ik 'm opruim ga ik toch proberen om er een zooitje sneeuw vanaf te halen zodat hij wat groener en gezelliger wordt. Blijkbaar hoort bij het beeld wat ik van de perfecte kerstboom heb toch een groene boom, met wellicht wat sneeuwvlokjes, maar meer ook niet.
#3177888
Ik heb kerstboomstruggels want hij blijft ompleuren ::) en hij is eigenlijk ook weer een pietsie te groot uitgevallen.

Was nog een hele jacht, de ene boer was niet leuk, veel te opdringerig terwijl wij zeiden even rond te willen kijken. (vind je deze wat, of deze, en wat vind je van deze? Aarrgh dan kan ik echt niet kiezen hoor!) de volgende was dicht, kon je wel geld in een bakje doen en er een uitzoeken, maar ja, we hadden alleen een briefje van 50...

Bij de laatste geweldig goed geslaagd. Mocht je zelf het lang in om te kiezen, werd ie er uit geschept, tientje afrekenen, en gaan :biggrin2:

Foto's volgen wel als ik zeker weet dat hij ook echt blijft staan.
#3177893
Euh,
Ik heb geloof ik niet zo veel met kerst.
Ik heb eregns een paar ballen liggen omdat mijn ma vond ' zo heb je tenmiste iets wat op kerts lijkt'
Maar hier niks, ik denk dat mijn autistische ik niet van verandering houd, zo blijven hier meubels eenmaal op hun plek ook altijd daar staan etc :biggrin2:
Als ik iemand zou hebben die het leuk zou vinden dan stond ie er wel maar partner geeft er niks om, en de honden oja die vinden het leuk op een andere manier ::) :biggrin2:
#3177906
Durf eigenlijk wel te zeggen dat ik een hekel heb aan kerst :sofa:
vooral aan al het gedoe eromheen met familiebezoekjes...het is geen verplichting, maar owee als je niet komt!
Op zolder ligt een boom met ballen al jaren te verstoffen. Als compromis wil ik nog wel een schaal volstorten met kerstballen met een paar kaarsjes ertussen of zo.
#3177927
Kaio schreef:Euh,
Ik heb geloof ik niet zo veel met kerst.
Ik heb eregns een paar ballen liggen omdat mijn ma vond ' zo heb je tenmiste iets wat op kerts lijkt'
Maar hier niks, ik denk dat mijn autistische ik niet van verandering houd, zo blijven hier meubels eenmaal op hun plek ook altijd daar staan etc :biggrin2:
Als ik iemand zou hebben die het leuk zou vinden dan stond ie er wel maar partner geeft er niks om, en de honden oja die vinden het leuk op een andere manier ::) :biggrin2:
Hier geen sluimerend autisme :P , maar ook totaal geen kerstversiering in huis. Voor mij hoeft dat niet en voor meneer ook niet. Voor Vera wel, maar die zit gewoon graag aan dingen, dat hoeft niet perse een kerstboom te zijn.



Ik moet wel zeggen dat ik soms toxh ineens over een kerstboom nadenk, een plastieken. Ot en Sien hebben het namelijk de laatste paar jaren best pittig gehad. Ze zijn twee keer verhuisd, met toch weer nieuw huis en nieuw territorium, Sien heeft meer last van haar achterpootjes gekregen met bijbehorend humeur, er is ineens een toch wel spannend en vaak ook eng minimens bijgekomen en daarvij zijn er soms echt hele enge andere minimensen in huis.
Vooral Ot zou een kerstboom helemaal geweldig vinden. Versiering ook en Sien zal dat ook leuk vinden, maar er zijn grenzen.
#3177952
ik heb gisteren een bouwpakket van de kruidvat in elkaar gezet (zat niet eens een beschrijving bij >:( ) Moest zelfs zelf nog latjes zagen omdat hij anders in elkaar zakte.... Maar goed, ben niet ontevreden. Moeten nog een paar hangdingen aan en dan vind ik het gezegend........

Afbeelding

ik heb Laddy verboden om meneer Beer van het plankje te pakken. Tot op heden is het nog gelukt, ook toen ze een uurtje alleen thuis waren.... Knappe kerel, ben trots op hem :smitten: :smitten:
#3177983
De boom - al sinds 6 december. In rood/zwart/zilver en een beetje goud (alles kunststof vanwege de honden). En ons kerstengeltje :angel2:
Verder geen versieringen. Ik heb gelukkig nog geen allergische reactie bij Dali gemerkt (meer jeuk, traanogen, niezen - het is zijn eerste Kerst bij ons) anders ging dat ding linea recta de deur weer uit.



Afbeelding

Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door