Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3173783
Ja werkelijk te zot voor woorden die prijzen...  ben er  erg mee bezig omdat ik  nogal problemen  heb gehad met mijn uitvaartverzekering, nu Yarden was AVVL... had er eentje in natura.. en opeens voldeed het niet meer was veel te weinig verzekerd....  terwijl  ik gewoon altijd premie had betaald voor een begrafenis / crematie... Een van mijn grootste ergenissen  die ongelofelijke  commercie/
De grote uitvaartverzekeringen ( ondernemingen) zijn echt bijzonder duuur..  mijn man sprak met iemand die zelfstandig is begonnen.. en die sprak er ook schande van...
7000 euro is niks.. voor een allergoedkoopste uitvaart...  net nog gehad bij mijn broer een paar weken geleden... ( kan je een hele mooie 2e hands auto van kopen of een reis maken)
Nou ik  wil niks.. geen kist niks...  gewoon in een laken  geen bijeenkomst in zo'n vreselijk crematorium... gewoon op de brancard en zo het vuur in. vertelde hij... Nou zei dit mevr. dan moet je oppassen want ze smeren je dan een dure lijkwade aan.
Je kan het zo duur maken als je zelf wilt, zelfs het vervoer kan de zelf doen...
#3173787
Suzanne schreef: Ik mag hopen dat 99% van de mensen zo'n ding WEL heeft! Je kunt je nabestaanden toch niet opzadelen met uitvaartkosten?
Als je het simpel doet, echt "onder de grond frommelen" kost dat al 2000-3000 euro. Wil je nog een kopje koffie en met fatsoen vervoe van overledenen enzo.. zit je zo aan 7000 - 10.000 euro.

Mijn persoonlijke mening is dat je het niet kunt maken zo'n verzekering niet te hebben.

Natuurlijk is het niet gratis, zo'n verzekering. Maar ja... "doodgaan" is niet gratis!

Suzanne

Wat is er mis met "onder de grond frommelen" ?

Onze kinderen weten dat wij op de allergoedkoopste manier gecremeerd willen worden.
Wat ons betreft hoeven ze geen cent méér uit te geven dan strikt noodzakelijk is.
En gelukkig denken ze er zelf ook zo over.

Wij hebben beide geen uitvaartverzekering en onze kinderen ook niet.
#3173788
Hetty 1 schreef:
Wat is er mis met "onder de grond frommelen" ?

Onze kinderen weten dat wij op de allergoedkoopste manier gecremeerd willen worden.
Wat ons betreft hoeven ze geen cent méér uit te geven dan strikt noodzakelijk is.
En gelukkig denken ze er zelf ook zo over.

Wij hebben beide geen uitvaartverzekering en onze kinderen ook niet.
Maar dan alsnog kost het 2000-3000 euro.. laat het lukken voor 1000... dan NOG.. is de vraag of DAT geld beschikbaar is per direct.

Suzanne
#3173793
Boeffie Blafmans schreef: Zit jij soms in de uitvaartverzekeringen? :biggrin2:
Nee, maar ik snap er werkelijk geen hout van als er voor dit soort zaken geen voorzieningen zijn. In de vorm van verzekering of "zakje geld". Ik heb mijn honden ook niet verzekerd maar wel een zakje geld.

Maar, als je zelf geen uitvaartverzekering / zak geld daarvoor hebt dan heb je daar niet jezelf maar je nabestaanden/naasten mee. Ik vind dat persoonlijk niet kunnen en verbaas je erover dat mensen dus geen voorziening zouden hebben.

Als je geen inboedelverzekering hebt is dat uiteramate vervelend als de kiet afbrand, maar daar heb je jezelf mee. Met dit soort verzekeringen is dat anders. Jij hebt nergens last van maar je nabestaanden kunnen in de problemen komen. Het is mij een raadsel dat er mensen zijn die dat okay vinden ;-(((

Zo begrijp ik ook echt niet dat er mensen zijn die geen aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren hebben. Die heb je OOK niet voor jezelf maar voor de persoon aan wie je onverhoopt schade toebrengt. Materiele of lichamelijke schade. Zo'n verzekering hoor je gewoon, uit fatsoen, te hebben vind ik, maar goed, dat is mijn mening.

Suzanne
(voor "uitvaartverzekering" en vergelijkbare termen oook "beschikbare zak met geld" te lezen)
#3173794
Suzanne schreef: Maar dan alsnog kost het 2000-3000 euro.. laat het lukken voor 1000... dan NOG.. is de vraag of DAT geld beschikbaar is per direct.

Suzanne
Ik ken wel een paar mensen die meer dan genoeg geld op de bank hebben en die doelbewust dus geen uitvaartverzekering hebben. Kosten van de uitvaart kun je ook van een geblokkeerde bankrekening halen als je de rekening instuurt.


pffff dit is allemaal zo vers, ik wilde dat ik op mijn jonge leeftijd geen ervaring had opgedaan met het complete regelwerk mbt een uitvaart/nalatenschap.
#3173795
Ik had een paar jaar geleden een rekensommetje gemaakt.
Wat kost een uitvaart gemiddeld en wat ik aan premie kwijt ben.
Ik betaal nu per maand, ben nu 55, tot mn 83e :biggrin2:, premie. Uitgerekend tot mn 83 kan ik dan precies zo,n uitvaart betalen.
Daarna hoef ik niet meer te betalen en blijft het geld staan. Leg ik eerder het loodje wordt uiteraard ook het volledige berdag uitgekeerd. Aan de uitvaartonderneming die de boel regelt dan.
Voor mij is het dus rendabel.
Zou ook iedere maand het bedrag op de bank weg kunnen zetten maar de rente die je nu kriijgt is niet zoveel dat ik dan aan dat bedrag kom.
#3173796
Lil schreef: Ik ken wel een paar mensen die meer dan genoeg geld op de bank hebben en die doelbewust dus geen uitvaartverzekering hebben. Kosten van de uitvaart kun je ook van een geblokkeerde bankrekening halen als je de rekening instuurt.


pffff dit is allemaal zo vers, ik wilde dat ik op mijn jonge leeftijd geen ervaring had opgedaan met het complete regelwerk mbt een uitvaart/nalatenschap.
Ja, maar dan is er dus "een voorziening" of "een zak met geld".
Maar "niets geregeld hebben", ook geen spaargeld op rekening van de overledene  vind ik dus gewoon niet kunnen.

Suzanne
#3173799
Me and my boys! schreef: levensverzekering zit in de hypotheek
Vaak (bijna 100% van de gevallen) is zo'n verzekering onlosmakelijk gekoppeld aan de hyptoheek en mag het geld alelen gebruikt worden om de hypotheek (deels) mee af te lossen zodat de achterblijvende partner in het huis kan blijven wonen. Het bedrag komt NIET ten goede van de nabestaanden en er kan dan ook beslist geen uitvaart mee worden betaald.

Suzanne
#3173800
irmaa schreef: Ja werkelijk te zot voor woorden die prijzen...  ben er  erg mee bezig omdat ik  nogal problemen  heb gehad met mijn uitvaartverzekering, nu Yarden was AVVL... had er eentje in natura.. en opeens voldeed het niet meer was veel te weinig verzekerd....  terwijl  ik gewoon altijd premie had betaald voor een begrafenis / crematie... Een van mijn grootste ergenissen  die ongelofelijke  commercie/
De grote uitvaartverzekeringen ( ondernemingen) zijn echt bijzonder duuur..  mijn man sprak met iemand die zelfstandig is begonnen.. en die sprak er ook schande van...
7000 euro is niks.. voor een allergoedkoopste uitvaart...  net nog gehad bij mijn broer een paar weken geleden... ( kan je een hele mooie 2e hands auto van kopen of een reis maken)
Nou ik  wil niks.. geen kist niks...  gewoon in een laken  geen bijeenkomst in zo'n vreselijk crematorium... gewoon op de brancard en zo het vuur in. vertelde hij... Nou zei dit mevr. dan moet je oppassen want ze smeren je dan een dure lijkwade aan.
Je kan het zo duur maken als je zelf wilt, zelfs het vervoer kan de zelf doen...
Gewoon in een laken is vaak bij milieuwetgeving verboden (niet altijd). Zelf vervoeren daar komen zoooooo veel voorwaarden bij kijken, ga er maar aanstaan om daaraan te voldoen...
#3173801
Lizzy schreef: Ik vroeg het me ineens af. Vast omdat Leo en ik geen uitvaartverzekering hebben. Wie van jullie heeft er wel een en waarom?
Ik heb er een, omdat ik het een rot idee vindt dat wie ik achter laat (afwachten wie dat is) e.e.a. moet ophoesten (of zich daartoe gedwongen zal voelen). Ik laat geen huis na of zo waaruit het betaald kan worden en dan nog: dat is niet 1,2,3 verkocht.
Ik vind het fijn dat de betaling geen zorg is, dat nabestaanden zich kunnen richten op wat voor hen een goed afscheid is en alle gedoe van kaartjes schrijven etc zonder tobberijen over hoe het financieel moet. En door de gemeente begraven worden.. dat gebeurt echt heel netjes, maar ik vind het een droevige gedachte. Voor mezelf en ook voor wie bij de uitvaart wil zijn.
Laat ik iets van waarde achter, dan gaat dat - binnen huidige omstandigheden - naar wie voor mijn honden gaat zorgen. En dat voelt goed, want die leven niet van de lucht.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door