Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3173952
Margot schreef: Ja ik heb er ook 1,mijn zoon en de meeste mensen weten ook wat ik wil.
Zo overleed mijn moeder ruim 8 jaar geleden en ze heeft vanaf de dag dat zij overleed tot aan de dag van crematie hier boven op een bed gelegen.
Ik wil dus ook thuis en niet in zo'n koelcel.
Een rieten mand/kist of plank met lijkwade.
Mijn as moet bij de as van mijn honden en wat mijn zoon daarna er mee doet moet hij weten.


Soms is het thuis niet meer mogelijk , en is de koelcel de enigste optie
Mijn zwager overleed plotseling aan een hartstilstand
Door het reanimeren was hij echt niet toonbaar meer
men heeft hem eerst drie dagen gekanteld in de koelcel gehad
Pas toen mochten de naasten hem weer bezoeken in het uitvaartcentrum
Juist in zo,n situatie heel wrang , omdat je dan juist je naaste het liefst thuis hebt
#3173958
vanhaut schreef: Mijn schoonvader had dus niets geregeld en konden wij dus ervoor opdraaien. Ik vind het belangrijk dat je iets regelt (geld of verzekering ) zodat nabestaanden niet de rekening achterblijven


Hier in de buurt dus ook mensen .... Pa ? Die zou zijn lichaam ter beschikking stellen aan de wetenschap . Pa had dus ook niets geregeld 
Kinderen hadden zich er nooit verder in verdiept . Pa ging , en de wetenschap had lichamen genoeg van mensen die die leeftijd ook hadden
Ik meen dat dat inmiddels is veranderd , en dat men adviseert om toch een verzekering te nemen , of eigen geld voor begrafenis of crematie
Als de wetenschap geen behoefte aan lichamen heeft
#3173998
MarijeEnBoomer schreef: Maar On topic:
Neen  :biggrin2:
Leuke muziek en wijn! Dat wil ik! Verder boeit het me niet.
Maar dat het je niet interesseert wil toch niet zeggen dat het niet betaald hoeft te worden? Heb je dan een spaarpotje oid?

Nog even voor mezelf sprekend, wij hebben wel polissen die gewoon geld uitkeren. Dan regel je de boel zelf en wat overblijft is dan mooi voor jezelf.
#3174000
Kaela schreef: Maar dat het je niet interesseert wil toch niet zeggen dat het niet betaald hoeft te worden? Heb je dan een spaarpotje oid?

Nog even voor mezelf sprekend, wij hebben wel polissen die gewoon geld uitkeren. Dan regel je de boel zelf en wat overblijft is dan mooi voor jezelf.
Ik kreeg van de natura verzekering ook geld terug hoor
#3174021
Kaela schreef: Maar dat het je niet interesseert wil toch niet zeggen dat het niet betaald hoeft te worden? Heb je dan een spaarpotje oid?

Nog even voor mezelf sprekend, wij hebben wel polissen die gewoon geld uitkeren. Dan regel je de boel zelf en wat overblijft is dan mooi voor jezelf.
Natuurlijk zorg ik ervoor dat dat betaald kan worden!
#3174025
Wij hebben beiden een kleine verzekering vanuit huis mee gekregen. Ook voor onze dochter hadden we er een waar ik wel 'blij' mee was toen zij onverwachts overleed. Je hebt echt geen energie om je dan met geldzaken te bemoeien, en we hebben niet zo veel geld gewoon.

En nu wil ik straks op de natuurbegraafplaats in Drenthe begraven worden, maar mijn dochtertje ligt hier in Nieuwerkerk op de begraafplaats en ik wil dat we 'samen' komen, dus hoe ik dat moet regelen weet ik nog niet, en hoewel dat is wat ik wil, de rest interesseert me niets, schuif ik het steeds voor me uit.
#3174034
Ik heb er 1 voor 5000,-
Afgesloten toen ik 20 was via de telefoon na dat ik gebeld was door zo'n telemarketing gast.
Ik zat toen niet echt lekker in mijn vel en kreeg steeds meer pijn in mijn lijf ( wist toen nog niet wat het was )
En had wel vaker in mijn hoofd gespeeld met het idee om er "uit te stappen" dus toen die gast belde leek het me idd een goed idee om te zorgen dat in zo'n geval mijn ouders er niet voor op zouden draaien.

door dat ik er zo vroeg bij was betaal ik slechts €7 nog wat per maand, zit nu te kijken voor vriendlief maar dat is een stukje duurder.
Toch wil ik het zeker doen voor hem aangezien hij 12 jaar ouders is dan mij en ik hem dus bijna zeker onder de grond moet stoppen.
Ik wil dan wel een die uitkeert in geld aangezien er een zeer grote kans is dat we dan in Portugal wonen en ik hem daar dan ook wil cremeren.

Ik wil kijken of ik die van mij ga verhogen of niet maar ik denk het misschien wel.
Ik zou het namelijk geweldig vinden om met paard en wagen weg gebracht te worden, en cake en koffie vind ik niet kunnen omdat ik het eerste niet mag eten en het tweede niet te drinken vind  :-X
Dus dat word Portugees ijs met Licor beirao als hapje en drankje  :biggrin2:
Oja en een helen ham om plakjes van af te snijden  8) en voor de kinderen een snoep buffet en een speel kamer waar ze heerlijk na de plechtigheid kunnen spelen  ;)

Hoewel dat opbaren op bed en daar afscheid nemen me ook wel wat lijkt, dan doen we daar gewoon de hapjes en de drankjes  :)
Denk trouwens niet dat ik op heel veel mensen hoef te rekenen, ga er van uit dat vriendlief er dan al niet meer is dus dan zou het mijn kind, misschien mijn zussen en heel misschien een vriend of 2 zijn dus dan maakt het toch niet uit  ;)
#3174092
jasmijn schreef:
Ik zat toen niet echt lekker in mijn vel en kreeg steeds meer pijn in mijn lijf ( wist toen nog niet wat het was )
En had wel vaker in mijn hoofd gespeeld met het idee om er "uit te stappen" dus toen die gast belde leek het me idd een goed idee om te zorgen dat in zo'n geval mijn ouders er niet voor op zouden draaien.
Heftig...
Veel verzekeringen hebben hier clausules voor, varierend van een half jaar tot 2 jaar na afsluiten dat er niet uitgekeerd word in geval van suïcide.
#3174093
Romee schreef: Heftig...
Veel verzekeringen hebben hier clausules voor, varierend van een half jaar tot 2 jaar na afsluiten dat er niet uitgekeerd word in geval van suïcide.
Klopt. Een oud klasgenoot van mij had een verzekering afgesloten. Na 1,5 jaar pleegde hij zelfmoord en kregen zijn ouders geen vergoeding. Overigens kregen ze wel de betaalde premie terug.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door