Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3165700
Hope schreef: Hier een sapper die veel te weinig sapjes maakt omdat ze het schoonmaken van dat machiene zo'n rotklus blijft vinden  ::)
Welk machien heb je? Die ik vroeger had was een drama met schoonmaken. Daarna een Philips met pulpbak onderin en dat was echt een mega verschil. Binnen twee minuten schoon. Nu een versapers en ook die is heel vlug schoongemaakt. Ik maak nu eens per twee dagen een basissap en bewaar die in de koelkast. Dan hoef ik alleen de blender iedere dag schoon te maken. 
Gebruikersavatar
Door doranto
#3165705
Angelique schreef: Begin ondertussen een hekel te krijgen aan appels  >:(
Als ik teveel appels heb snijd ik ze in schijven en droog ze, al dan niet bestrooid met een beetje kaneel, bij een graad of 45 in de voedseldroger.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3165719
hannabelgje schreef: Welk machien heb je? Die ik vroeger had was een drama met schoonmaken. Daarna een Philips met pulpbak onderin en dat was echt een mega verschil. Binnen twee minuten schoon. Nu een versapers en ook die is heel vlug schoongemaakt. Ik maak nu eens per twee dagen een basissap en bewaar die in de koelkast. Dan hoef ik alleen de blender iedere dag schoon te maken.
Een philips. Ik vind het schoonmaken van die zeef echt niet handig  :-\
Gebruikersavatar
Door doranto
#3165761
Sinds ik de vitamix heb, maak ik eigenlijk alleen nog maar smoothies en geen sapjes. De kan spoel ik gewoon onder de koude kraan om en hoef hem alleen maar af te drogen. Ik gebruik hem minimaal 1x per dag (voor de honden) en heb dat ding volgens mij toch al zeker wel 1 jaar in huis, maar de kan ziet er nog steeds brandschoon uit! Ik spoel hem wel altijd meteen om na gebruik, zodat het niet aan kan drogen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3165764
Kaio schreef: Die vitamix die maalt echt zo heel fijn als bijna een sapcentrifuge?
( wel een beetje boven budget maar ben er toch nieuwsfierig naar)
Volgens mij nog veel fijner.  ;)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3165768
Hmmmmm... wat ik niet fijn vind aan sap uit de blender is dat er zo van die stukjes inzitten  ::)
Maar ja sapjes maken is vaak en de sappers en daarna banaan of avocado oid met de blender, 2 apparaten vies.
Dus uit een vitamix is echt gewoon als sap? En je hoeft er ook geen water aan toe te voegen?

En welke heb je dan? ze varieren nl. Van duur tot heel erg duur  :biggrin2: weet niet wat het verschil is
Laatst gewijzigd door Kaio op do 29 okt 2015, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3165769
Kaio schreef: Hmmmmm... wat ik niet fijn vind aan sap uit de blender is dat er zo van die stukjes inzitten  ::)
Maar ja sapjes maken is vaak en de sappers en daarna banaan of avocado oid met de blender, 2 apparaten vies.
Dus uit een vitamix is echt gewoon als sap? En je hoeft er ook geen water aan toe te voegen?
Nou die vind je in de vitamix dus echt 100% nul komma niks! Je kunt een vitamix ook niet vergelijken met een gewone blender.
Ik vind stukjes ook echt  :yucky:

ps. Nee, water toevoegen hoeft niet persé (er zit een stamper bij) maar ik doe er wel altijd iets van vocht bij omdat ik het anders te dik vind.
Bij de groente van de honden doe ik nooit extra vocht en die komt er mooi glad uit.
Laatst gewijzigd door doranto op do 29 okt 2015, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3165775
Kaio schreef:
En welke heb je dan? ze varieren nl. Van duur tot heel erg duur  :biggrin2: weet niet wat het verschil is
Ik heb deze:

Afbeelding

maar ik heb er gelijk ook een "droge kan" bij genomen, want dat was toen een aanbieding.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3165779
Kaio schreef: Hmmmmm... wat ik niet fijn vind aan sap uit de blender is dat er zo van die stukjes inzitten  ::)
Maar ja sapjes maken is vaak en de sappers en daarna banaan of avocado oid met de blender, 2 apparaten vies.
Dus uit een vitamix is echt gewoon als sap? En je hoeft er ook geen water aan toe te voegen?

En welke heb je dan? ze varieren nl. Van duur tot heel erg duur  :biggrin2: weet niet wat het verschil is
Geen ervaring met advocado, maar ik doe als eerste de banaan, maak de pulpbak leeg in de kom en doe er dan de rest bij. Geen blender nodig  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3165793
Hope schreef: Geen ervaring met advocado, maar ik doe als eerste de banaan, maak de pulpbak leeg in de kom en doe er dan de rest bij. Geen blender nodig  :biggrin2:
Dus je doet de pulp van de banaan in de sap erbij?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door