Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pluk
#3156349
Kan er alleen maar heel hard om lachen....

95% van het kippenvlees uit de supermarkt heeft deze bacterie en omdat mensen rauw voeren worden er mensen ziek?
Of komt het omdat mensen de basic hygiene maatregelen niet in acht nemen?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3156351
Pffff... het blijft wel veel van hetzelfde zeg.

Mensen zijn gewoon niet meer gewent om met de natuur te leven. Alles moet tegenwoordig uit een blikje, zakje of potje komen en vooral steriel zijn.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3156355
Oww, wij veroorzaken de stijgende ziektekosten met 85000 ziektegevallen per jaar (die we voor het gemak maar even allemaal aan de rauwvoerder linken) Wat een sneu manupulatief zooitje zeg.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3156362
kaszi schreef: Volgende stap: verbieden
Dat dus, dat is de opzet waarschijnlijk ook, dat hele volksstammen weer gaan roepen om een verbod. Men zou natuurlijk ook iets kunnen bedenken waardoor die bacterie niet meer in het vlees voorkomt, dat zou meer zoden aan de dijk zetten.  Maarja, dat is te ingewikkeld natuurlijk en het doel hiervan is om de rauwvoerder in een heel kwaad daglicht te zetten.

Ze zouden eigenlijk de term...volgens de wetenschap eens moeten verbieden, dat is pas volksverlakkerij.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3156363
Ben ik ff blij dat ik geen vlees uit de supermarkt voer. Mij te duur en naar dus nu blijkt, een gevaar voor de volksgezondheid. Oh en wacht: Mijn katten likken bijna nooit gezichten, alleen vingers, tenen en armen. Niets aan de hand dus.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3156365
Hope schreef: Dat zal ze niet lukken denk ik. Het is tenslotte niet te controleren.
Dat je een bakje barf voert niet nee, maar je kan maar zo het handelen in rauw vlees voor dieren verbieden, net zoals ze de verkoop van alles waarmee je een wietplantje kan kweken hebben verboden. En dan staat een grote groep toch al raar te kijken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3156366
Nicky en Pip schreef: Vanochtend op de radio kwam hetzelfde bericht voorbij!  :o
Tuurlijk, roep het voort. Enig mazzel is dat nieuws tegenwoordig erg kort blijft hangen bij den mensch.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3156367
Angelique schreef: Dat je een bakje barf voert niet nee, maar je kan maar zo het handelen in rauw vlees voor dieren verbieden, net zoals ze de verkoop van alles waarmee je een wietplantje kan kweken hebben verboden. En dan staat een grote groep toch al raar te kijken.
Tja, dat is waar.

Ik vraag me wel af of die onderzoeken dan ook echt eerlijk zijn. Want de vraag is natuurlijk hoeveel mensen er ziek worden van een hond die brokken eet (die net zo goed bacteriën bevatten).
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3156368
Er staan sowieso niet complete cijfers bij. welke mensen zijn er overleden aan een infectie? hadden die een hond? wat at die hond? misschien waren het mensen in een zorginstelling die al jaren geen dieet met gezien hebben. Dit artikel riekt....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3156369
Hope schreef: Tja, dat is waar.

Ik vraag me wel af of die onderzoeken dan ook echt eerlijk zijn. Want de vraag is natuurlijk hoeveel mensen er ziek worden van een hond die brokken eet (die net zo goed bacteriën bevatten).
Het zal geen nieuws zijn dat voor ieder onderzoek wat voor iets predikt er ook onderzoken zijn die het tegendeel aangeven en dat onderzoeken en dan met name de resultaten behoorlijk gestuurd kunnen worden naar het doel van de opdrachtgever.

Vandeweek stond er bij een medicijn wat na 30 jaar gebruik een beetje zozo bleek te zijn dat uit onderzoeken die de fabrikant zelf had betaald was aangetoond dat het medicijn veilig was voor iedereen en in de praktijk bleek dat dus wat anders te liggen en dan zodanig dat het gebruik in sommige landen door sommige groepen allang verboden was, maar in veel landen ging men nog steeds uit van de onderzoeken....die de fabrikant zelf betaald had.....en die de ervaringen weerlegden.

Brokken zijn ook gezond...wetenschappelijk bewezen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door