Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door TomsBorders
#3142871
Inge en Bono schreef: Bovendien kun je gewoon door blijven appen en bellen tijdens het uitlaten!
::)
ik bel altijd als ik de hond uitlaat, ik heb een telefoon om haar halsband gedaan. dan is ze altijd aan de lijn.  :D
nee, maar dat is wel het algemene beeld op straat, blokje om omdat moet waarschijnlijk.
Door judith1967
#3142886
"Bovendien kun je gewoon door blijven appen en bellen tijdens het uitlaten!"

Ja en omdat het baasje daar dus druk mee bezig was,had Dorian (bijna,omdat ik dus een brul gaf en mijn fietsstuur dwars voor Dorian draaide)een Amerikaanse Buldog  op zijn nek zitten. >:( >:(
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3143067
Weet iemand waar je een goede heupband voor jezelf kan kopen? Want ik zie van die gordels die volgens gemaakt zijn voor 1 hond. Maar ik wil ze graag alle vier tegelijk aan die heupgordel hebben; 2 links, 2 rechts. Kent iemand een model met meerdere plekken om de lijnen aan te bevestigen? of wordt het een doe-het-zelf-project?
Door signmodel
#3143073
Spikkelneus schreef: Weet iemand waar je een goede heupband voor jezelf kan kopen? Want ik zie van die gordels die volgens gemaakt zijn voor 1 hond. Maar ik wil ze graag alle vier tegelijk aan die heupgordel hebben; 2 links, 2 rechts. Kent iemand een model met meerdere plekken om de lijnen aan te bevestigen? of wordt het een doe-het-zelf-project?
karabijnhaak
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3143076
signmodel schreef: karabijnhaak
Ja, maar dan zit het nog niet op een vaste plek aan je riem bevestigd. Dan heb ik dus 4 van die haken die heen en weer bewegen en achter me langs kunnen, en dat is dan weer niet de bedoeling, aangezien niet al mijn honden even braaf op de hun aangewezen plek blijven lopen....
Ik heb wel eens iemand handsfree zien lopen met 6 husky's en die had een riem om zijn middel met daaraan 6 ringen bevestigd op gelijke afstanden van elkaar. Maar die had 'ie misschien ook wel zelf gemaakt.
Door TomsBorders
#3143084
als je gewoon een riem hebt, en in je broek de lussen hebt zitten, dan kan je de karabijnhaak om de broeklus hangen en de riem tegelijk, dan verschuiven ze niet, maar hebben ze toch de belastbaarheid van de riem zelf.
Door signmodel
#3143099
Spikkelneus schreef: Ja, maar dan zit het nog niet op een vaste plek aan je riem bevestigd. Dan heb ik dus 4 van die haken die heen en weer bewegen en achter me langs kunnen, en dat is dan weer niet de bedoeling, aangezien niet al mijn honden even braaf op de hun aangewezen plek blijven lopen....
Ik heb wel eens iemand handsfree zien lopen met 6 husky's en die had een riem om zijn middel met daaraan 6 ringen bevestigd op gelijke afstanden van elkaar. Maar die had 'ie misschien ook wel zelf gemaakt.
om je heen lopen dat blijft, tenzij je korte lijnen eraan maakt. ik kan 4 riemen aan 1 karabijnhaak vast krijgen, en met een grotere vast meer.
ik zal proberen een foto te maken hoe het bij mij zit, loop dagelijks met 2 sterke honden aan 1 haak (en kleine max aan de flexi in de hand)
Gebruikersavatar
Door Neally
#3143100
Kun je bij een schoenmaker wellicht links en recht metalen ringen aan een leren riem vast laten zetten. En daar dan de karabijnhaken weer aan.
Door zurca
#3143105
Spikkelneus schreef: Weet iemand waar je een goede heupband voor jezelf kan kopen? Want ik zie van die gordels die volgens gemaakt zijn voor 1 hond. Maar ik wil ze graag alle vier tegelijk aan die heupgordel hebben; 2 links, 2 rechts. Kent iemand een model met meerdere plekken om de lijnen aan te bevestigen? of wordt het een doe-het-zelf-project?
Ik heb zelf een heupgordel met 2 D-ringen er aan. Fijne, brede, gordel. Je zou kunnen mailen of zij er 2 extra ringen bij op kunnen zetten?

http://www.furkaworkingdog.nl/contents/nl/d41.html
Door Anne in Zweden
#3143106
Spikkelneus schreef: Weet iemand waar je een goede heupband voor jezelf kan kopen? Want ik zie van die gordels die volgens gemaakt zijn voor 1 hond. Maar ik wil ze graag alle vier tegelijk aan die heupgordel hebben; 2 links, 2 rechts. Kent iemand een model met meerdere plekken om de lijnen aan te bevestigen? of wordt het een doe-het-zelf-project?
Zoiets?

Afbeelding


Deze komt uit Zweden. Ik heb zelf een andere, maar toen ik daar een afbeelding van zocht, kwam ik deze tegen.

Edit: kost ongeveer 37 euro. http://10414.shop.textalk.se/balten/hun ... b-karbiner
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op di 11 aug 2015, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
#3143107
Zelf heb ik deze:

http://www.baggen.se/baggen-hund/baggen ... -standard/

De lus is zo groot dat je er meerdere riemen aan kunt bevestigen, en bijvoorbeeld ook flexlijnen. Maar dan heb je ze dus wel alle vier aan hetzelfde punt bevestigd, ipv dat iedere hond zijn eigen haak heeft.

Edit: Deze heupriem is flexibel, dat wil zeggen: er loopt een breed elastiek doorheen waar de lus via de karabijnhaak aan vastzit. Als je hond onverwacht trekt, krijgt je rug dus niet de klap maar vangt het elastiek die op.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op di 11 aug 2015, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door