Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3356293
De lege stad van Simone van der Vlugt, ik vond het vlot geschreven, indrukwekkend e voor mij ook persoonlijke raakpunten omdat mijn vader als jongetje bombardement op Rotterdam heeft meegemaakt. Ik vond het mooi dat ze okk de vele tinten grijs aanstipt, dat niet alle keuzes in zo’n situatie makkelijke zijn.

Nu ‘When we were orphans’ van Kazuro Ishiguru aan het herlezen. Mooi ‘gedrahen’ Engels maar zometeen wil ik graag weer eens iets vrolijks lezen. Tips welkom
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3363487
Dan neem je toch een nieuwe? van Antoinnette Scheulderman.
Mooi boek, hier en daar wel janken, maar het is geen sentimenteel boek.
Gewoon behoorlijk wat herkenning.

En sommige mensen die geïnterviewd worden lijken ineens toch echt net mensen :D
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3363490
De zeven zusjes van Lucinda Riley. Deel 1 in 1 stuk uitgelezen

Na de plotselinge dood van hun vader komen Maia en haar zussen bij elkaar in hun ouderlijk huis, een prachtig landhuis aan het Meer van Genève. De zussen werden als baby door Pa Salt geadopteerd en krijgen na zijn dood allemaal een brief met een mysterieuze verwijzing naar hun afkomst. Maia's verleden brengt haar naar Rio de Janeiro. Daar aangekomen probeert ze met de weinige aanwijzingen die ze heeft haar achtergrond te ontrafelen. Het voert haar tachtig jaar terug in de tijd, naar de bouw van het wereldberoemde Christus de Verlosser-beeld én de glamour van de jaren twintig in Parijs. Slaagt zij erin haar ware identiteit te achterhalen? De zeven zussen is het eerste deel uit een zevendelige serie over liefde, verlies en de zoektocht naar wie je werkelijk bent.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3363506
Fioon schreef:De zeven zusjes van Lucinda Riley. Deel 1 in 1 stuk uitgelezen

Na de plotselinge dood van hun vader komen Maia en haar zussen bij elkaar in hun ouderlijk huis, een prachtig landhuis aan het Meer van Genève. De zussen werden als baby door Pa Salt geadopteerd en krijgen na zijn dood allemaal een brief met een mysterieuze verwijzing naar hun afkomst. Maia's verleden brengt haar naar Rio de Janeiro. Daar aangekomen probeert ze met de weinige aanwijzingen die ze heeft haar achtergrond te ontrafelen. Het voert haar tachtig jaar terug in de tijd, naar de bouw van het wereldberoemde Christus de Verlosser-beeld én de glamour van de jaren twintig in Parijs. Slaagt zij erin haar ware identiteit te achterhalen? De zeven zussen is het eerste deel uit een zevendelige serie over liefde, verlies en de zoektocht naar wie je werkelijk bent.
Heerljke boeken zijn dit. Ik heb net deel 4 gelezen (in januari verschijnt deel 5).
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3363507
Ik heb net "weer onzichtbaar" van Murat Isik uit. Prachtig boek.

Ben nu bezig in het eerste boek van de Wetten van de Magie. Heb op de rommelmarkt deel 1 en 2 gevonden. Fijn, want de bieb heeft ze niet al ebook en maar een paar van de reeks als gewoon boek.

Heb ook nog "De zoon" van Jo Nesbo op de plank liggen. Wordt zijn eerste boek buiten de Harry Hole reeks voor mij, dus ik ben benieuwd.
Door hannabelgje
#3364283
KarenH schreef:Dan neem je toch een nieuwe? van Antoinnette Scheulderman.
Mooi boek, hier en daar wel janken, maar het is geen sentimenteel boek.
Gewoon behoorlijk wat herkenning.

En sommige mensen die geïnterviewd worden lijken ineens toch echt net mensen :D
Die ben ik nu ook aan het lezen. Enorm veel herkenning inderdaad. En nu wil ik het boek van Chris dudinges ook lezen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door hamada
#3364298
Momenteel ben ik n.a.v. “past forgetting: my loveaffair with Dwight D Eisenhower” van Kay Summersby het boek The General’s women” van Susan Wittig Albert.
Boek van Summersby is prachtig, en van Albert heel bijzonder.
Helaas in het Engels, maar zeker de moeite waard als je gewend bent ook Engelse boeken te lezen.
Door Siberienne
#3371945
‘The demon under the microscope’ Van Thomas Hager

Over de zoektocht naar het eerste antibioticum (en dat was niet penicilline) Erg interessant, ook goed om weer eens te lezen hoe de wereld was voor de eerste antibiotica (huiveringwekkend hoeveel mensen er stierven aan simpele infecties) en meteen ook een stuk geschiedenis van de farmaceutische industrie, hoe die ontstond (uit een verffabriek...) en hoe wetenschappelijk onderzoek werd gedaan in de vorige eeuw.

Boek is vlot geschreven, voor ‘algemeen publiek’ (rare term eigenlijk maar het is dus geen vakliteratuur oid, termen worden netjes uitgelegd enzo) helaas volgens mij alleen nog in het Engels.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3371955
Harry Potter en de Relieken van de dood.
Had de reeks nog nooit gelezen, vind het jammer dat ik nu aan het laatste boek bezig ben.
Door hannabelgje
#3371956
Ik heb net the hitchhikers guide to the galaxy geluisterd. Absurd maar goed boek. Nu luister ik Catch 22. Nog steeds bezig met de bbc top 100.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3371959
KarenH schreef:Harry Potter en de Relieken van de dood.
Had de reeks nog nooit gelezen, vind het jammer dat ik nu aan het laatste boek bezig ben.
Sinds lezen door de hoofdpijn niet altijd meer goed lukt, heb ik storytell. En ik ben de hele Harry Potter reeks aan het luisteren. Destijds ze allemaal gelezen, maar met grote tussenpozen en de films tussendoor. Heerlijk om ze nu achter elkaar door voorgelezen te krijgen.

Ik ben nu bijna op het einde van het vijfde deel. Heb nu twee dikke pillen te gaan.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3371983
Kaela schreef:Sinds lezen door de hoofdpijn niet altijd meer goed lukt, heb ik storytell. En ik ben de hele Harry Potter reeks aan het luisteren. Destijds ze allemaal gelezen, maar met grote tussenpozen en de films tussendoor. Heerlijk om ze nu achter elkaar door voorgelezen te krijgen.

Ik ben nu bijna op het einde van het vijfde deel. Heb nu twee dikke pillen te gaan.

Oh, dat is ook een manier idd om toch te kunnen 'lezen'. ik zou gek worden denk ik als ik niet meer zou kunnen lezen, maar luisteren is een goede oplossing.
En idd heel fijn om dat allemaal achter elkaar te doen.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3371985
Kaela schreef:Sinds lezen door de hoofdpijn niet altijd meer goed lukt, heb ik storytell. En ik ben de hele Harry Potter reeks aan het luisteren. Destijds ze allemaal gelezen, maar met grote tussenpozen en de films tussendoor. Heerlijk om ze nu achter elkaar door voorgelezen te krijgen.

Ik ben nu bijna op het einde van het vijfde deel. Heb nu twee dikke pillen te gaan.
Akelig dat je niet kan lezen door hoofdpijn. Harry Potter als luisterboek ben ik aan begonnen om in slaap te kunnen vallen. Door die gespeelde stemmetjes lukte dat niet zo goed (schrok daar wakker van als ik net in slaap viel). Ik ben overgestapt op meer saaie voorleesstemmen (Midas Dekker bijvoorbeeld) en dan doe ik zeker 2 maanden met een luisterboek, na die tijd kan ik het boek wel dromen ;) Ik leen de luisterboeken bij de bieb trouwens. Het aanbod is niet zo groot maar voldoende voor mij.

Zojuist het boek: zolang ik jou heb van Susan Crandall uitgelezen. Mooi verhaal.
Door hannabelgje
#3371994
Ik luister de boeken in bet engels. Die stemmen vind ik prettiger om naar te luisteren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door