Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
#3372011
Heel kinderachtig, maar ik lees steeds een stukje uit Joop ter Heul. Precies genoeg voor een chronisch depressief hoofd met te veel prikkels....... Echt lezen gaat nog steeds niet, terwijl dat nota bene mijn vak was.
Door Siberienne
#3372012
Tanna schreef:Heel kinderachtig, maar ik lees steeds een stukje uit Joop ter Heul. Precies genoeg voor een chronisch depressief hoofd met te veel prikkels....... Echt lezen gaat nog steeds niet, terwijl dat nota bene mijn vak was.

Herkenbaar, ik las Agatha Christie en Tonke Dragt in mijn burn-out en de verhalen van James Herriot die ik, zowat uit mijn hoofd kende. Moeilijker ging gewoon niet.

Verstandig om iets ‘oud bekends’ te nemen waar je je prettig bij voelt, en sterkte ermee!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3372073
KarenH schreef:Oh, dat is ook een manier idd om toch te kunnen 'lezen'. ik zou gek worden denk ik als ik niet meer zou kunnen lezen, maar luisteren is een goede oplossing.
En idd heel fijn om dat allemaal achter elkaar te doen.
Was toeval dat ik er achter kwam. Ik moest een lange treinreis maken en toen kwam er een advertentie voorbij.

Gelukkig kan ik buiten de hoofdpijnaanvallen gewoon lezen hoor. Maar als je eenmaal luistert, is lezen en luisteren afwisselen erg onhandig. En ik luister nu ook in bad, als ik snachts wakker lig (oordopje in en meneer snurkt zonder hinder gewoon verder) en in de auto (klein bluetooth boxje gekocht). Ik vind het ideaal.

Ik luister inderdaad ook in het engels Hanna. Moest ook wel even wennen aan de voorlees stem en de stemmetjes die hij doet, maar ik wordt er niet wakker van als ik in slaap aan het vallen ben. En er zit een timer op, dan hoef je maar een stukje terug als je in slaap valt :biggrin2:
Door Tanna
#3372136
Siberienne schreef:Herkenbaar, ik las Agatha Christie en Tonke Dragt in mijn burn-out en de verhalen van James Herriot die ik, zowat uit mijn hoofd kende. Moeilijker ging gewoon niet.

Verstandig om iets ‘oud bekends’ te nemen waar je je prettig bij voelt, en sterkte ermee!
Bedankt! :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3381282
Hm, ik heb wat inspiratie nodig.

Ik heb net de drie boeken van Samuel Bjork gelezen (geluisterd). Bevielen goed. Maar nu kan ik niet zo goed iets bedenken. En ik ga binnenkort vrij veel uren in de auto doorbrengen, dus een paar goede titels op de plank zouden leuk zijn.

Ik hou wel van spannend, thriller en schuw een drama ook niet. Als het maar een beetje vlot geschreven is. Iemand nog leuke suggesties?
Gebruikersavatar
Door jannie.van-mastrigt
#3381300
Kaela ik heb zojuist het volgende boek uit: "Een Klein Leven" van Hanya Yanagihara. Schitterend, doch heftig. In het begin moet je even doorbijten, maar dan kan je het bijna niet meer wegleggen.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3381311
Kaela schreef:Hm, ik heb wat inspiratie nodig.

Ik heb net de drie boeken van Samuel Bjork gelezen (geluisterd). Bevielen goed. Maar nu kan ik niet zo goed iets bedenken. En ik ga binnenkort vrij veel uren in de auto doorbrengen, dus een paar goede titels op de plank zouden leuk zijn.

Ik hou wel van spannend, thriller en schuw een drama ook niet. Als het maar een beetje vlot geschreven is. Iemand nog leuke suggesties?
Fijne auteur he? Ik heb al zijn boeken ook heel snel achter elkaar gelezen.

Heb je de laatste van Karin Slaughter, Laatste Weduwe, al gelezen?
Lisa Unger is ook een fijne schrijfster.
Daniel Cole, Becky Masterman, Robert Bryndza, M.J. Arlidge, Jeffrey Deaver, David Baldacci...en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Oh en Een hond met negen levens, vond het wel een ontroerend boek.
Door M@rina
#3381327
Kaela schreef:Hm, ik heb wat inspiratie nodig.

Ik heb net de drie boeken van Samuel Bjork gelezen (geluisterd). Bevielen goed. Maar nu kan ik niet zo goed iets bedenken. En ik ga binnenkort vrij veel uren in de auto doorbrengen, dus een paar goede titels op de plank zouden leuk zijn.

Ik hou wel van spannend, thriller en schuw een drama ook niet. Als het maar een beetje vlot geschreven is. Iemand nog leuke suggesties?
Viveca Stern, Jussi Adler Olsen (Q-serie) Camilla lackberg, Kjel Ola Dahl, Christian White (In Het Niets).

Engelstalig: A God Shaped Hole, The Idea of You, The Calm Within, dit zijn Romantisch drama's.w.s. en niet als luisterboek verkrijgbaar.

Ik heb van alle genoemde auteurs dee books.
Door Siberienne
#3381332
Kaela schreef:Hm, ik heb wat inspiratie nodig.

Ik heb net de drie boeken van Samuel Bjork gelezen (geluisterd). Bevielen goed. Maar nu kan ik niet zo goed iets bedenken. En ik ga binnenkort vrij veel uren in de auto doorbrengen, dus een paar goede titels op de plank zouden leuk zijn.

Ik hou wel van spannend, thriller en schuw een drama ook niet. Als het maar een beetje vlot geschreven is. Iemand nog leuke suggesties?

Camilla Lackberg vond ik ook leuk, heb net met veel plezier ‘de boekenapotheek aan de Seine’ Gelezen van Nina George en heb ook genoten van joanne Harris ‘de geur van perziken’ (vervolg op chocolat en de rode schoenen boeken)
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3383128
Gelukseten, het verband tussen goed eten en een goed humeur van Niklas Ekstedt.

Interessant. Leest lekker weg trouwens.
Door Siberienne
#3386598
Heerlijk melig; de dinsdagvrouwen.

Hiervoor; Bette Dam- op zoek naar de vijand. Het verhaal van de terrorist die een vriend wilde zijn.

Bijzonder indrukwekkend boek over Afghanistan, Taliban en hoe het simpele beeld in de media totaal niet klopte. En hoe de Amerikanen gelogen hebben.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door