Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3092127
Hier nog een site voor je met veel info over B12 tekort

http://home.kpn.nl/hindrikdejong/

Hoop dat je huisarts je nu wel serieus neemt en je een lab formulier meegeeft en dan niet te ingewikkeld gaat doen over hoe te behandelen
Sinds ik een jaar of 20 nu B12 spuit eens in de 3 weken, voel ik me stukken beter dan vroeger/ heb wel restklachten maar deze zijn meestal aceptabel
Hier ook B12 tekort in combinatie met Hashimoto
#3092130
Erna schreef: Tsja die bijsluiters.......Ik heb gisteren de bijsluiter van mijn oogdruppels eens gelezen en daar ging ook een wereld voor me open. Bij oogdruppels denk je niet zo snel aan bijwerkingen. Nu ik weet gelijk waar mijn akelige kuchje vandaan komt en waarom ik zo slecht slaap. Staat allemaal in de bijsluiter....Heel fijn.
Ja, dat kan zeker. M'n schoonmoe schrok ook wel een beetje van de oogdruppels. Je denkt dat die dingen niet zoveel bijwerkingen hebben maar dan kom je bedrogen uit.
#3092138
Tja, dokters!
Hier ook zo iets. Loop al jaaaaaaren met zenuwpijn. Kan mijn benen vaak amper gebruiken.
Tien jaar lang last gehad. Kwam door de vele narcose zeiden ze. Niets aan te doen.

Tot ik het halve ziekenhuis eens op zijn kop zette en naar een academisch ziekenhuis mocht. Na twee onderzoeken bleek ik een beschadigde zenuwbaan te hebben. Met medicijnen gaat dat stukken beter.
#3092191
Lizzy schreef: Snotver, als je vitamine B supplementen hebt genomen, moet je 2 tot 3 maanden wachten voor je bloedonderzoek kan doen :-X
Als je een B12-supplement of B-complex hebt geslikt en je hebt klachten en je bloedwaarde B12 is laag-normaal dan kan dit al duiden op een opnameprobleem voor B12. Dus je zou al wel kunnen laten checken en dan over 2-3 maanden opnieuw
#3092215
Hey Lizzy,  vervelend dat je je zo voelt. Om B12 goed op te kunnen nemen heb je voldoende maagzuur nodig. Bij veel mensen is dat niet het geval, onder invloed van bijvoorbeeld stress gaat dat hard achteruit. Het lijf geeft dan gewoon geen voorrang aan het verteren van voedsel.
Je kunt dat opkrikken door sole en appelazijn te gebruiken in een glas water. Dat zijn zouten en zuren en dat is nou net waar maagzuur uit bestaat.

Hoe lang ben je al vegetariër? Ik ben van menig dat je daar toch bepaalde tekorten door oploopt waardoor je je goed kunt herkennen in die symptomen lijsten. Gebruik je dierlijke vetten bijvoorbeeld? Zoals roomboter of ghee? Volle, liefst rauwe, melkproducten?
Een tekort aan vitamines, buiten het feit dat er gewoonweg veel minder in onze voeding zit, duidt ook op een opname probleem. Dus aanvullen is 1 ding, als het vervolgens niet aankomt waar het nodig is schiet je er niks mee op.

Sterkte!
#3092242
Mijn man is begin deze week begonnen met een B12 kuur. De smelttabletten vanop de eerste website die je gaf. We sukkelen al 4 jaar met zijn gezondheid. Een vriendin wees me op de B12 ( en ook de vitamine D, dat is ook gewoon vaak een probleem.). Zij heeft wel kennis van zaken. Ze gebruikt zelf de power kuur van de website. Sas( mn man) is er maandag mee begonnen. Ook met een serieuze vit D kuur. En echt waar, waar hij al 4 jaar klaagt over tintelingen, krampen in de spieren, geen energie, ... Is hij nu mijn keuken aan het poetsen :D
#3092264
Wat een, op zijn zachtst gezegd, vervelende toestand Liz! Hoop dat er na bloedonderzoek toch duidelijkheid komt.

Wat ik weet van vitamine D tekort is dat de aanbevolen hoeveelheid hier veel te laag ligt. Eddie moet, van de natuurgeneeskundige, 5000 iu per dag slikken, dat doet hij inmiddels al een hele tijd en nu merken we dat zijn "botklachten" minder worden en zijn weerstand beter.
#3092272
Pauline schreef: Wat een, op zijn zachtst gezegd, vervelende toestand Liz! Hoop dat er na bloedonderzoek toch duidelijkheid komt.

Wat ik weet van vitamine D tekort is dat de aanbevolen hoeveelheid hier veel te laag ligt. Eddie moet, van de natuurgeneeskundige, 5000 iu per dag slikken, dat doet hij inmiddels al een hele tijd en nu merken we dat zijn "botklachten" minder worden en zijn weerstand beter.
Sas neemt nu 100.000 iu per week ( als een stootkuur). Nadien gaat hij over op 25.000 iu per week.

Hij is trouwens aan de badkamer begonnen :whistle:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door