Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3223074
De kwaliteit van de andere reuen moet erg goed geweest zijn, want ik vind het een mooi rapport van Boeke! Hulzebos is een prima keurmeester!

Overigens verbaast het mij niet, want op de foto's oogt Boeke echt ranker dan Borke deed op die leeftijd. Borke was natuurlijk een Stabij - wat een kleiner ras is - maar at ook vlees.

Ik denk dat je echt een tophonnd hebt, mooi, fijn karakter en uit een heel gezond nest. Ik vind hem echt ontzettend leuk en hoop dat je door blijft gaan met je updates hier :-)
Door Shanti en co
#3237067
Een paar weken geleden hadden we de laatste apporteerles. Van de vijf honden in on groepje waren er nog 2 over, Boeke en een zwarte labrador. Na een uurtje trainen waren ze dus ook helemaal kapot want dat apporteren en zoeken is toch wel erg inspannend.
De laatste twee lessen hebben we ook met schot geoefend en na een paar keer waren ze gelijk alert en enthousiast zodra ze het schot hoorde. :D

Boeke schoot weg zodra hij op zoek mocht
Afbeelding

De eerste gevonden :D
Afbeelding

En weer verder zoeken, in zijn enthousiasme rent hij vaak degene die vlakbij liggen voorbij.
Afbeelding

Dus dan ren je in volle vaart weer terug. :D
Afbeelding

Lekker bewogen, maarja 's avonds fotograferen en Boeke... :biggrin2:
Afbeelding

Ook hoog verstopte dummy's vindt hij zonder problemen, helaas denkt hij nu af en toe wel dat dat thuis ook mag. ::)
Afbeelding

Afbeelding

En Boekes favoriete dummy, eentje met een hazenvachtje eromheen. :D
Afbeelding

De lab deed het trouwens ook super goed. :)
Afbeelding
Door Shanti en co
#3237072
En dan nog wat foto's van vandaag.
Vanochtend heb ik gezellig met Boekjewoekje door ons mooie stadje gelopen om foto's te maken.
Dat is natuurlijk best wel moeilijk want dan moet meneer steeds weer poseren, of juist niet op de foto staan maar dan mag hij ook weer niet te ver weg lopen, komen wanneer ik weer verder wilde lopen, weer even naast lopen naar een volgend plekje, een paar keer zelfs zonder lijn en ondanks dat het zo bijna een uur doorging deed meneer het super knap. :smitten:
Al dat oefenen, trainen en al die snoepjes beginnen hun vruchten af werpen. In huis was hij meestal al heel braaf, snapte en deed wat wij graag wilde maar dat begint hij nu buiten ook steeds vaker uit zichzelf te doen. :)

Een spin... Nog voordat hij kon plassen moesten we weer stilstaan. >:(
Afbeelding

Hoezo tegenlicht :biggrin2:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Echt waar baas, het ruikt hier héééérlijk. ::) (wordt gebruikt als openbaar toilet)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooie bloemetjes
Afbeelding

Boeke probeert erachter te komen wat daar nou zo interessant aan is
Afbeelding

Kijk baas, dat is interessant, een geurtje :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3240127
Siberienne schreef:Ik vind Boeke echt een prachtige hond! Mooie atleet. En jij maakt leuke foto's
+1! Ik geniet elke keer, ook al reageer ik niet zo vaak :-*
Door Shanti en co
#3240283
Bedankt! Ik zal waarschijnlijk wel wat minder plaatsten nu ik op kamers ga.

Boeke is ook een heerlijke hond om mee te werken, hij pikt alles snel op en wil dolgraag wat doen. Soms is hij wat te enthousiast en wordt dan een ongeleid projectiel maar zijn enthousiasme is meestal heel leuk en nu hij wat volwassener wordt en wij hem steeds beter snappen kunnen we hem meestal al op tijd tot rust laten komen. Ik ga hem en Shanti en de katten wel missen, Utrecht is super leuk maar geen huisdieren hebben voor het eerst in mijn leven is heel vreemd.
Door Shanti en co
#3283678
Bij deze weer eens een Boeke update.

Afgelopen weekend heb ik weer foto's naast de beer gemaakt.

Waar is mijn kleine puppemans gebleven. :o
Afbeelding
:smitten:
Afbeelding

Want we wilden een hond erbij die kleiner was dan Shanti. ::)
Afbeelding

Afbeelding

Misschien moet ik eens gaan toegeven dat Boekjewoekje geen puppie meer. :P

Ook was er dit weekend een prachtig pak sneeuw. Boeke reageert er niet echt op behalve dat hij nog vaker snoekduiken naar de grond neemt.
Afbeelding

Afbeelding

Shanti had ook een mooi sneeuwsnoetje
Afbeelding

Afbeelding


Hij is laatst ook voor het eerst verlieft geworden. :smitten:
We waren naar een nvsw wandeling gegaan waar een heleboel wetters en stafijs waren en een hele knappe bruine stabij. Boeke achtervolgde die stabij al klappertandend en had ook wel wat concurrentie.
Wat bleek nou, het was een gecastreerde reu. ;D ;D ;D
Nadat Boeke de stabij maar niet met rust wild laten zijn we achteraan in de groep gaan wandelen en toen hij gelukkig weer braaf bij ons. Dat verraste me sowieso wel, voordat hij zijn crush ontmoette bleef hij heel dichtbij ons en kwam elke minuut even controleren of we er nog waren. Als hij dat stond te zoeken riep ik hem en kwam hij als een malloot op me afgerend zonder te kijken of er misschien een andere hond tussen ons in stond. ::)

Puppy :-*
Afbeelding

Baasje zoeken.
Afbeelding

Allemaal wetterkontjes.
Afbeelding

"Subtiele" hint ::)
Afbeelding
Door Shanti en co
#3283683
eelke schreef:Naahhhh ik vind hem nog steeds een puppenkoppie hebben hoor :smitten:

Volg je alle fokplannen nog rondom het nest?
Ik probeer het wel te volgen ja maar doordat ik nu veel minder contact met de mensen het programma heb (deels omdat Boekje niet meer meedoet, deels omdat ik op kamers woon en minder over Boeke doorstuur) is dat vooral via het blad en de site van de nvsw.
Er zijn helaas nog geen F2 pups, er is wel een dekking geweest bij een labrador x wetter teefje maar die is leeg gebleven.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door