Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2970542
Zo, ik ga de strijd met de rupsen aan! Ik ga 6 modules bouwen en dan kan ik voor de voliere langs al mijn grote potten (niet die nu op de foto staan, ik heb grotere) onder gaas zetten. De eerste is klaar! Ik ga van de week de andere kopse kant maken en dan houden de tussenliggende modules 2 kanten open. Ik heb nu nog maar 2 spruitjesplanten die nog enigszins kans maken, dus 2 is eerst genoeg en dan ga ik de anderen later timmeren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
#2970607
marina schreef: Wat een prachtige bos bloemen marga!

Hier gaan de komkommers dood, al het blad krijgt vlekken, weinig opbrengst dit jaar helaas. Al wel een paar potten ingemaakt en die zijn zalig!
Ook weer mannelijke bloemen aan de courgette en de eerste 2 kunnen oogsten.
Tomaat doet het goed, moet volgend jaar echt dieven, het ziet er niet uit nu!
Aubergines groeien ook lekker en de pompoen doet het ook goed.
Ik heb dit jaar veel in pot staan maar dat bevalt toch minder goed.
Heb je de komkommers in een kas staan of buiten?
Hier gaan ze heel erg goed dit jaar. Ook inderdaad een boel tegelijk en dan weer ff niks.
#2970676
lauraV schreef: mooie buiten droogkast voor snacks  ::)  :biggrin2:
Rupsen snacks ja! Puh!

Ik ben best aardig voor de rupsen hoor, ik heb alle aangetaste planten achter in de tuin bij elkaar staan en het zit nog steeds vol met rupsen. Ik ben benieuwd of er genoeg eten is om te tot poppen te krijgen, het begint aardig op te raken. Wat mij betreft mogen ze wel opschieten, want ik heb nieuwe spruitjes, boerenkool en andijvie gezaaid, dus ik heb de potten straks wel weer nodig!
#2971847
Wooohooo ik ben klaar! En ik had vanmorgen nog een hele goede ingeving. In plaats van 6 modules te bouwen, heb ik er 2 en heb ik een "brug" gemaakt voor er tussen. Zo past het precies voor de voliere, kan ik makkelijker bij de planten om ze te verzorgen én kan de "brug" opgerold in de schuur tegen een muur staan en neemt ie amper plek in. Gelukkig heb ik nog wel eens een goed idee!

De twee kopse kanten op hun plek:

Afbeelding

De brug erop en de voorkant nog even omhoog gevouwen, zo kan ik dus bij de planten:

Afbeelding

Afbeelding

En zo zit ie dicht:

Afbeelding

Ik moet nog even kijken hoe ik de voorkant wat beter maak, want nu is het nog wat prusten en ben ik bang dat er via de zijkant toch beestjes door gaan. Misschien iets met klittenband ofzo.
Er kunnen 6 van die zwarte potten naast elkaar in, dus dan kan ik 6 grotere koolsoorten kweken. Het is niet veel, maar met deze constructie maak in ieder geval kans dat we ze ook kunnen eten! Voor nu staan de laatste 2 spruitenplantjes er in, kijken of die nog wat kunnen gaan doen. En de aardbeien, daar zijn de vogels natuurlijk nu op aan het azen.
#2971874
Kool doet het vrij goed in een fris winderig klimaat. Kop van Noord Holland of zo.
Waarschijnlijk hebben de planten het op deze manier helemaal niet, zoals het voor kool goed zou zijn. Misschien heb ik wel ongelijk,
dat hoop ik voor je.

Hanny
#2971918
Ziet er goed uit, wat we al niet over hebben voor onze plantjes.  :biggrin2:

Hier vanmiddag de eerste vijgen geplukt, lekker rijp en ik het er nog 71 geteld maar of die allemaal rijp gaan worden?

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door keetje op za 09 aug 2014, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
#2971982
Hier doen de courgettes het heel goed, pompoen gaat er ook prima uitzien.

En helaas, ik had achter aan de wei een hek vergeten dicht te doen, de herten vonden de rest erg lekker  :-\
Inclusief mijn aardperen die al zo hoog geworden waren...alles afgevreten...grr

Ik geloof ik moet ze maar eens duidelijk maken dat wij ook wel een hertenbiefstukje lusten  :biggrin2:
#2972002
De courgettes en rode bieten gaan hier ook goed, verder heb ik 4 winterbloemkool en 4 boerenkoolplantjes gekocht, zodra er ruimte is kunnen die de volle grond in.

Mijn kippetjes zijn verhuisd naar Gelderland, hun ren wordt ook moestuin, toch weer 6 meter erbij  :)
#2972031
monster schreef: Hebben ze de aardperen uitgegraven? Anders zit er nog genoeg. Ik vind ze tot onder het tegelpad terug.
Nee, zijn niet uitgegraven, maar ik had ergens gelezen dat als je ze afknipt dat ze dan kapot gaan.
Ze staan hier in een verhoogde bak. In vollegrond zou ik ze nooit zetten  :biggrin2:

We wachten het maar even af of het nog iets gaat doen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door