Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2977650
Jantina schreef: Vorige week komkommers ingemaakt, idee van hier opgedaan! Week laten staan, gisteren geproefd, zalig! Dus net weer aan de slag. Maar wat me nog nooit gebeurt is met jam of wat dan ook is nu wel gebeurt, m'n dekseltjes zijn bij 4 van de 6 potjes niet 'geplopt'. Ze staan dus nog bol... Wat heb ik fout gedaan en wat kan ik er nu nog mee? Echt zonde, baal >:(
Da's balen meissie !!! Had je de deksel goed vastgeschroefd ? Hoe lang na het nietploppen kwam je er achter ? En hoe lang geleden is het ?  Het lijkt mij dat, als het vandaag of gisteren was,  je de jam opnieuw even kunt opkoken, de potjes uitkoken, met deksels, en het dan opnieuw proberen ?  :-\ :-\  Niet geschoten is sowieso mis  :P
#2989162
Hoe is het met jullie tuinen/tuintjes ??

Wij eten deze week 4 keer uit eigen tuin; gisteren bietjes, vandaag courgette, morgen andijvie en overmorgen rode kool, heerlijk !!

Ik heb nog bietjesplantjes staan waarvan ik vrees dat ze toch te laat zijn, de zon staat al duidelijk minder hoog  :-\ De pepertjes gaan goed, de zomerandijvie ook, de winterandijvie is nog pieeeeppppklein, de winterbloemkool ook, ik moet nog zien of dat wat gaat worden  :-\
De boerenkool wordt, ondanks slakkenring en slakkenkorrels opgegeten door slakken  >:(
#2989168
Nog wel aardig hoor. Nog steeds aardbeien, bieten, wortelen, weer opnieuw andijvie, wat komkommers nog steeds, nog wat kolen, roodlof, bonen maar na de 1e pluk vind ik het werkelijk geen eten meer, courgette, en nu komen de appels en peren. Ik vergeet nog bleekselderij en tomaten, maar daar zit helaas een ziekte in. Bij iedereen op het complex begreep ik.
#2989193
Jantina schreef: Vorige week komkommers ingemaakt, idee van hier opgedaan! Week laten staan, gisteren geproefd, zalig! Dus net weer aan de slag. Maar wat me nog nooit gebeurt is met jam of wat dan ook is nu wel gebeurt, m'n dekseltjes zijn bij 4 van de 6 potjes niet 'geplopt'. Ze staan dus nog bol... Wat heb ik fout gedaan en wat kan ik er nu nog mee? Echt zonde, baal >:(
Ik zet jampotten altijd op de kop tijdens het afkoelen. Dan kan er geen lucht bij.
Door sella
#2989204
De courgette gaat nu eindelijk goed vruchten geven, de komkommer doet zijn best, veel snij en sperziebonen, de bietjes groeien goed, wat worteltjes, nog veel sla en wat andijvie. Ik zaai nu niets meer omdat de bak op de schop gaat. dus volgend jaar weer verder.
#2989295
Ik heb een behoorlijk aangevroten spruitjesplant staan die toch echt is begonnen met het maken van spruitjes. En een baby-spruitjesplant. Of die nog wat gaat doen weet ik niet, hij ziet er mooi gezond en groen uit, maar erg hard groeien doet ie niet.

De aardbeien blijven rood worden, dus over de hele linie is de oogst helemaal niet slecht. Al moeten we het wel steeds met een aardbei of 2 a 3 tegelijk doen  ;D.

De sla en andijvie die ik een poos terug gezaaid heb groeit heel aardig, de veldsla komt voor het eerst op, de meiraap is al leuk aan het groeien en de boerenkool piept boven de grond. Volgens de verpakking kon het allemaal nog gezaaid worden. Ik betwijfel of we er iets van kunnen eten, maar het is het proberen waard.
#2989332
Vandaag aubergines geoogst, er hangen er nu nog 6.
morgen de snijbonen oogsten
af en toe een suikermais oogsten, er staan er nog heel veel.
Vandaag de boerenkool achter rekken gezet om te beschermen tegen de hazen.
Spruitjes doen het niet zo best, maar het is toch wel een maaltje.
sla en worteltjes worden ook dagelijks nog geoogst.
andijvie staat er goed bij.
oja ook vandaag nog wat tomaatjes geplukt.
En volgende week moet ik toch wat gaan doen met de appels en peren, want daar hebben we er ook heel veel van.
#2989342
Hier veel courgette, maar we kunnen er nog tegenaan eten gelukkig  :)
Ook de pepers en pompoen doen het heel goed. De tomaten nog aardig wat kunnen oogsten, maar met die regen in augustus is het helaas toch gaan rotten.
Het meest blij ben ik met mijn aubergines, zo leuk dat het goed lukt zonder kas!

Van de giga stoofperen boom heb ik zelf niets gebruikt, wel wat uitgedeeld. Ik had er toen helaas geen tijd voor.
#2989410
Ok, ik ga eens naar meloenen kijken dus ;D

Hier zijn de appels al weer op, we hadden een kistje goudreinetten en ik denk ongeveer evenveel elstarren. Momenteel iedere dag nog een paar handjes aardbeien. Niet heel veel maar die hebben we dit jaar pas laat geplant dus vind het al heel wat dat er uberhaupt iets aan zit. Frambozen doen het ook nog steeds aardig, die gaan altijd wel door tot de winter.  En ook de minikiwi hangt nog vol. Druiven hebben we vandaag voor het eerst wat trossen van geplukt.

Perenbomen hebben we net omgehaald, mislukt ieder jaar. Wil er het liefst kersen voor in de plaats maar ben er nog niet uit welke. Het liefst een paar kleinere bomen.

Ik hoop volgend jaar ook weer wat groente te planten, evenals oost-indische kers (zaden zijn zo lekker om in te maken met komkommer :D ) en wat kruiden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door