Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2972049
Kallista schreef: Nee, zijn niet uitgegraven, maar ik had ergens gelezen dat als je ze afknipt dat ze dan kapot gaan.
Ze staan hier in een verhoogde bak. In vollegrond zou ik ze nooit zetten  :biggrin2:

We wachten het maar even af of het nog iets gaat doen.
je kunt ze rustig in de volle grond zetten. Als je ze ergens niet wilt hebben, trek je ze eruit en eet je ze op. Ik hou ze al jaren op hallve vierkante meter.
#2972097
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind je reactie erg vreemd. Mijn kolen dede het prima. Heb nu twee bloemkooltjes, meerdere broccolis en twee prima spruitenplanten staan. Enige is dat ze door zo ongeveer 100 rupsen opgevreten worden en daar is het net tegen. Ik zie je punt dus niet. Of zal ik in het vervolg bij elke tegenslag maar direct het bijltje erbij neergooien?
#2972102
Het spijt me van mijn vreemde reactie. Zal het niet meer doen.
Als bij ons planten het niet goed doen, dan proberen we uit te zoeken waarom.
Maar jouw planten doen het meer dan goed, Heb ik me dus vergist.
Sorry,

Hanny
#2972246
Een tas vol overrijpe pruimen gekregen. Snel weggewerkt tot jam. Velletje eraf, pitje eruit, bubbelen en 5 potten gevuld. Lekker.
Van onze braam komt nog steeds een pond per dag af. We komen ernstig potten te kort.
#2972436
Nee dus, op de veluwe, dus niet echt zuidelijk! Ik heb ieder jaar wel een paar vijgjes maar dit jaar is echt een superoogst. Hij groeit ook als een tierelier, moet eens even kijken hoe dat ding te snoeien is en dan wanneer want volgens mij zitten de vijgen voor volgend jaar er nu al in aanleg aan, dus als ik te rigoreus snoei snoei ik alle oogst voor volgend jaar weg en dat is dus niet de bedoeling. Ik zal eens even gaan goegelen op stekken ofzo.
#2972651
Wij hadden stokslabonen geplant maar nu zagen we dood blad om de bamboestokken zitten. Wat blijkt? Van de 6 planten zijn er 4 op ca 5cm boven de grond doorgevreten/afgebroken. Muizen misschien? Jammer hoor want het zijn heerlijke bonen.

Het fruit aan de fruithaag heeft veel te lijden van kraaien,eksters en merels. Ze pikken alle vruchten aan die daarop bezocht worden door wespen ed. Ik heb als noodoplossing al plastic zakjes om de vruchten gebonden (onderkant open gelaten voor de ventilatie) maar daar pikken ze gewoon doorheen. Voor volgend jaar ga ik maar zakjes maken van oude vitrage want nu ben ik al 80% van mijn oogst kwijtgeraakt.

De tomaten doen het geweldig dit jaar en de pompoen heeft supergrote vruchten gemaakt. Die heeft het naar zijn zin op de composthoop.
#2972865
Gister bramen geplukt met mams, om 22.00 uur 's avonds nog saus van gemaakt :uglystupid2: Lekker!
Vandaag alle meloenen van de grond afgelegd, door er stenen onder te leggen. Direct ook maar even geteld en het zijn er meer dan 30! en ik lust niet eens meloenen....

Ik zou graag ook voor de winter het eea plantjes in de tuin zetten, maarja als ik verhuis naar de tuin van de buurman is dat ook niet echt handig :/
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door