Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3426347
Zelfs hier in Hongarije, waar het normaliter in deze tijd van het jaar zonnig en 20+ graden hoort te zijn, lijkt het weer meer op dat van Schotland: het wordt maximaal 15 graden vandaag en het regent. En het regent. En het regent. Bah.
Het weer is hier bepaald niet stabiel en die trend is al een paar jaar gaande, ontegenzeggelijk een gevolg van klimaatverandering.

De koriander die ik 10 dagen geleden heb gezaaid in bakjes staat nog steeds binnen in de vensterbank. Gelukkig doen ze het daar wel goed.
#3426361
pearlsofpassion schreef: do 20 mei 2021, 10:23 22 graden! :o
En was dat eenmalig of eigelijk de hele tijd wel zo? Oh wacht, ik wil het niet weten. :-X

Hier zijn de courgetten vorige week, half mei dus, naar buiten gegaan. Toen er eindelijk verbetering leek te komen, maar dat was verkeerd gedacht, blijkbaar. Als het weer niet snel beter wordt, denk ik dat ze het niet halen. :-\ IMG_20210520_101028.jpg

Tomaten, paprika's en komkommers heb ik gelukkig nog binnen gehouden.
Vandaag ook weer 21 graden met een zonnetje, weer met wat wind. Hier is het bijna te droog... Het was zo lekker dat ik de deur van het kuikenhok heb opengezet (met gaas ervoor), zodat de meisjes ook even met de frisse lucht konden kennismaken. Vonden ze lekker! :D
#3426396
:-[

(enige droge dag van 2weken, als compensatie was het winderig, hebben we geen zon gezien en was het barkoud)


Die ene courgette geeft het trouwens echt op en de rest zal wel volgen. Ik ga vandaag maar opnieuw courgettes en pompoenen zaaien. :'(
#3426446
pearlsofpassion schreef: vr 21 mei 2021, 07:28 :-[

(enige droge dag van 2weken, als compensatie was het winderig, hebben we geen zon gezien en was het barkoud)


Die ene courgette geeft het trouwens echt op en de rest zal wel volgen. Ik ga vandaag maar opnieuw courgettes en pompoenen zaaien. :'(
Mijn courgettes staan nog in de kleine kas, in een (vrij grote) pot, en eentje heeft al een heuse bloem (een mannetje)!

Wel balen hoor, dat je overnieuw moet beginnen. Gelukkig groeit met name courgette als onkruid, dus hopelijk kun je nog een flinke oogst verwachten!
#3426447
Ja stom he.
Bedankt voor je medeleven. ;)

Je brengt me wel op een idee met de onkruidvergelijking. Ik zou kunnen proberen er een paar meteen ter plaatse te zaaien. Nu het toch al zo laat op het jaar is.
Als dat lukt, en de zaden niet wegrotten, komen daar veel sterkere planten uit.
Zou ik dan volgende week (als ze eindelijk iets beter weer voorspellen) met de komkommers ook kunnen proberen want dat zijn altijd zo'n zwakke planten (vandaar dat ze nog binnen zijn blijven staan), misschien dat ze het ter plaatse gezaaid beter doen.
#3426774
Hoe gaat het nu bij jou PoP?

Bij mij komt er iets mysterieus op in mijn kasje. Ik dacht dat ik alles gemarkeerd had waar ik gezaaid had maar er komen nu twee planten op die ik verder niet in de buurt zie groeien en nu twijfel ik of het wel onkruid is... ;D

Ons gras begint te groeien (eindelijk) en hopelijk gaat de rest ook een beetje in een stroomversnelling als het komend weekeinde eindelijk wat warmer wordt. Dan kunnen de courgettes in de volle grond en de tomaat en paprika naar het kasje.

De wilde aarbeitjes die ik binnen gezaaid heb beginnen te kiemen, buiten zie ik ze nog niet. Waarschijnlijk ben ik ze over twee jaar aan het zien als onkruid :biggrin2:

Maar goed, morgen komt de zon en wordt het eindelijk warmer en ik ben heel benieuwd wat er dan gaat gebeuren.
#3428026
Is het normaal dat mijn aardbeien zo zijn? Sommige zijn mooi groot, sommigen lijken wel alsof er een te strak touwtje om heeft gezeten. Ze zijn er niet minder lekker om, maar misschien doe ik iets fout? Zijn allemaal van hetzelfde ras (geen idee meer welke)
67581AF1-F04B-4DDF-8070-FBF6B43443AC.jpeg
67581AF1-F04B-4DDF-8070-FBF6B43443AC.jpeg (4.94 MiB) 1295 keer bekeken
Door Too
#3428028
Kaela schreef: wo 16 jun 2021, 19:35 Is het normaal dat mijn aardbeien zo zijn? Sommige zijn mooi groot, sommigen lijken wel alsof er een te strak touwtje om heeft gezeten. Ze zijn er niet minder lekker om, maar misschien doe ik iets fout? Zijn allemaal van hetzelfde ras (geen idee meer welke)

67581AF1-F04B-4DDF-8070-FBF6B43443AC.jpeg
Had jij geen -o zo toepasselijk- Korona's of was dat iemand anders.

Verder heb je niks aan mij, ik ben al blij als planten een beetje blijven leven
#3428029
Too schreef: wo 16 jun 2021, 19:59 Had jij geen -o zo toepasselijk- Korona's of was dat iemand anders.

Verder heb je niks aan mij, ik ben al blij als planten een beetje blijven leven
Haha goed onthouden! Maar ik heb destijds een mix van vier rassen gekocht, waaronder inderdaad Korona. De lekkerste heb ik gestekt en heb nu alleen die nog staan. Maar welke van de vier dat nou precies is weet ik niet.
Door Too
#3428031
Ik weet t al weer: misvormde aardbeien krijg je ook door slechte bestuiving en dát zou best door het koude weer kunnen komen.
En er zijn vast ook allerlei beestjes/microdingesen die deuken in je fruit maken
#3428032
Too schreef: wo 16 jun 2021, 20:07 Ik weet t al weer: misvormde aardbeien krijg je ook door slechte bestuiving en dát zou best door het koude weer kunnen komen.
En er zijn vast ook allerlei beestjes/microdingesen die deuken in je fruit maken
Oh ja dat kan heel goed! Dan kan ik er ook weinig aan doen. Ik heb al zoveel mogelijk bloemen en alles voor de bijtjes staan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door