Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2994986
Barbaravh schreef: Dank je, ga ik eens proberen. Bedoel je met drogen het even bewaren op een vochtvrije plaats, of het effectief drogen in een oven?
Ligt eraan of je ze wilt bewaren. Als je ze goed droogt kan je ze in de dop wel een jaar bewaren. Als ze niet droog genoeg zijn gaan ze schimmelen. ALs je ze na het drogen meteen roostert hoeven ze niet kurkdroog te zijn
#3007654
iemand nog lekker bezig geweest vandaag in de tuin ??  Wij wel, Rik heeft voorthuis alles onkruidvrij gemaakt en ik de moestuintjes  :)  en ik heb 33 knoflooktenen gepoot  :P  Morgen ga ik een paar kropjes winterandijvie in de volle grond zetten, hopen dat ze lekker groeien voor de winter toeslaat  ::)
#3007669
Ik ben alles winterklaar aan het maken. Dat betekent dat ik aan het opruimen ben.
Uit de kas haal ik nog iedere dag een pepertje, wat rucola en snijbiet. Verder ben ik de kruiden aan het drogen en zijn we bezig met de bestelling voor volgend seizoen. Oja ik heb de boerenkool toegesproken,  ze staan er mooi bij, maar ze mogen nog wel wat groeien voordat de winter invalt.
#3007673
Ik moet zeer binnenkort maar eens gaan kijken of mijn meirapen al ergens op lijken. De planten zijn al heel groot, dus er gebeurd wel wat. Verder gebeurd er niet zoveel. Mijn spruitjes blijven klein. Mijn boerenkool groeit langzaam maar gestaag. Mijn kropsla lijkt heel wat, maar niet op kropsla.
#3007862
eelke schreef: Ik heb blad geveegd. Zal morgen eens een foto maken van mijn moestuin gedeelte, dat is nogal euh, lachwekkend  :biggrin2:
Nieuwsgierig  ::) ::)

OT: Vandaag in de siertuin gesnoeid en het meeste blad in de compostbak gedaan waar ik wat compost van onderin weer bovenop gegooid heb, met mooie compostwormen erin  :) :) verder andijvie in de volle grond gezet.
#3008071
monster schreef: Mijn aardperen zijn ong. 3 meter hoog en voor het eerst in bloei. Ik had ze nog nooit zien bloeien, maar inderdaad geel. Als ze weg moeten heb ik ineens een compostvat vol vrees ik.
Hier waren ze ook zo hoog, en waaiden constant om. We hebben ze vorige week gesnoeid, want het hing half over de straat.
Ben benieuwd wat er onder de grond zit.  :-\
Toen ook opgeruimd, en een mmbak verplaatst, nog was sla gezaaid. Japanse wijnbes gesnoeid.

Het is hier redelijk winterklaar.
#3009949
-Annemarie- schreef: Hier waren ze ook zo hoog, en waaiden constant om. We hebben ze vorige week gesnoeid, want het hing half over de straat.
Ben benieuwd wat er onder de grond zit.  :-\
Toen ook opgeruimd, en een mmbak verplaatst, nog was sla gezaaid. Japanse wijnbes gesnoeid.

Het is hier redelijk winterklaar.
Waar hebben jullie de aardperen vandaan? Ik heb gister soep gegeten van aardperen (jumbo) en vond het heerlijk. Lijkt me leuk om dat zelf te groeien in een hoekje van de moestuin.
#3010167
beginnertje schreef: Waar hebben jullie de aardperen vandaan? Ik heb gister soep gegeten van aardperen (jumbo) en vond het heerlijk. Lijkt me leuk om dat zelf te groeien in een hoekje van de moestuin.
Van de markt, een biologische groenten kraam.
Geen idee of ze dan ook geschikt zijn om te planten, maar er kwam iig een hele grote plant uit. Hoe de aardpeer in de grond is, moeten we nog gaan zien.  ;D
#3010193
Vandaag eten we meirapen salade met zelfgekweekte meirapen en zelfgekweekte veldsla.

Ik vrees alleen dat het we heul errug weinig is  :biggrin2:

Dus we doen er nog maar wat ander eten bij en zeggen meerdere keren tegen elkaar: het gaat om het idee  :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door