Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3469289
Bedankt Pike. Ik tuinier met deze methode. Nog maar sinds vorig jaar, dus het lijkt me interessant om in te schrijven.

Ik heb al wel veel filmpjes bekeken van Charles Dowding over deze methode.

Hier in zuidwest Hongarije verschijnt de bloesem alweer massaal aan de bomen, hameren de spechten er driftig op los en wanneer het zonnetje schijnt kan ik alweer buiten zitten. Kortom: tijd om te beginnen met voorzaaien!

Hoe gaat het bij de moestuinierders van dit forum?
Gebruikersavatar
Door pike
#3469298
Die struintuin bestaat ook nog niet zo lang, enkele jaren. Maar levert echt wel mooie spullen. En ook groente die je in de winkel niet of nauwelijks krijgt, of maar heel zielig ieniemienie. Er mislukt natuurlijk ook wel eens wat, doordat de boel wordt opgegeten door vogels of insecten. En het is natuurlijk ook voor haar een leerproces. Maar ik ben er heel blij mee en kijk uit naar het moment dat de tuin weer opengaat. Ook voor Ties kan ik daar mooi kleine beetjes van allerlei oogsten. Dit is haar website: https://struintuin.com
#3469301
Bij ons ligt nog een meter sneeuw in de tuin - nodigt nog niet uit tot voorzaaien binnen maar volgende week ga ik daar toch maar eens aan beginnen. Lente komt hier met een sneltreinvaart en voor je het weet is het zomer ..
#3469307
Ik had eigenlijk al weken geleden moeten beginnen voorzaaien in huis. Maar nog niet aan toegekomen.

Wij verplaatsen de moestuin dit jaar. Maar de vraag is altijd hoe bewerkbaar de grond al gaat zijn na een bepaalde tijd te bedekken. Voorheen lag er gazon, dus dat is niet zomaar weg.
Dat zorgt ook dat ik iets voorzichtiger ben met voorzaaien. Maar het lijkt in orde te komen, dus binnenkort toch maar wat zaad in de grond stoppen.
Aardappels zijn ook al mooi geschoten dus kunnen binnenkort ook in de grond. Daarvoor ga ik toch nog een stukje in de oude moestuin gebruiken, denk ik.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door