Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3164568
Wij hebben de spruitjes maar eens geoogst. Ik zei nog: kijk maar of je er nog wat vanaf kan halen. Dacht dat het niks geworden was. Komt hij met 1,5 kg dikke spruiten binnen. ;D ze hebben wel wat te lijden gehad van rupsen en slakken maar valt toch weer mee. :)
#3164570
Ik heb de afgelopen weken een vaste bewoner in de moestuin in de vorm van een haas. Ik hoop dat alle kolen hem of haar gesmaakt hebben  :biggrin2:

Een groot deel van die kolen waren gekocht als spruitenplantjes en haas heeft mij vast gehoord toen ik ontdekte dat het spitskolen waren en dat ik me hardop afvroeg wat ik daar nou mee moest  :biggrin2:
#3164586
yes volgend jaar kan ik ook lekker in de aarde wroeten  :D

ik ga moestuin bakken maken van vierkante water bakken en dan een zelf water systeem maken zo dat het makkelijk te onderhouden is  :biggrin2:
ben al maanden youtube filmpjes aan het kijken hier over, mijn favoriet is een gast uit Astralie robbob genaamd hij is zo gaaf  :D


o god ik kan niet wachten  :mbounce:
#3164669
leuk Jasmijn !! 

OT: Er staat nog 1 rode kooltje in de tuin om binnenkort te oogsten en 2 struiken andijvie waarvan de ene al half opgegeten is door slakken en ander ongedierte. En nog een behoorlijk aantal preien, 30 ofzo, waarvan de meeste nog potlooddun zijn.

De knofloken zijn op 3 oktober gepoot en sommigen beginnen al een groen puntje te vormen.
#3164679
Ik heb vandaag mijn knoflook gepoot.  8)
Helaas moest het in potten, dus ik hoop dat het goed gaat deze winter.

Als mensen nog tips hebben over wat wel of niet te doen met knoflook in potten, hoor ik het graag  :biggrin2:
#3164701
Anthraciet schreef: Waarom droog je de knoflook?
Omdat ik knoflookpoeder uit de winkel niet zo lekker vind. En wel af en toe poeder wil gebruiken omdat dat makkelijker/sneller is. En je krijgt geen stinkende handen.  :D
Ik doe het in een kruidenmolentje van de Ikea, zo kan je snel ergens wat over of doorheen draaien.  :)
#3164722
Knoflook staat er hier ook in Nynke!!!! Wij hebben nog zomer en winterwortelen staan, bietjes, prei, tomaatjes in het kasje, andijvie en sla, rode en boerenkool. Wij eten nog heel veel uit eigen tuin dus! En ons aardappel-bewaarsysteem werkt ook goed dus nog zeker een paar maanden aardappels te gaan hoop ik!
#3164893
Jantina schreef: Knoflook staat er hier ook in Nynke!!!! Wij hebben nog zomer en winterwortelen staan, bietjes, prei, tomaatjes in het kasje, andijvie en sla, rode en boerenkool. Wij eten nog heel veel uit eigen tuin dus! En ons aardappel-bewaarsysteem werkt ook goed dus nog zeker een paar maanden aardappels te gaan hoop ik!
:thumbsupup: :thumbsupup: :thumbsupup: :thumbsupup: :thumbsupup:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door