Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
#3422233
Eef+Stippels schreef: zo 21 mar 2021, 17:47 ;D ;D
En walnoten groeien hard!
Een eekhoorn had er 1 vlak naast een hoge struik geplant en ik zag het pas toen het ding al 2 meter hoog was :o Ze hebben ook een enorme wortel!
;D ;D ;D
Door Tanna
#3422234
Siberienne schreef: zo 21 mar 2021, 19:54 Hier woont ook een eekhoorn aan de overkant vd ‘weg’, we zien hem vaak op de helling vd heuvel lopen. Hmmm. Onze tuin moet nog helemaal aangelegd, klinkt interessant een snel groeiende notenboom...

Ik kwam vandaag een nieuwe vriendin tegen, een kunstige boom en een nieuw meer

E22D99E1-D711-4735-A83F-C7B4AD6F33D2.jpegE2E879F1-2ABC-4C0C-8705-AC3BA12166EB.jpeg024F8846-6A20-4BFC-9C7A-8D7393FCAF3A.jpeg
;D Zalige foto's!! En wat zit je haar leuk!
Door Eef+Stippels
#3422249
Siberienne schreef: zo 21 mar 2021, 19:54 Hier woont ook een eekhoorn aan de overkant vd ‘weg’, we zien hem vaak op de helling vd heuvel lopen. Hmmm. Onze tuin moet nog helemaal aangelegd, klinkt interessant een snel groeiende notenboom...

Ik kwam vandaag een nieuwe vriendin tegen, een kunstige boom en een nieuw meer

E22D99E1-D711-4735-A83F-C7B4AD6F33D2.jpegE2E879F1-2ABC-4C0C-8705-AC3BA12166EB.jpeg024F8846-6A20-4BFC-9C7A-8D7393FCAF3A.jpeg
Prachtig haar heeft je nieuwe vriendin :biggrin2:

Een walnootboom groeit wel hard, maar ik geloof dat er pas na 10 jaar walnoten in komen...?
Door Siberienne
#3422250
Eef+Stippels schreef: ma 22 mar 2021, 15:50 Prachtig haar heeft je nieuwe vriendin :biggrin2:

Een walnootboom groeit wel hard, maar ik geloof dat er pas na 10 jaar walnoten in komen...?
Ach da’s op zich nog niet zo erg maar wat meer boom om ons huis zou fijn zijn voor vogels enzo. En privacy.
Door Eef+Stippels
#3422252
Siberienne schreef: ma 22 mar 2021, 15:51 Ach da’s op zich nog niet zo erg maar wat meer boom om ons huis zou fijn zijn voor vogels enzo. En privacy.
Oh dan lijkt een walnoot wel een prima idee :)

En/of een glansmispel, die zijn ook in de winter groen. Of hulst. Geen bomen, maar ze kunnen wel behoorlijk hoog worden en vogels zijn er dol op :)

Of taxus! Daar zit bij ons nu een duif in te nestelen :)

Oeps ik vergeet helemaal dat dit bij jullie misschien helemaal niet kan groeien ::)
Gebruikersavatar
Door Laika
#3422277
Een walnoot zal wel groeien maar geen noten geven ben ik bang.
Ze zijn mediterraan dus kunnen ze niet goed tegen vorst.
Wij hebben ook walnoten staan. De vroege bloeier vriest in het voorjaar vaak in, de late bloeier redt het net.
Gebruikersavatar
Door pike
#3422280
Siberienne schreef: ma 22 mar 2021, 15:51 Ach da’s op zich nog niet zo erg maar wat meer boom om ons huis zou fijn zijn voor vogels enzo. En privacy.
Ik zou, voor ik ging planten, mij wel eerst verdiepen in wat in jouw klimaat (en bodem niet te vergeten) goed gedijt. Anders heb je grote kans op teleurstellingen. Walnoot zou in de omgeving van Oslo qua temperatuur wel moeten gedijen, maar is niet goed bestand tegen late nachtvorst. Dan vriest hij in en zet hij geen vrucht.
Leeftijd? Als je een leuk boompje koopt is hij vaak al gauw 7 jaar. Ze zijn niet voor niets zo duur. Niet dat je dan gelijk een karrevracht vol noten kan verwachten natuurlijk, maar dan toch wel een handvol. :D
Door Siberienne
#3422282
pike schreef: ma 22 mar 2021, 19:36 Ik zou, voor ik ging planten, mij wel eerst verdiepen in wat in jouw klimaat (en bodem niet te vergeten) goed gedijt. Anders heb je grote kans op teleurstellingen. Walnoot zou in de omgeving van Oslo qua temperatuur wel moeten gedijen, maar is niet goed bestand tegen late nachtvorst. Dan vriest hij in en zet hij geen vrucht.
Leeftijd? Als je een leuk boompje koopt is hij vaak al gauw 7 jaar. Ze zijn niet voor niets zo duur. Niet dat je dan gelijk een karrevracht vol noten kan verwachten natuurlijk, maar dan toch wel een handvol. :D
Dan denk ik dat het hem hier niet gaat worden: late nachtvorst zal hier eerder regel dan uitzondering zijn vrees ik... we zitten op 200 meter hoogte, net wat hoger dan Oslo en het is hier ook net wat kouder. Ik weet wel dat hier in het dorp appelbomen staan die vrucht dragen, bessenstruiken doen het ook goed (zwarte, rode en kruisbessen hadden we in de tuin van het vorige huis) en seringen en rododendron staan ook overal. Vooral seringen kunnen ook fijn snel groeien.

We krijgen nog een haag aangeplant, maar moeten nog horen wat voor planten dat gaan worden. Dat gaat ook pas ergens in april kunnen, denk ik.

We gaan het zien!
Door Eef+Stippels
#3422663
Kaela schreef:Otje en ik zijn aan het puzzelen.
A1AAD58C-4789-457B-BA81-3CA1E1896497.jpeg
Wat leuk!

Ligt bij de volgende foto de puzzel op de grond? :cool:
Of is Otje niet zo'n kat?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door