Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3443519
Oei, moest ik nu bij jou voorbij wandelen, zou ik m'n (voor)oordeel zo klaar hebben. ::) :-[

Ik hoop dat ze er zo ook van genieten.
Want je buitenvolière was echt wel heerlijk.
Komt er weer een?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3443520
pearlsofpassion schreef: do 14 apr 2022, 11:44 Oei, moest ik nu bij jou voorbij wandelen, zou ik m'n (voor)oordeel zo klaar hebben. ::) :-[

Ik hoop dat ze er zo ook van genieten.
Want je buitenvolière was echt wel heerlijk.
Komt er weer een?
Haha arme dieren in die kleine k*t kooitjes! Zou ik zelf precies zo denken. Al zou ik dan ook denken “ze komen in ieder geval even buiten”.

Ja zeker, de buitenvoliere komt weer terug zoals ie was. Misschien moet ie iets langer gemaakt worden, maar dat weten we pas als we hem gaan bouwen.
Want de binnenkooi gaat verplaatst worden en dan komt er een directe verbinding. Zodat ze zelf naar binnen en buiten kunnen. Wel met een luikje, ik kan snachts en met slecht weer de boel dicht houden. Maar als het dan lekker weer is mogen ze zelf beslissen en dat vind ik onwijs fijn voor ze.
De binnenkooi krijgt aan de kooi van 1 bij 2 nog een strook van 70 cm bij 2,5 m eraan. Dus die wordt flink groter. En we gaan hem zo maken dat ie voor mij veel makkelijk schoon te maken is. Wordt echt een hele vooruitgang! Dan nu maar even afzien in de kleine k*t kooitjes :biggrin2:
Door Too
#3443526
pearlsofpassion schreef: do 14 apr 2022, 11:44 Oei, moest ik nu bij jou voorbij wandelen, zou ik m'n (voor)oordeel zo klaar hebben. ::) :-[

Ik hoop dat ze er zo ook van genieten.
Want je buitenvolière was echt wel heerlijk.
Komt er weer een?

;D
ik dacht over mensen die voor het huis zitten ... dat doen ze hier in de wijk namelijk heel graag compleet met semi-permanente partytent, blafbekje, een stel scooters/-mobielen én muziek

Anyway dat dat mijn eerste gedachte was zegt vooral heel veel over mij en mijn woonomgeving :biggrin2: t is ook een beetje de kift .. dat ze een voor-en achtertuin hebben
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3443529
Whaha grappig die vooroordelen over voor het huis zitten ipv achter het huis ;D Hier in de straat heeft ook iedereen een bankje of zitje voor het huis maar valt niet onder de noemer 'tokkie'. Voorkant is namelijk op het westen gelegen dus daar kan je dan nog lekker in de zon zitten terwijl de achtertuin al in de schaduw is. Bovendien dan uitzicht over de weilanden en de zonsondergang :cool:

Wel fijn om te lezen dat ze wel weer een heerlijk buitenverblijf krijgen :) Voor nu inderdaad maar behelpen met de kleine kooitjes voor buiten. Ziet er wel gezellig uit zo geflankeerd door het gevogelte :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3443531
Kaela schreef: do 14 apr 2022, 11:52 Haha arme dieren in die kleine k*t kooitjes! Zou ik zelf precies zo denken. Al zou ik dan ook denken “ze komen in ieder geval even buiten”.

Ja zeker, de buitenvoliere komt weer terug zoals ie was. Misschien moet ie iets langer gemaakt worden, maar dat weten we pas als we hem gaan bouwen.
Want de binnenkooi gaat verplaatst worden en dan komt er een directe verbinding. Zodat ze zelf naar binnen en buiten kunnen. Wel met een luikje, ik kan snachts en met slecht weer de boel dicht houden. Maar als het dan lekker weer is mogen ze zelf beslissen en dat vind ik onwijs fijn voor ze.
De binnenkooi krijgt aan de kooi van 1 bij 2 nog een strook van 70 cm bij 2,5 m eraan. Dus die wordt flink groter. En we gaan hem zo maken dat ie voor mij veel makkelijk schoon te maken is. Wordt echt een hele vooruitgang! Dan nu maar even afzien in de kleine k*t kooitjes :biggrin2:
Dat inderdaad.. :biggrin2:

Klinkt heerlijk, die enorme kooi dan. Fijn dat jullie er de ruimte voor vinden.
Door Too
#3443533
dinky89 schreef: do 14 apr 2022, 13:25 Whaha grappig die vooroordelen over voor het huis zitten ipv achter het huis ;D Hier in de straat heeft ook iedereen een bankje of zitje voor het huis maar valt niet onder de noemer 'tokkie'. Voorkant is namelijk op het westen gelegen dus daar kan je dan nog lekker in de zon zitten terwijl de achtertuin al in de schaduw is. Bovendien dan uitzicht over de weilanden en de zonsondergang :cool:

Wel fijn om te lezen dat ze wel weer een heerlijk buitenverblijf krijgen :) Voor nu inderdaad maar behelpen met de kleine kooitjes voor buiten. Ziet er wel gezellig uit zo geflankeerd door het gevogelte :biggrin2:
Ja, nee .. dat is toch wat anders zon fijn bankje om van t fijne weer te genieten
Dat is fijn en goed gekozen en gezellig

Deze mensen wonen allemaal in hun voortuin omdat ze dan meer reuring hebben

Nou ja er is verschil , wat mij betreft
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3443537
Too schreef: do 14 apr 2022, 13:54 Ja, nee .. dat is toch wat anders zon fijn bankje om van t fijne weer te genieten
Dat is fijn en goed gekozen en gezellig

Deze mensen wonen allemaal in hun voortuin omdat ze dan meer reuring hebben

Nou ja er is verschil , wat mij betreft
Klopt, het verschil is het type mensen dat in de voortuin plaats neemt en daarmee ook de eventuele overlast die het geeft ;)
Door BlissSpirit
#3443540
Too schreef:
;D
ik dacht over mensen die voor het huis zitten ... dat doen ze hier in de wijk namelijk heel graag compleet met semi-permanente partytent, blafbekje, een stel scooters/-mobielen én muziek

Anyway dat dat mijn eerste gedachte was zegt vooral heel veel over mij en mijn woonomgeving :biggrin2: t is ook een beetje de kift .. dat ze een voor-en achtertuin hebben
Je vergeet de krat bier nog die erbij staat AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3443555
Oooh ja maar in die zin snap ik het ook hoor! Wij hadden ooit een leuk huisje op het oog en liepen de straat in om te gaan kijken en zijn linea recta omgedraaid. De hele straat in de voortuin aan het bbqen en volksmuziek aan enz. Helemaal goed, heb plezier, maar dat is niet de juiste plek voor ons om te wonen.

Het is nu dat mijn achtertuin een beetje wat van de millieustraat weg heeft. Met stapels bakstenen, een hoop puin en allerlei ander bouwafval. Ik kan daar echt geen zitplekje maken nu. En smorgens staat de nog aangename zon op de voortuin en is het daar fijn toeven. Dus dat doe ik nu maar, want het doet me goed om buiten te zijn. Ik zit er redelijk onopvallend gelukkig en ik heb er ook geen volksmuziek bij aan ;D
Door Siberienne
#3443569
Bezoek bij de achterburen. Blijft leuk als ze zo op ‘t gemakje langs komen wandelen (note to self; hek om de moestuin…)
FF450ABB-50AF-41C8-B1CD-F1B4CD253B3E.jpeg
FF450ABB-50AF-41C8-B1CD-F1B4CD253B3E.jpeg (4.63 MiB) 476 keer bekeken
0A5F1698-4922-419E-AF6A-4A7295C1EE65.jpeg
0A5F1698-4922-419E-AF6A-4A7295C1EE65.jpeg (2.17 MiB) 476 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pike
#3443572
Siberienne schreef: vr 15 apr 2022, 09:00 Bezoek bij de achterburen. Blijft leuk als ze zo op ‘t gemakje langs komen wandelen (note to self; hek om de moestuin…)

FF450ABB-50AF-41C8-B1CD-F1B4CD253B3E.jpeg0A5F1698-4922-419E-AF6A-4A7295C1EE65.jpeg
Lijkt me geen sinecure. Voorbij wandelend zijn ze toch op zoek naar eten. Wel gaaf om te zien.
Door Siberienne
#3443576
pike schreef: vr 15 apr 2022, 11:59 Lijkt me geen sinecure. Voorbij wandelend zijn ze toch op zoek naar eten. Wel gaaf om te zien.
Wij hebben nu blikjes met bloedmeel bij de fruitboompjes staan (die werden alweer gesnoeid….) en nu lijken ze daar weg te blijven. En ik kweek vooral in bakken dus ik denk dat ik maar met gaas daar overheen ga werken. Ofzo. Later in het voorjaar trekken ze wel weer het bos in, nu heb ik nog niks buiten staan want de grond is nog stijf bevroren.

Ik denk dan ook ‘het hoort een beetje bij hier wonen’. Gelukkig nog geen (dronken) elanden in de tuin (gebeurt weleens bij mensen met appelbomen, valfruit en vergisting….
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3443605
Ach ja. Ik blijf het leuk vinden.
Dit jaar zaten de helft van de pastinaak en bietjes uitgehold in de grond, de muizen familie vind dat nogal lekker. :cool:
Maar ik vind het te leuk dat ze er zijn om ze te verdelgen. Dat krijg ik niet over m'n hart...
En ze doen verder niemand kwaad.
Ik vind het niet erg om wat met ze te delen, zolang ze buiten blijven.

De mol haalt ook geregeld wat overhoop maar verlucht de grond ook. Ideaal als de gewassen al groter zijn, vloeken als er weer een goede afloop gecreëerd is net waar je wil planten. Dan kan je blijven gieren. ::)

De katten maken ook graag toilet waar ik net gezaaid heb. Truc is om zoveel mogelijk tegelijk te zaaien (ze piesen niet overal tegelijk) en anders een draadje erover leggen tot de plantjes gegroeid zijn.
En ja, het zijn mijn eigen katten. Dat scheelt... :biggrin2:

Als de pauw van 3 tuinen verder een keer kwam aan vliegen en met z'n staart over een net gezaaid bed wreef, was ik echt not amused. >:( De plantjes kwamen daarna idd allemaal op een hoop je of op het bed ernaast uit...

En de slakken blijf ik ook vervloeken :-X (en aan m'n kippen voeren :P).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door