Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3056420
Ja Suze kost ook aardig energie, hele dag in de vangstand.
Als de bib hopelijk straks in sept bub wordt dan snapt ze denk ik nog steeds niet heel goed waar ze allemaal van af moet blijven dus dan vangen met kind aan de borst denk ik  :D
Heb er wel vertrouwen in dat t goed komt. 
#3056499
Hier trouwens ook een vrij intensieve opvoedingsstijl ( idem, behalve het borstvoeden. ) maar anderzijds ook wel een beetje het laissez faire principe. Vrij spel, eten: 'je doet maar', 'leren slapen': zorgen voor later.

Het enige wat hier nog even de boot afhoudt is de verhoogde kans op een meerling. Van 1 naar 2 zie ik best te doen, van 1 naar 3 iets minder ;D
#3056505
Ik zit kok redelijk in de oo-hoek, maar denk dat een tweede daar prima in past. Evi slaapt niet meer bij ons, krijgt nog wel borstvoeding en je zie er naar uit om er twee aan de borst te hebben.
Enige "probleem" wat wij hebben is dat we eigenlijk een kamer te kort komen, maar goed, dat is zorg voor als bib bub wordt en niet meer bij ons op de kamer slaapt. En daarbij hebben we al verhuisplannen.
Evi begrijpt inmiddels best veel dingen die "niet mogen", kan al veel dingen zelf en "luistert" best goed.
Enige waar je wel tegenop zie is hoe ik het ga doen als ik weer last van mijn bekken krijg en dan niet met evi, maar vanwege de honden die toch uit moeten
#3056532
Gefeliciteerd Else!

Hier ook een kamer te kort voor een tweede, maar mocht ik nu zwanger worden dan is dat van latere zorg. Valt altijd wel een mouw aan te passen. Wij gaan nog niet bewust voor een tweede want dan moet ik met de BV stoppen en ik wil die keus aan Tess laten. Enige probleem is dat de endometriose wel weer schade aanricht, dus zit nu wel in tweesttijd. Wil niet aan de pil, maar ook niet stoppen met de BV :(
#3056536
Nadia schreef: Ik zou zelf nu nog geen 2de willen. Dat is me te snel. Zijn genoeg die het inderdaad wel zo vlot willen. Ik denk dat als Dwayne 2 jaar is wij aan een 2de gaan denken.
Dan zou er ongeveer 3 jaar tussen zitten als de 2de geboren word.

Dwayne kost me op het moment genoeg energie ;D
+1 en daarbij vind ik de tijd voor mezelf nu weer even heeeerlijk nu Fedde groter en zelfstandiger wordt. Niet alleen maar mama zijn. Ik moet wel echt weer klaar zijn  voor nummer 2. Komt dat gevoel niet dan blijft het er 1. Ik moet echt klaar zijn voor weer een hel van een zwangerschap en keizersnede. Ik heb dat als erg zwaar ervaren en eigenlijk 1x en nooit weer ervaren. Maar ja, ik kan helaas geen ei uitbroeden dus willen we een 2e dan moet ik wel. Maar die tijd zal ook voor Fedde zwaar worden en daar ben ik me erg van bewust.
#3056546
Gefeliciteerd dames!!!

Hier ook voorlopig nog geen 2e.
Op z'n vroegst van de zomer dat we willen gaan "proberen".
Jelka is dan 3.

Het gaat sowieso een hele "medische" zwangerschap worden. Heel veel controles in het ziekenhuis en hopen dat de baby langer mag blijven zitten en ik geen PE/HELLP krijg.
Zelfs als alles goed gaat en ik de 37 weken haal, gaat het heel intensief worden.
Het is wel prettig als Jelka dan iets ouder/zelfstandiger is.
#3056547
Ik denk trouwens dat je met een baby niet echt kunt praten over een intensieve opvoedingsstijl. Een baby is altijd intensief. Ik 'doe' niet echt een opvoedingsstijl. Wij doen vooral wat ons natuurlijk voelt en wat bij ons past.
Er zijn dingen bij oo welke absoluut niet bij ons passen. Zoals het niet geven van complimenten.
Verder zijn we gewoon non-stop met Dwayne bezig. Met spelen, knuffelen, wandelen, achteraan rennen.
Stand 'je doet maar' zou niet kunnen. Dan zou ik het hele huis moeten leeg ruimen. Het borst voeden is wel stuk intensiever dan fles voeden. Dat wel.
#3056551
Nou, je vind de borst geven een eind minder intensief dan de fles geven..
In mijn omgeving 2 mensen die bewust voor de fles kozen, maar er achteraf spijt van hebben aangezien ze het er lastig vinden dat ze er bij elk uitstapje onder moeten denken of ze het redden binnen een tijd dat baby weer komt voor de volgende fles of dat ze poeder etc mee moeten nemen. En dat ze behalve knuffelen en speen niks hebben om echt goed te troosten... (heb ze al aangegeven dat ook flesvoeding op verzoek kan,  "maar het consultatiebureau vind dat niet verstandig"
#3056559
Ja dat is lastiger. Dat lijkt mij ook. Maar alle voedingen zelf geven. Indien nodig zelf kolven etc. Dat alles qua de voeding op de mama terecht komt vind ik wel intensief. Bij FV kun je makkelijk zeggen van zo ik ga een uur met de honden uit. En papa kan de fles geven. Bij bv zul je eerst moeten kolven. Of het zo plannen dat je tussen de voedingen gaat. Maar ook dat lukt niet altijd.
Ook de voedingen in de nacht. Als je met papa de nachten kunt afwisselen.

Ik prijs FV nu niet aan. Maar vind het zelf voeden wel erg intensief
#3056566
Het enige "intensieve" aan BV vind ik dat je het niet aan anderen over kunt laten, want dan moet je kolven. Maar wat was ik afgelopen weekend blij dat ik BV gaf ondanks dat ik vrijwel niet geslapen heb. Tess had koorts (doorkomende tandjes?) en wilde alleen "dinkuh, dinkuh" en dat 3 nachten lang vrijwel continu. Nu kon ik blijven liggen en pakte ik toch wat rust. Op een andere manier was ze ook gewoon niet te troosten. Het kolven vind ik trouwens wel erg intensief, iedere keer alles klaarzetten, afwassen, enz. Op dagen dat ze bij mijn ouders slaapt had ik de eerste maanden vaak 12 flesjes per dag nodig voor het kolven. Nu kolf ik alleen nog in de ochtend als ze bij mijn ouders slaapt. Ben vorige week gestopt met overdag kolven op het werk (misschien ook wel een reden dat ze zoveel dronk de afgelopen nachten?)
#3056579
Allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap (hoewel ik het wel erg vroeg vind om te weten... maar ik ben misschien wat ouderwets...)

Als ik al een tweede zou willen dan gaat dat niet gebeuren. Ik word deze maand 45; Juliette is geboren toen ik 43 was, zij is nu anderhalf jaar. De zwangerschap was fantastisch, de bevalling en de periode erna loodzwaar (oké, kun je nog 'overheenkomen'). Het begint nu pas iets makkelijker te worden met Juul, zij was zo'n ontzettend moeilijke slaper dat heeft heel veel energie gekost en is pas sinds kort anders. Ik moet er niet aan denken dat nu te herhalen....

Het risico voor mijzelf (leeftijd maar ook verhoogde kans op zwangerschapsvergiftiging) en een volgend kleintje gaan wij zeker niet nemen. Dat is het niet waard. We hebben samen een fantastisch en gezond kind nu. Maar ook hebben wij (mijn vriend had al twee kids, nu 11 en 13) al een kind met een lichamelijke en verstandelijke beperking. Ik moet er niet aan denken van wij daar nog een 'probleemkind' bij krijgen gewoon omdat wij nog zo graag een kind willen.

Nee, het is goed zo.... Juliette was een onverwacht kadoo en daar geniet ik met volle teugen van.
#3056663
Nadia schreef: Ik denk trouwens dat je met een baby niet echt kunt praten over een intensieve opvoedingsstijl. Een baby is altijd intensief. Ik 'doe' niet echt een opvoedingsstijl. Wij doen vooral wat ons natuurlijk voelt en wat bij ons past.
Er zijn dingen bij oo welke absoluut niet bij ons passen. Zoals het niet geven van complimenten.
Verder zijn we gewoon non-stop met Dwayne bezig. Met spelen, knuffelen, wandelen, achteraan rennen.
Stand 'je doet maar' zou niet kunnen. Dan zou ik het hele huis moeten leeg ruimen. Het borst voeden is wel stuk intensiever dan fles voeden. Dat wel.
Waarom?
Wij doen wel vaak standje je doet maar. Niet omdat we er niet mee bezig willen zijn uiteraard, wel omdat ik het goed vind dat ze zelf op ontdekking gaan en zichzelf wel kunnen bezighouden. Vrij spel zeg maar, dat vind ik belangrijk.
En ja ik kom dan wel stoten tegen, zoals op de laatste foto, of gisteren toen ze op haar stoel stond  ::). Maar daaruit leert ze ook.

Ik vind trouwens AP/UP/...niet zo arbeidsintensief, meer zelfs, ik vind ons eerder luie ouders zoals het boek  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door