Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3035532
Nog geen idee ...
1e kerstdag gaan we naar mijn ouders en doen wij het voorgerecht (zij het hoofd, en mijn zus het nagerecht), en 2e kerstdag komt een vriendin van ons eten met haar moeder, en daar moeten we nog even een leuk diner voor in elkaar flansen  :biggrin2:
Door Urs
#3035541
We gaan de week voor Kerst nog slachten, dus t zal iets zijn van haasbiefstuk of rosbief met entourage.
En als lunch toastjes met lekkere dingen. Of we eten rond 16.00 uur, de koeien moeten ook met Kerst gemolken worden. Na t melken eten is niet leuk voor Elena. Die is dan te moe.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3035560
Oo ik besteed dat altijd uit  :biggrin2:
1e kerstdag wordt mijn ouders ( gok hele eend, en ham) 2e kerstdag worden de kliekjes van dat eten ( na het klussen)
Angelique schreef: Ik heb vandeweek bij de Sligro een grote zak black tiger garnalen meegenomen, daar maak ik een flinke bak knoflooksaus bij en regel een lekker stokbroodje. IJsje ofzo na, klaar.  :)

Hmm die klinkt lekker voor kerstavond, maar ja zelf knoflooksaus maken? Receptje? Kan ik kijken of het tussen het klussen doorkan  :biggrin2:
Door sella
#3035570
Kleine hapjes voor mams en onszelf. Mams wordt hard oud en heeft niet zoveel trek meer, dus een beetje haar favo dingetjes.
Tweede kerstdag lekker gekookte piepers met spruiten.
Zaterdags iets van opgebakken piepers met lof of spruiten
Zondags goulash of curry net waar we zin in hebben dat ligt toch al in de vriezer.
#3035572
Kaio schreef: Oo ik besteed dat altijd uit  :biggrin2:
1e kerstdag wordt mijn ouders ( gok hele eend, en ham) 2e kerstdag worden de kliekjes van dat eten ( na het klussen)

Hmm die klinkt lekker voor kerstavond, maar ja zelf knoflooksaus maken? Receptje? Kan ik kijken of het tussen het klussen doorkan  :biggrin2:
Dat kan tussen het klussen door, dat doe ik immers ook  :biggrin2:

Ik kook altijd volgens deze methode

Afbeelding

Afijn.

Mayo, die meng ik 50/50 met Griekse yoghurt. Zout, peper, veul verse knoflook, beetje gemberpoeder, peterselie, bieslookje.

Ff roeren...en klaar is Klara Kaio
Door Borke
#3035574
Een kerstdag vieren we met zwagers/schoonzussen en wij zijn aan de beurt voor het voorgerecht en dat gaat Leo regelen, dus ik laat mij graag verrassen.

De andere kerstdag gaan we samen iets heerlijks improviseren.
Graag doen wij op 24/12 boodschappen en kopen dan de heerlijkste afgeprijsde dingen. Maar dit jaar werk ik dan, dus dan weet ik nog even niet hoe dat gaat lopen.
Maar we gaan zeker erg lekker eten, dat doen we namelijk iedere dag  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3035576
Angelique schreef: Dat kan tussen het klussen door, dat doe ik immers ook  :biggrin2:

Ik kook altijd volgens deze methode

Afbeelding

Afijn.

Mayo, die meng ik 50/50 met Griekse yoghurt. Zout, peper, veul verse knoflook, beetje gemberpoeder, peterselie, bieslookje.

Ff roeren...en klaar is Klara Kaio
Haha
Oja jij ook natuurlijk  :biggrin2:
Klifnkt idd als tussendoor goed  mogelijk  ;)
Door Martine-Tom
#3035578
Eerste kers chinezen, tweede kerst, geen idee eigenlijk.
3e kerst vier ik mn verjaardag dus denk dat ik 2e kerstdag daarvoor in de keuken ga belanden  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door