Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3036640
TMG1961 schreef: Sommige mensen begrijpen niet als er staat alles..wat is daar nou zo moeilijk aan te begrijpen
Het kan ook een aanzet zijn om zelf na te gaan denken hoe je het wél voor elkaar kan krijgen, maar goed, klagen is makkelijker.
#3036645
Martine-Tom schreef: Het kan ook een aanzet zijn om zelf na te gaan denken hoe je het wél voor elkaar kan krijgen, maar goed, klagen is makkelijker.
Dat heb ik al gedaan en ik heb datgene al weggestreept wat niet meer haalbaar is voor mij. En als barf of kvv niet meer betaalbaar is dan gaat alles gewoon terug op de brok.
Door Martine-Tom
#3036646
TMG1961 schreef: Dat heb ik al gedaan en ik heb datgene al weggestreept wat niet meer haalbaar is voor mij. En als barf of kvv niet meer betaalbaar is dan gaat alles gewoon terug op de brok.
Als jij je daar goed bij voelt moet je dat vooral niet laten. Komen ze nog gratis aan huis brengen ook.
#3036684
Thea schreef: De dikgedrukte koop ik ook bij SW maar eendennekken het goedkoopste daar 5kg 7,50 kom ik op 1,50 pkg Anders 2 eu de kg
Geitenribben 10 kg voor 20 eu is 2,00 pkg
Geitensnippers 5 kg 12,50 is 2,50 pkg ;)
Ja klopt dat zijn de prijzen nu, maar toen, in mei meen ik, waren die prijzen de aanbieding.
Ik heb puur gekeken naar wat ik betaald heb wat ik nu in de vriezer heb liggen.
Tuurlijk wisselen die prijzen, maar ik probeer wel op die aanbiedingen te letten en er gebruik van te maken.
Dit vind ik ook wel erg goedkoop. Je kan wel eens iets voor een euro hebben, bijv. kippennekken, of een of ander bofje, maar je voert toch diverse soorten bot en die kan je toch nooit allemaal altijd voor een euro kopen??  Spiervlees ligt bij mij rond de 4 euro, soms iets meer soms iets minder. Spiervlees voor 2,25 kan ik mij ook niet voorstellen. Dan denk ik aan snippers,  spuitvlees, vliezen, wangen. Iets wat de naam spiervlees in mijn ogen niet verdiend. Maar goed, ieder mag wat mij betreft zelf weten wat hij voert. Maar kwaliteit (en op termijn gezondheid) heeft zijn prijs.
Ik pak ook het gemiddelde, niet dat alles 1 euro is per kilo.
Als ik bv 0,50ct voor kipkarkas betaal en 1,50 voor eend en ik voer allebei 50% is het gemiddelde 1 euro per kilo.
Zo ook met spiervlees als ik bv 0,80ct betaald voor mij eigen schapenvlees en ik betaald 3,65 voor lamavlees en ik voer allebei 50% dan kom ik op een gemiddelde van 2,23 per kilo.

Het meeste is van best goede kwaliteit, al voer ik ook wel bv kophuid of hertensnippers met vlies wat wat minder is.
Met een kleine portemonnee is het vaak kiezen.
In dit geval kies ik voor BARF omdat ik me daar prettig bij voel en zie dat mijn honden het daar goed op doen.
Dat ze dan 5-10% wat minder kwalitatief vlees krijgen vindt ik nog altijd beter voor de gezondheid van mijn honden dan dat ik voor mijn portemonnee ga kiezen om brok te voeren omdat dat goedkoper is (over de kwaliteit maar te zwijgen).
Als er meer ruimte is zou ik ook kiezen voor wat anders dan kophuid o.a. en ja dan betaal je wat meer.
Ieder zijn eigen keuzes en ruimte in de portemonnee  ;)
#3036705
Martine-Tom schreef: Als jij je daar goed bij voelt moet je dat vooral niet laten. Komen ze nog gratis aan huis brengen ook.
Ik heb geen probleem daarmee. Miljoenen honden over de hele wereld die alleen brokken eten en die vallen ook niet allemaal spontaan dood neer.
Door Martine-Tom
#3036706
TMG1961 schreef: Ik heb geen probleem daarmee. Miljoenen honden over de hele wereld die alleen brokken eten en die vallen ook niet allemaal spontaan dood neer.
Nou wat houd je tegen, lees zo vaak hoeveel last barfen je bezorgd.
#3036720
Probeer te denken in oplossingen en positiviteit, dat houd het leven zoveel leuker dan te kijken naar wat je niet kunt.  :) Overal is wel een oplossing voor te vinden, lukt het niet via een lijntje dan wellicht wel via een leverancier, buur of goede vriend die eens wil bijspringen om vleesjes te brengen. Wie goed doet goed ontmoet.

Edit; tekst weg gehaald, laat ik dan in ieder geval zelf positief in het leven blijven staan.
Laatst gewijzigd door Els&Flow op di 09 dec 2014, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
#3036769
Jongens, het is niet de bedoeling met modder te gaan gooien he!  Daar doen we hier zowiezo niet aan, hier worden geen persoonlijke aanvallen gedaan!  :thumbdown:

Theo heeft er ook niet voor gekozen om in deze situatie te zitten, ik kan goed begrijpen dat het niet eenvoudig is om steeds te moeten gaan verantwoorden dat je iets niet meer kan.
Het kan zijn dat er nog mogelijkheden zijn, maar het kan net zo zijn van niet.  Wie van jullie weet wat hij allemaal al geprobeerd heeft? Wie van jullie kan met zekerheid zeggen of hij wel of niet zich er gemakkelijk vanaf maakt?
Zou je dan niet wat toleranter en geduldiger tegenover hem kunnen staan? Ipv hier zomaar uit te maken dat hij er zich gemakkelijk vanaf maakt of liever klaagt dan oplossingen zoekt.    En dat hij niet hier om vragen om aub een oplossing te verzinnen, wil nog niet zeggen dat hij er zelf geen gezocht heeft.

Het is heel lief dat jullie proberen mee te denken, en ik weet zeker dat hij dat ook apprecieert.  Maar het is niet zijn schuld als jullie voorstellen geen optie zijn voor hem.  Dus accepteer dat dan, ipv kwaad te worden op hem omdat hij dat nog maar een keer aangeeft.
Je mag gerust voorstellen blijven doen, maar doe die zonder verwijten en laat hem zelf aangeven wat haalbaar is en wat niet en wat hij ziet zitten en wat niet.  Dat is zijn eigen keuze!
Je mag het er gerust niet mee eens zijn en eventueel zelf geloven dat hij het niet eens probeert en zich er gemakkelijk vanaf maakt, maar dat wil niet zeggen dat je hem dat moet verwijten ook.  Als je hem niet meer wil helpen, laat hem dan gerust, maar aanvallen is nergens voor nodig.

Ik vind het niet kunnen dat van iemand, waarvan we weten dat die het beste voorheeft met zijn dieren, hier zomaar afgeschild wordt als iemand die gemakshalve zo op brokken over zou gaan.  Dat is niet wat hij zelf gezegd heeft, dat wordt hem in zijn schoenen geschoven.  De dieren krijgen nog steeds barf, ondanks de hoge kosten en de moeilijkheden om eraan te geraken.  En ik ben ervan overtuigd dat dat zo zal blijven zolang dat mogelijk is.  Er zijn heel wat mensen die uit veel meer gemakzucht brok voeren aan hun dieren.
Ben ik nu de enige die er zo over denkt?

Nu, laat duidelijk zijn dat dat een retorische vraag is. Ik wens hier geen discussie te openen hierover.
We gaan hier verder met de oorspronkelijke insteek van dit topic en niet met elkaar aan te vallen.

Punt!  >:(
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 09 dec 2014, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
#3036777
pearlsofpassion schreef: Jongens, het is niet de bedoeling met modder te gaan gooien he!  Daar doen we hier zowiezo niet aan, hier worden geen persoonlijke aanvallen gedaan!  Afbeelding

Theo heeft er ook niet voor gekozen om in deze situatie te zitten, ik kan goed begrijpen dat het niet eenvoudig is om steeds te moeten gaan verantwoorden dat je iets niet meer kan.
Het kan zijn dat er nog mogelijkheden zijn, maar het kan net zo zijn van niet.  Wie van jullie weet wat hij allemaal al geprobeerd heeft? Wie van jullie kan met zekerheid zeggen of hij wel of niet zich er gemakkelijk vanaf maakt?
Zou je dan niet wat toleranter en geduldiger tegenover hem kunnen staan? Ipv hier zomaar uit te maken dat hij er zich gemakkelijk vanaf maakt of liever klaagt dan oplossingen zoekt.    En dat hij niet hier om vragen om aub een oplossing te verzinnen, wil nog niet zeggen dat hij er zelf geen gezocht heeft.

Het is heel lief dat jullie proberen mee te denken, en ik weet zeker dat hij dat ook apprecieert.  Maar het is niet zijn schuld als jullie voorstellen geen optie zijn voor hem.  Dus accepteer dat dan, ipv kwaad te worden op hem omdat hij dat nog maar een keer aangeeft.
Je mag gerust voorstellen blijven doen, maar doe die zonder verwijten en laat hem zelf aangeven wat haalbaar is en wat niet en wat hij ziet zitten en wat niet.  Dat is zijn eigen keuze!
Je mag het er gerust niet mee eens zijn en eventueel zelf geloven dat hij het niet eens probeert en zich er gemakkelijk vanaf maakt, maar dat wil niet zeggen dat je hem dat moet verwijten ook.  Als je hem niet meer wil helpen, laat hem dan gerust, maar aanvallen is nergens voor nodig.

Ik vind het niet kunnen dat van iemand, waarvan we weten dat die het beste voorheeft met zijn dieren, hier zomaar afgeschild wordt als iemand die gemakshalve zo op brokken over zou gaan.  Dat is niet wat hij zelf gezegd heeft, dat wordt hem in zijn schoenen geschoven.  De dieren krijgen nog steeds barf, ondanks de hoge kosten en de moeilijkheden om eraan te geraken.  En ik ben ervan overtuigd dat dat zo zal blijven zolang dat mogelijk is.  Er zijn heel wat mensen die uit veel meer gemakzucht brok voeren aan hun dieren.
Ben ik nu de enige die er zo over denkt?

Nu, laat duidelijk zijn dat dat een retorische vraag is. Ik wens hier geen discussie te openen hierover.
We gaan hier verder met de oorspronkelijke insteek van dit topic en niet met elkaar aan te vallen.

Punt!  >:(
+1 Afbeelding
Er zijn meer mensen hier op het forum die het moeilijk hebben en/of qua gezondheid niet heel mobiel of flexibel. En iedereen is vrij om daar over te schrijven, al zit ik zelf niet zo in elkaar Afbeelding. En daar is vaak veel medeleven voor, wat ik erg waardeer hier. Afbeelding Afbeelding
Door Martine-Tom
#3036787
pearlsofpassion schreef: Jongens, het is niet de bedoeling met modder te gaan gooien he!  Daar doen we hier zowiezo niet aan, hier worden geen persoonlijke aanvallen gedaan!  :thumbdown:

Theo heeft er ook niet voor gekozen om in deze situatie te zitten, ik kan goed begrijpen dat het niet eenvoudig is om steeds te moeten gaan verantwoorden dat je iets niet meer kan.
Het kan zijn dat er nog mogelijkheden zijn, maar het kan net zo zijn van niet.  Wie van jullie weet wat hij allemaal al geprobeerd heeft? Wie van jullie kan met zekerheid zeggen of hij wel of niet zich er gemakkelijk vanaf maakt?
Zou je dan niet wat toleranter en geduldiger tegenover hem kunnen staan? Ipv hier zomaar uit te maken dat hij er zich gemakkelijk vanaf maakt of liever klaagt dan oplossingen zoekt.    En dat hij niet hier om vragen om aub een oplossing te verzinnen, wil nog niet zeggen dat hij er zelf geen gezocht heeft.

Het is heel lief dat jullie proberen mee te denken, en ik weet zeker dat hij dat ook apprecieert.  Maar het is niet zijn schuld als jullie voorstellen geen optie zijn voor hem.  Dus accepteer dat dan, ipv kwaad te worden op hem omdat hij dat nog maar een keer aangeeft.
Je mag gerust voorstellen blijven doen, maar doe die zonder verwijten en laat hem zelf aangeven wat haalbaar is en wat niet en wat hij ziet zitten en wat niet.  Dat is zijn eigen keuze!
Je mag het er gerust niet mee eens zijn en eventueel zelf geloven dat hij het niet eens probeert en zich er gemakkelijk vanaf maakt, maar dat wil niet zeggen dat je hem dat moet verwijten ook.  Als je hem niet meer wil helpen, laat hem dan gerust, maar aanvallen is nergens voor nodig.

Ik vind het niet kunnen dat van iemand, waarvan we weten dat die het beste voorheeft met zijn dieren, hier zomaar afgeschild wordt als iemand die gemakshalve zo op brokken over zou gaan.  Dat is niet wat hij zelf gezegd heeft, dat wordt hem in zijn schoenen geschoven.  De dieren krijgen nog steeds barf, ondanks de hoge kosten en de moeilijkheden om eraan te geraken.  En ik ben ervan overtuigd dat dat zo zal blijven zolang dat mogelijk is.  Er zijn heel wat mensen die uit veel meer gemakzucht brok voeren aan hun dieren.
Ben ik nu de enige die er zo over denkt?

Nu, laat duidelijk zijn dat dat een retorische vraag is. Ik wens hier geen discussie te openen hierover.
We gaan hier verder met de oorspronkelijke insteek van dit topic en niet met elkaar aan te vallen.

Punt!  >:(
Sorry?
Theo is degene die keer op keer een topic met negatief gepraat om zeep probeerd te helpen, Nadia probeerd hem te helpen, in het kerst topic krijg ie tips, en niks is goed genoeg. Ik ben ook 1 van de mensen die het niet makkelijk heeft, evenals Els en wij ervaren het als zeer vevelend en op punten zelfs kwetsend hoe hij zich opstelt. Vermijden gaat op een forum lastig, maar het drukt voor mij wel een stempel als iemand zo negatief is over alles wat hij doet, denkt, meemaakt, eet, leeft, ziet...
En ik schuif hem geen brokken in zijn maag, hij begint er zelf over dat als Barf hem te zwaar is hij geen probleem met brokken heeft, aangezien ik hem alleen maar hoor klagen over Barf lijkt me brok dan inderdaad een prima alternatief, komen ze aan huis brengen, geen vriezer nodig, scheelt voor hem heel wat ellende lijkt me.

Het is de toon die de muziek maakt, en Theo is gewoon tot in zijn bot negatief, prima, zelf weten, maar in het echte leven kom je daar niet ver mee, en op een forum als dit ook niet, zelf worstel ik al jaren met chronische depressie en mensen als Theo kosten zoveel energie. Dat je als forumbeheer niet in kan grijpen op zoiemand dat begrijp ik nog wel, maar mensen die hem aanspreken zo aanvallen vind ik ook geen pas hebben.

Ik zou zeggen lees voor de gein eens wat terug, overal, echt OVERAL heeft ie commentaar op, niks is goed, alles is saai, eenzaam, alleen....en echt hoor ik heb het geprobeerd, ik heb geprobeerd om hem te bewegen anders over zichzelf te denken, zich anders op te stellen, zijn bewoording aan te passen, en echt niet voor mij maar omdat ik uit ervaring weet dat het je zoveel opleverd als je niet zo negatief over alles doet, ookal voel je het niet, alleen al je bewoording aanpassen doet zoveel, al was het maar dat je je er gezelliger door voelt. Maar nee, ook dat was tegen het zere been, en soms he, heel soms dan is de irritatieemmer vol en loopt ie over, ook ik ben maar mens, en ik weiger om me daar schuldig over te voelen, noch me dat aan te laten praten dat dat zou moeten.
#3036789
Martine-Tom schreef: Sorry?
Theo is degene die keer op keer een topic met negatief gepraat om zeep probeerd te helpen, Nadia probeerd hem te helpen, in het kerst topic krijg ie tips, en niks is goed genoeg. Ik ben ook 1 van de mensen die het niet makkelijk heeft, evenals Els en wij ervaren het als zeer vevelend en op punten zelfs kwetsend hoe hij zich opstelt. Vermijden gaat op een forum lastig, maar het drukt voor mij wel een stempel als iemand zo negatief is over alles wat hij doet, denkt, meemaakt, eet, leeft, ziet...
En ik schuif hem geen brokken in zijn maag, hij begint er zelf over dat als Barf hem te zwaar is hij geen probleem met brokken heeft, aangezien ik hem alleen maar hoor klagen over Barf lijkt me brok dan inderdaad een prima alternatief, komen ze aan huis brengen, geen vriezer nodig, scheelt voor hem heel wat ellende lijkt me.

Het is de toon die de muziek maakt, en Theo is gewoon tot in zijn bot negatief, prima, zelf weten, maar in het echte leven kom je daar niet ver mee, en op een forum als dit ook niet, zelf worstel ik al jaren met chronische depressie en mensen als Theo kosten zoveel energie. Dat je als forumbeheer niet in kan grijpen op zoiemand dat begrijp ik nog wel, maar mensen die hem aanspreken zo aanvallen vind ik ook geen pas hebben.

Ik zou zeggen lees voor de gein eens wat terug, overal, echt OVERAL heeft ie commentaar op, niks is goed, alles is saai, eenzaam, alleen....en echt hoor ik heb het geprobeerd, ik heb geprobeerd om hem te bewegen anders over zichzelf te denken, zich anders op te stellen, zijn bewoording aan te passen, en echt niet voor mij maar omdat ik uit ervaring weet dat het je zoveel opleverd als je niet zo negatief over alles doet, ookal voel je het niet, alleen al je bewoording aanpassen doet zoveel, al was het maar dat je je er gezelliger door voelt. Maar nee, ook dat was tegen het zere been, en soms he, heel soms dan is de irritatieemmer vol en loopt ie over, ook ik ben maar mens, en ik weiger om me daar schuldig over te voelen, noch me dat aan te laten praten dat dat zou moeten.
Theo is niet tot op het bot negatief. Ga eens op visite :biggrin2: Wedden dattie zelfs een kop thee of koffie voor je maakt? :D

Theo is gewoon de trollkoning van BP, daar kan ik zelfs niet tegenop :biggrin2: :notworthy: Wat niet wegneemt trouwens dat zijn lichaam er slecht aan toe is en hij zichtbaar pijn heeft.
Door Martine-Tom
#3036792
Mini's 3-tal schreef: Theo is niet tot op het bot negatief. Ga eens op visite :biggrin2: Wedden dattie zelfs een kop thee of koffie voor je maakt? :D

Theo is gewoon de trollkoning van BP, daar kan ik zelfs niet tegenop :biggrin2: :notworthy: Wat niet wegneemt trouwens dat zijn lichaam er slecht aan toe is en hij zichtbaar pijn heeft.
Ok, Theo presenteerd zich als zijnde tot op het bot negatief, ook goed, ik ken hem irl niet en ga af op wat ik hier lees. Het lijf van Els of mij is er ook niet veel beter aan toe hoor dus wat dat betreft.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door