Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3036959
Nadia schreef: Sow.. 9 kilo per dag. Wel handig. Hoef je niet te portioneren :p
Klopt, ik ben zo klaar met 10 kilopakken in de vries schuiven  :biggrin2:

Maar ze eten hier geen 9 kilo hoor, ( vreetzakken die van jou  :biggrin2:) eerder iets in de buurt van de 5kilo per dag.
#3037129
Hier gaat  een krappe 4 kilo per dag op.
is zelfs 4,5 per dag  kilo geweest, Hope heeft een poos  anderhalve kilo per dag gehad. Dat heeft ze nu niet meer nodig, wel zo een 1100gr.

Met 4 honden  zakt de voorraad in de vriezer heel rap  :o

Wat het kost    weet niet en wil het niet weten. Maar  de dames verteren meer in een maand, dan ik in 2  maanden, of  ik moet  het diesel verbruik gaan meerekenen  :biggrin2:
#3037131
nova schreef: Hier gaat  een krappe 4 kilo per dag op.
is zelfs 4,5 per dag  kilo geweest, Hope heeft een poos  anderhalve kilo per dag gehad. Dat heeft ze nu niet meer nodig, wel zo een 1100gr.

Met 4 honden  zakt de voorraad in de vriezer heel rap  :o

Wat het kost    weet niet en wil het niet weten. Maar  de dames verteren meer in een maand, dan ik in 2  maanden, of  ik moet  het diesel verbruik gaan meerekenen  :biggrin2:
Wat ben ik blij dan met 150 tot 170 gram per dag!! ;D
#3038434
Ik reken alles eigenlijk niet naar per kilo om, maar per maaltijd/per dag.

Zo betalen wij tegewoordig met barf 0.80-1.20 euro per dag. (denk aan reeribben, volledige duif, reespiervlees, geitenhart, rundernier, lamslever, kippensnijsels, rundervlees, hazenspiervlees, duivenspiervlees en ik kan nog wel even doorgaan. Yanti eet 670 gram per dag en op de pensdag eet ze 795 gram.
(ik het het eerder wel eens per kilo uitgerekend en ik kwam op 1.8-1.9 per kilo uit)

Met kvv at Yanti veel meer, 900 gram per dag. We bestelden bij best4dogs.nl met een groepje en verdeelden dat. Net een bestelling omgerekend 53 kilo voor 100 euro. Wat op 1.89 per kilo uitkwam. Maar yanti at wel veel meer, dus ik zat per dag op 1.70 euro.

En de voordelen ten opzichte van kvv zijn ook veel groter geworden.
Yanti eet rustig
Alle tandplak (ook achterin) is verdwenen.
Ze vind het een stuk lekkerder
En het verpakken van de Barf spullen is ook veel gezelliger aangezien ik dat samen met een vriendin doe (Lizetta).
Er past meer barf in de vriezer dan dat er kvv in de vriezer paste.

Brokken heb ik niet heel veel ervaring mee, alleen dat ik yanti veeeeeelste veel moest geven. Yanti is een zwitserse witte herder van nu ruim 1.5 en bijna 30 kilo. Maar in de tijd dat we aan de brokken zaten, at ze voor een hond die 45-50 kilo zou worden. Ze bleef graadmager, alles ging naar haar spieren toe.
Toch is het logisch nu ik het achteraf bekijk, aangezien ze niet goed tegen granen kan.
En ze nu een gelukkig vers hondje is. Yanti wil nooit meer anders, maar het vrouwtje is het daar ook helemaal mee eens.
#3039099
Onze hond krijgt momenteel 1 kg Degomeat per dag en 200 gr brok.

De Degomeat kost ons 2,90 €/kg en de brok 4,16 €/kg. De Simpsons Premium wordt door Zooplus gratis aan huis geleverd. De Degomeat gaan wij op 24 km van huis met de auto zelf afhalen.

De KVV zal voor ons altijd aan de dure kant zijn, omdat wij maar kleine hoeveelheden aankopen per keer nl. 15 kg. Wij hebben geen plaats voor een vrieskist en doen het met een combi frigo/diepvries met 3 laden. Met een vrieskist in huis zou ik volledig overstappen op KVV + Barf.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door