Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3035956
Nadia schreef: Theo. Bij mij kon je kalkoenspiervlees bestellen. A 2,85
En de konijnenruggen zijn zo dik bevleesd dat je daar geen spiervlees bij hoeft te voeren. A 1,85
Dat had ik gezien. Kan echter niets bestellen.
#3035991
TMG1961 schreef: Vleesbot voor 1 euro per kg?
Spiervlees voor 2,25 per kg?

Sorry maar dat krijg ik dus nergens. Dan vraag ik me toch echt af wat voer jij dat je vleesbot voor 1 euro en spiervlees voor 2,25 per kg hebt.

Hert goedkoopste vleesbot wat ik voer kost 1,50 per kg en het goedkoopste spiervlees zit op 3 euro per kg
Dit is wat ik nu zo voer:
Kipkarkas 0,50ct slagerij West
Eendennek 1,20 slagerij West
Zalmkop + lijf 1,00 per stuk (is ongeveer een kilo) bij de plaatselijke visboer
Lamsribben 1,00 bij islamitsche slager
Konijnkarkas 1,85 Nadia (dik bevleesd dus voer dan wat minder spiervlees)
Geitenribben 1,25 slagerij West
Soms konijnenkoppen als die verkrijgbaar zijn 1,00-1,25

Kom ik op een gemiddelde van ongeveer 1,00 voor vleesbot.
Ik voer dan naar verhouding iets meer kip vleesbot dan bv konijn vleesbot

Het spiervlees gemiddeld 2,25:

Hertentrimmings 1,50 tijdje terug kon iemand daaraan komen
Geitensnippers 1,75 bij slagerij West
Schapenvlees van eigen schapen 0,80ct de kilo (dat is natuurlijk niet echt gekocht vlees)
Runderkopvlees Nadia ik dacht 1,80 inclusief vkk
Zalmbuiken 2,50 per kilo plaatselijke visboer
Strotten zijn vaak ook niet heel duur, maar al een tijdje niet voorbij zien komen.
Soms ook kipvlees wat niet zo duur is.

En dan koop ik daarnaast kleine hoeveelheden wat duurder vlees zoals
Lamavlees 3,25 Jolanda
Kalkoenvlees 2,85 Nadia

Als ik dus goedkoop iets eenmaligs voorbij zie komen koop ik vaak een grotere hoeveelheid, waardoor ik weer de ruimte heb om te wachten op een volgende aanbieding.
#3036055
TMG1961 schreef: de hoofdreden is geen vervoer
Theo, er zijn best veel lijntjes in/naar Limburg. Voor een paar cent extra vvk is er vast wel iemand die het bij jou thuis kan afgeven. Dan ben je nog steeds goedkoper uit dan wat je nu uitgeeft. Heb je wel genoeg vriezerruimte?
#3036137
Ruisje schreef: Theo, er zijn best veel lijntjes in/naar Limburg. Voor een paar cent extra vvk is er vast wel iemand die het bij jou thuis kan afgeven. Dan ben je nog steeds goedkoper uit dan wat je nu uitgeeft. Heb je wel genoeg vriezerruimte?
Vriezer ruimte genoeg..heb een kist van 325 liter.
Maar ik ga niet bestellen als er niemand bestelt die bij mij in de buurt woont. Ik ga niet iemand die zelf niks bestelt vragen of ze mijn bestelling willen ophalen of iemand die compleet uit de buurt woont om eerst bij mij langs te rijden.
#3036195
May Linn schreef: Dit is wat ik nu zo voer:
Kipkarkas 0,50ct slagerij West
Eendennek 1,20 slagerij West
Zalmkop + lijf 1,00 per stuk (is ongeveer een kilo) bij de plaatselijke visboer
Lamsribben 1,00 bij islamitsche slager
Konijnkarkas 1,85 Nadia (dik bevleesd dus voer dan wat minder spiervlees)
Geitenribben 1,25 slagerij West
Soms konijnenkoppen als die verkrijgbaar zijn 1,00-1,25

Kom ik op een gemiddelde van ongeveer 1,00 voor vleesbot.
Ik voer dan naar verhouding iets meer kip vleesbot dan bv konijn vleesbot

Het spiervlees gemiddeld 2,25:

Hertentrimmings 1,50 tijdje terug kon iemand daaraan komen
Geitensnippers 1,75 bij slagerij West
Schapenvlees van eigen schapen 0,80ct de kilo (dat is natuurlijk niet echt gekocht vlees)
Runderkopvlees Nadia ik dacht 1,80 inclusief vkk
Zalmbuiken 2,50 per kilo plaatselijke visboer
Strotten zijn vaak ook niet heel duur, maar al een tijdje niet voorbij zien komen.
Soms ook kipvlees wat niet zo duur is.

En dan koop ik daarnaast kleine hoeveelheden wat duurder vlees zoals
Lamavlees 3,25 Jolanda
Kalkoenvlees 2,85 Nadia

Als ik dus goedkoop iets eenmaligs voorbij zie komen koop ik vaak een grotere hoeveelheid, waardoor ik weer de ruimte heb om te wachten op een volgende aanbieding.
De dikgedrukte koop ik ook bij SW maar eendennekken het goedkoopste daar 5kg 7,50 kom ik op 1,50 pkg Anders 2 eu de kg
Geitenribben 10 kg voor 20 eu is 2,00 pkg
Geitensnippers 5 kg 12,50 is 2,50 pkg ;)
#3036277
TMG1961 schreef: Vleesbot voor 1 euro per kg?
Spiervlees voor 2,25 per kg?

Sorry maar dat krijg ik dus nergens. Dan vraag ik me toch echt af wat voer jij dat je vleesbot voor 1 euro en spiervlees voor 2,25 per kg hebt.

Hert goedkoopste vleesbot wat ik voer kost 1,50 per kg en het goedkoopste spiervlees zit op 3 euro per kg
Dit vind ik ook wel erg goedkoop. Je kan wel eens iets voor een euro hebben, bijv. kippennekken, of een of ander bofje, maar je voert toch diverse soorten bot en die kan je toch nooit allemaal altijd voor een euro kopen??  Spiervlees ligt bij mij rond de 4 euro, soms iets meer soms iets minder. Spiervlees voor 2,25 kan ik mij ook niet voorstellen. Dan denk ik aan snippers,  spuitvlees, vliezen, wangen. Iets wat de naam spiervlees in mijn ogen niet verdiend. Maar goed, ieder mag wat mij betreft zelf weten wat hij voert. Maar kwaliteit (en op termijn gezondheid) heeft zijn prijs.
#3036440
pike schreef: Dit vind ik ook wel erg goedkoop. Je kan wel eens iets voor een euro hebben, bijv. kippennekken, of een of ander bofje, maar je voert toch diverse soorten bot en die kan je toch nooit allemaal altijd voor een euro kopen??  Spiervlees ligt bij mij rond de 4 euro, soms iets meer soms iets minder. Spiervlees voor 2,25 kan ik mij ook niet voorstellen. Dan denk ik aan snippers,  spuitvlees, vliezen, wangen. Iets wat de naam spiervlees in mijn ogen niet verdiend. Maar goed, ieder mag wat mij betreft zelf weten wat hij voert. Maar kwaliteit (en op termijn gezondheid) heeft zijn prijs.
Kalkoenvlees (lappen en grote snippers zonder vlies!!) is mijn goedkoopste spiervlees: € 2,25 per kilo bij de poelier die het voor mij bewaart. De grote snippers (meer lapjes) gebruik ik voor de kattenmixen die ik zelf maal. De rest van mijn spiervlees is ook allemaal duurder. Gemiddeld komt het spiervlees bij mij op ongeveer € 3 per kilo -- 8 verschillende diersoorten, waarvan 5 wild/semi wild. MDM één keer gehad, SW kopvlees ook één keer. Allebei de eerste en laatste keer. ;)
#3036447
TMG1961 schreef: Van wat jij zei? Alles. Ben fysiek hard achteruit gegaan en veel dingen kan ik gewoon niet mee.
Ja oké. Maar wat niet meer? Het transporteren van de trolly. Of reizen met de bus?
#3036566
Nadia schreef: Ja oké. Maar wat niet meer? Het transporteren van de trolly. Of reizen met de bus?
Zei ik toch alles
Nadia schreef: Trolly en pixie mee. Met de bus afkomen. Op plek van bestemming wandeling maken (zie je ook wat anders) en dan laden en naar huis.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door