Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door petramarcel
#3029683
Afbeelding

Hier ons gevlekte monster, ze heeft ook een tijdje in m'n onderschrift gestaan.
Hier komen geen nieuwe katten meer maar mocht er toch ooit nog 1 komen dan wordt het een Somali.
We hebben nu een kruising (zie foto, het zijn dikke vrienden) Shivar is een mix met een balinees en een vleugje Bengaal maar wat karakter betreft is het veel Somali.
Dit stel kan flink geluid maken maar zijn ook super lief. Shivar mist het ook echt als er niemand in huis is, dus als we op vakantie zijn hebben we nu iemand in huis.
We hebben ook een Noorse boskat, ook een super kat.
Een Egyptische pers (tenminste daar lijkt ze erg veel op maar dan ouderwets met een neus  :) ) Het is een Egyptische asielkat, herkomst onbekend maar ze is erg leuk en gek op aandacht.
En dan loopt er nog een oudere HTK schildpadpoes en ook die is leuk, elke kat heeft zo zijn of haar eigen charme maar het uiterlijk en karakter van een Somali springt er voor mij wel uit (ook is deze gek op de honden)
Gebruikersavatar
Door Zev
#3029994
Ik heb nu een kruising Oosterse Korthaar, wat is hij geweldig! Ik val op rank en slank qua katten en qua karakter vond ik de siamees/balinees/oosterlingen ook erg leuk klinken. Ik ben zoooo blij dat ik hem in huis heb gehaald! Hij is erg spraakzaam (zegt altijd gedag als ik binnenkom en heeft altijd wat te vertellen als hij van buiten komt) hij is (nog) superspeels en hangt aan 1 persoon en dat ben ik  :D :) Hij gaat af en toe bij mijn vader kroelen maar dat is het dan wel. Het is mijn eerste echte eigen kat (op het HTK-katje van toen ik klein was na). Verder vind ik Ragdolls mooi, maar teveel onderhoud denk ik. En ik kwam nog de Peterbald tegen, die lijkt me ook helemaal leuk, dus wie weet...
Door zurca
#3030241
chelsey schreef: Absoluut weer een Cornish rex!
Je hebt er nu ook eentje? Heb je die als enigste kat?

Mijn katten zijn overgens broer en zus....nooit alleen geweest dus. Het ging prima tot ze volwassen werden. Toen is de ellende begonnen, als we weg zijn zitten ze altijd gescheiden, Noa heeft anders geen rust.
Door bastet
#3030262
De volgende kat hier word hopelijk een american curl  :kitty:


En dan het liefste zoiets
Afbeelding


Maine coon vind ik ook mooi, die heb ik er op het moment 3  :P
Een van de 3, mijn Jade
Afbeelding
Door bloemetje
#3030372
Ik heb een pers kruising.  Helaas een hongaars broodfok (rentenaar) poesje. Maar qua karakter heel lief en gemakkelijk. Ze heeft een redelijk normaal neusje maar ze haalt wel hoorbaar adem.
Als ik nog katten wilde nam ik een pers of een ragdoll. Maar voor mij geen katten meer.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3030701
zurca schreef: Je hebt er nu ook eentje? Heb je die als enigste kat?

Mijn katten zijn overgens broer en zus....nooit alleen geweest dus. Het ging prima tot ze volwassen werden. Toen is de ellende begonnen, als we weg zijn zitten ze altijd gescheiden, Noa heeft anders geen rust.
Oh, das vreemd!
Op tijd gecastreerd geweest?
Dat zouden normaal wel vriendjes moeten blijven ja...  :-\  Wel jammer als dat niet zo blijkt...
Door Martine-Tom
#3030710
pearlsofpassion schreef: Oh, das vreemd!
Op tijd gecastreerd geweest?
Dat zouden normaal wel vriendjes moeten blijven ja...  :-\  Wel jammer als dat niet zo blijkt...
Tja mijn vorige katten, Joris kreeg ik toen hij 5 weken was (mama verstote hem) en toen hij een half jaar was kwam Youp erbij, die was toen een maand of 4, vanaf minuut 1 dikke mik, tot Joris geopereerd werd en weer thuis kwam, Youp schrok en herkende hem niet meer denk ik, blazen als Joris in de buurt kwam, Youp zat alleen maar achter de tv en ze knokten elkaar de tent uit als ze elkaar tegen kwamen.
Dit heeft een maand geduurd, wat ik ook probeerd, niks hielp, tot ik het op een dag zat was en ze met zijn 2en op een kamer heb gezet en weg ben gegaan. Toen ik ze een paar uur later eruit haalde lagen er overal plukken haar en was de vrede hersteld, maar zo klef zijn ze nooit meer geworden, ik denk dat ze toen een jaar of 2 waren.
(Ja nu weet ik dat ik het anders had moeten oplossen, we spreken nu over een jaar of 16 geleden en het waren mijn eerste katten  :-[)
Door DJ_Doerak_Tucker
#3030793
Hoewel ik nooit een kattenmens ben geweest door onbegrip voor het gedrag ben ik na een aantal gedragslessen volledig omgedraaid. Wat vind ik ze leuk! Maar allergisch, honden die niet met katten overweg kunnen en een tuin die niet volledig af te zetten valt (plus wonende aan drukke weg). Misschien ooit, maar dan met kattenren zodat er veilig buiten gespeeld kan worden. Toch vind ik dat ook niet ideaal... :-\. Maar dan zou het, denk ik, een Abessijn worden! Voor zover mijn kennis reikt een geweldig karakter en prachtig uiterlijk  :).
Door zurca
#3030896
pearlsofpassion schreef: Oh, das vreemd!
Op tijd gecastreerd geweest?
Dat zouden normaal wel vriendjes moeten blijven ja...  :-\  Wel jammer als dat niet zo blijkt...
Tobias is met een maand of 6 gecastreerd, Noa met zo'n 12 maanden.
Tobias is de kat die de problemen veroorzaakt. Hij zoekt Noa echt op en dan treiteren.... Vlak voor haar gaan zitten, achter haar aan lopen, haar op dr kop springen als ze op de bak zit en haar ook echt aanvallen. (Oren plat, met alle nagels uit haar bespringen en bijten...niet alsof hij haar wil dekken maar echt om te knokken.) Dat aan willen vallen vertoont hij ook naar mij. Zit bij me en slaat dan ineens om als een blad aan een boom. Ben ik niet op tijd weg dan hangt er 6 kilo kater in mij. Ik zeg altijd dat tie schizofreen is; hij heeft een lieve "ik" en een kwade "ik". :-\
Editie: ze zijn geboren in een konijnenhol en ik heb ze gevonden toen ze zo' n 6 a 7 weken oude waren, da's natuurlijk geen ideale start....
Laatst gewijzigd door zurca op zo 30 nov 2014, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door