Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3028842
scottisch fold is inderdaad ook met handicap omdat het kraakbeen minder goed is (waardoor je de gevouwen oortjes krijgt). Dat is ook een reden dat er nooit twee scottisch folds nakomelingen mogen krijgen omdat de kans op slecht kraakbeen elders in het lichaam nog groter is.
De raskattenwereld is niet veel beter dan de rashondenwereld.
Helemaal mee eens, ook in de raskattenwereld heb je de ongezonde rassen.

Geloof dat er bij de Noorse Boskat nog wel eens eentje uit het wild wordt gehaald om de genenpoel te vergroten? Zoiets spreekt mij dan aan omdat ze ook in het wild kunnen (over)leven ;)
Ach ja, het kan ook zijn dat hier een langhaar uit het asiel komt zonder stamboom (vl wil geen raskat omdat daar altijd problemen mee zouden zijn).
Door Anne in Zweden
#3028846
Lizzy schreef: Ik wil geen kat. Maar als ik een raskat zou willen, dan deze :smitten:

Afbeelding

Jaaa, die bedoel ik! Volgens mij heeft Kaszi zo eentje, en niet Hannabelgje. Ik vind dit ras zo'n gigantische uitstraling hebben!
Door Shanti en co
#3028855
Ik vind bengalen, turkse van, noorse boskat, heilige birmaan en ragdolls ontzettend mooie katten en tot nu toe heb ik bij katten nog nooit het idee gehad dat ik hun karakter niet leuk zou vinden.
Wij hebben nu een zeurende tut, een schootkat en een speelse terror kat en alledrie zijn ze zijn ze ontzettend leuk.  :) Ook vond ik alle opvangpoezels op hun eigen manier leuke dieren.
Maar waarschijnlijk houd ik het bij asielkatten en herplaatsers.
Door Lida. S
#3028856
Ik ben niet zo'n kattenmens (ik ben overigens ook allergisch voor kattenharen), en mijn honden denken dat een kat een moeilijk te veroveren barfhap is, maar als ik een kat zou nemen is het een Abesijn. Het karakter van die katten vind ik geweldig.
Door kakocavi
#3028861
koekje schreef: Maar dat kan je ook voor de Scottish Fold zeggen. Die lijden allemaal pijn door hun kraakbeenafwijking. Siamezen met syringomelia. Etc.
De raskattenwereld is niet veel beter dan de rashondenwereld.
Volgens mij is de rashondenwereld nog wel een aantal tandjes erger dan bij de katten. De meeste kattenrassen hebben nog gewoon natuurlijke verhoudingen en ze kunnen allemaal nog baren zonder keizersnede. Neemt niet weg dat ik Munchkins en Scottish fold ook wel van die voorbeelden vind van bewust ziek gefokte dieren. Sommige Perzen trouwens ook. Die zou ik ook echt niet willen.

Wat ik wel tof vind: Maine Coon (heb ik al), Noorse boskat, Heilige Birmaan, Ragdoll.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3028867
Wij nemen na Otje en Pluk geen katten meer. Qua uiterlijk vind ik de bengaal echt prachtig! Dus als ik puur gewoon zo wat roepen mag, dan een bengaal (want hij komt er toch niet  ;D)
Gebruikersavatar
Door Sigbrid
#3028880
Als ik ooit een ras kat zou nemen zou dat denk ik toch een maine coon of Noorse boskat zijn , die vind ik echt geweldig .
Ik heb altijd huistuinenkeuken katten gehad ( en nog steeds)
Door sella
#3028893
Tja, ik heb altijd resceukatten en kittens gehad. De laatste was een kruising abbesijn, wat een geweldig karakter, wat een lekker eigenwijze klier was dat.
Ze is nu al een jaar of 9 weg, maar we missen haar nog steeds.
Maar eigenlijk willen we geen kittens meer, liever toch maar opvangen blijven of toch dat rescue kitten, hmm.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3028900
Anne in Duitsland schreef:
Jaaa, die bedoel ik! Volgens mij heeft Kaszi zo eentje, en niet Hannabelgje. Ik vind dit ras zo'n gigantische uitstraling hebben!
Arme Liza voelt zich gediscrimineerd omdat ze niet van die grote rozetten heeft....
Door Martine-Tom
#3028906
kakocavi schreef: Volgens mij is de rashondenwereld nog wel een aantal tandjes erger dan bij de katten. De meeste kattenrassen hebben nog gewoon natuurlijke verhoudingen en ze kunnen allemaal nog baren zonder keizersnede. Neemt niet weg dat ik Munchkins en Scottish fold ook wel van die voorbeelden vind van bewust ziek gefokte dieren. Sommige Perzen trouwens ook. Die zou ik ook echt niet willen.

Wat ik wel tof vind: Maine Coon (heb ik al), Noorse boskat, Heilige Birmaan, Ragdoll.
Ook een ras wat inmiddels kapot gefokt word :-\ Groot groter grootst, oren die de pan uit reizen, vacht die niks meer lijkt op wat het was...jammer want het was ooit een mooi ras  :-\
Door Nadia
#3028911
Hier geen katten meer. Maar welke ik puur op het uiterlijk zou willen.. Zonder een seconde nagedacht over gezondheid fokkers ofzo..
Somalie, Turkse van, noorse boskat, maincoon, bengaal en American Curl.
Die laatste heb ik gehad. Wat een geweldig karakter en ze zijn in het echt zo mooiiii. Heb nog geen enkele foto gezien welke hun eer aan doen.
Door kakocavi
#3028915
Martine-Tom schreef: Ook een ras wat inmiddels kapot gefokt word :-\ Groot groter grootst, oren die de pan uit reizen, vacht die niks meer lijkt op wat het was...jammer want het was ooit een mooi ras  :-\
Daar heb je best wel een punt. Mijn Maine Coon is niet erg groot, maar ze heeft wel erg grote oren en wat kleine schoonheids- en karakterflaws. De andere kat is een kruising Maine Coon/Birmaan/Ragdoll en is een stuk groter maar heeft betere verhoudingen, een steviger lijf, evenwichtiger karakter. Ik denk dat als een ras populair wordt je dit altijd wel krijgt. Er wordt dan te veel op een paar populaire kenmerken gefocust ten koste van belangrijkere dingen. Ik vind het nog steeds een erg mooi ras hoor, dat wel. Maar het is jammer dat na honden ook bij katten steeds meer gefokt wordt op extremen. Dat zie je vooral ook bij Perzen, dat waren vroeger echt mooie katten die er helemaal niet uitzagen alsof ze te hard tegen een deur waren gelopen.
Laatst gewijzigd door kakocavi op do 27 nov 2014, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door - pien -
#3028917
Martine-Tom schreef: Oh serieus? Die zou ik nou echt nooit nemen, vind dat zo zielig, echt een door de mens bedacht gehandicapt dier (achondroplasie) daar zou ik echt nooit aan mee willen werken.
Een vriendin van me heeft uit haar eigen fok (MC) een achondroplast gehad (pa en ma gelijk uit de fok, hele lijn getest en alles laten helpen ter voorkoming) beestje is met 8 jaar aan de gevolgen van zijn handicap overleden  :'(
Ze kunnen ook niet zoals het voor katten gweoon hoort, de hoogte in, moeite met springen...ik vind het gewoon echt sneu dat wij als mens die moedwillig in stand houden  :'(
Ik wil nooit een raskat :(  het blijft hier bij huistuinenkeukenkatten(-herplaatsers)
Door Martine-Tom
#3028920
kakocavi schreef: Daar heb je best wel een punt. Mijn Maine Coon is niet erg groot, maar ze heeft wel erg grote oren en wat kleine schoonheids- en karakterflaws. De andere kat is een kruising Maine Coon/Birmaan/Ragdoll en is een stuk groter maar heeft betere verhoudingen, een steviger lijf, evenwichtiger karakter. Ik denk dat als een ras populair wordt je dit altijd wel krijgt. Er wordt dan te veel op een paar populaire kenmerken gefocust ten koste van belangrijkere dingen. Ik vind het nog steeds een erg mooi ras hoor, dat wel. Maar het is jammer dat na honden ook bij katten steeds meer gefokt wordt op extremen. Dat zie je vooral ook bij Perzen, dat waren vroeger echt mooie katten die er helemaal niet uitzagen alsof ze te hard tegen een deur waren gelopen.
Yep, idd dat fokken op extremen, en helaas is de MC ook een populair ras, kijk maar hoe vaak het in dit topic al genoemd word, en populair is killing voor een ras. Inmiddels heb je ook bij de MC al 2 types, het oude en nieuwe, de oude vind ik prachtig, de nieuwe vind ik een karikatuur geworden.
Overigens is Doki ook een MC mix, daar komt zijn formaat vandaan  :) (7.2 kilo en superslank) maar als ik op FB af en toe berichtjes voorbij zie komen vanmensen die lijken te wedijveren om de grootste coon...zonde...

Oh mijn vorige kat was trouwens een pers, de klassieke variant met neusje, hij zou nu een jaar of 15 zijn, als ik zie wat er in die 15 jaar van de pers geworden is,...dieptriest ook weer.
De mijne had een kortere snoet dan de gemiddelde HTK, volledig onderzocht maar er was gelukkig niks mis mee, traanbuizen enzo waren ook prima, en het karakter is zo super maar het uiterlijk houd me echt tegen om er nog eens 1 te nemen. En ook daarbij, ooit waren ze populair...
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op do 27 nov 2014, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door