Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sella
#3017995
Lida. S schreef: Hier zitten we ook zo af en toe zonder stroom. Gelukkig hebben we een aggregaat zodat we de meest noodzakelijke apparaten altijd aan de praat kunnen houden.
Ja wij willen ook nog eens een aggregaat aanschaffen, alleen al voor de vriezers, dat we het koud hebben soit, maar de vleesjes brr , moet er niet aan denken.
Gebruikersavatar
Door pike
#3018000
koekje schreef: :( Maar het lijkt zo net alsof hij hem er zelf uitgeslacht heeft.
Echt niet, zijn handen hebben de verkeerde kleur  ::)

Het enige waar ik mee zit als de stroom uitvalt is mijn vriezers: Hopelijk duurt het niet zolang dat alles gaat ontdooien. de rest daar kan ik niet zo mee zitten.
Door Lida. S
#3018002
sella schreef: Ja wij willen ook nog eens een aggregaat aanschaffen, alleen al voor de vriezers, dat we het koud hebben soit, maar de vleesjes brr , moet er niet aan denken.
Een kleine (benzine) aggregaat is niet zo duur.
Wij hebben een (naast een kleintje) ook een redelijk grote op diesel. Die heeft zijn nut wel bewezen. Kaarsen en een houtkachel is ook niet alles
Door sella
#3018032
Ik heb geen rookkanaal dus het is echt afzien zonder cv.
Maar het gaat niet zozeer het geld als wel waar hem te laten.
Door K&D
#3018071
Errug lastig als de elekrikiteit uitvalt. Hadden wij een week of 6 geleden een paar uur. Het hele durp donker. En het is raar hoor want het huis is dan dood en doodstil. Je merkt dan wat er wordt bedoelt met 'een huis leeft'.
Je kunt niks. Zelfs niet op internet kijken of er een storing is :P  Wifi doet het niet, stikdonker in huis, geen tv. Gelukkig had mijn mobieltje een hulplampje om de zaklantaarn te zoeken... :biggrin2:
Door inge58
#3018208
Ik vond het ook zo spookachtig dat alle winkels dicht waren... Op zaterdagmiddag pikke donker in de Appie,bij de Jumbo,de Action,de Hema....zo raar!
Door suzanne 1
#3018447
Weet er alles van.....woonde in 2005 in Haaksbergen (je weet wel.....van die grote stroomstoring midden in de winter)
Wij hebben gelukkig een kachel en koken op gas dus dat werkt dan nog gewoon.  Mijn ouders hebben zelfs nog 1 olielamp voor stroomstoringen  :biggrin2:
eigenlijk best creapy hoe afhankelijk we zijn van stroom. Stel dat heel nl een week zonder zit.......dat wordt complete chaos en oorlog  :o ....de meeste mensen geen verwarming. ...veel die niet kunnen koken.....geen water uit de kraan (waterdruk valt weg) niks id supermarkt kunnen kopen dus geen eten.....verkeerslichten die niet meer werken.....je auto niet kunnen tanken.....
Door Sieglinde
#3018465
En hier in Belgie willen ze gaan afschakelen deze winter. Telkens tussen 17-20u bij dreigend stroomtekort
Door K&D
#3018483
:o nou lekker dan...je zult maar bedlegerig zijn, of aan de zuurstof liggen thuis...of halverwege de trap zitten op je trapliftje... :-X
Door orinake
#3018505
Kaio schreef: Ja erg he, onvoorstelpbaar geen electra...
Maar ja als je de vriezers dichthoudt kan het wel een tijdje gelukkig.

Ik heb hier in belgie maar de stroomafschakel-app op mijn telefoon geinstalleerd  ::)  :-X we zitten op schijf 4 van het afschakelplan voor de winter....
wij zitten op schijf 3...
Een paar stukken van de gemeente in schijf 6 maar ja daar woont dan ook zo goed als geen kat...

Hier hebben we gelukkig zo een campinggasvuurtje voor noodgevallen, een zibro vuurtje enals het echt te gek word vraag ik men huisbaas of ik de haard weer mag open maken en ons houtvuur zetten...
Leuk hoor uitschakeling tussen 17 en 20, na 17u liever geen was meer draaien, niet meer douchen...
Ik hoop dat ze effectief op tijd waarschuwen dat we er rekening mee kunnen houden...
Door Sieglinde
#3018530
K&D schreef: :o nou lekker dan...je zult maar bedlegerig zijn, of aan de zuurstof liggen thuis...of halverwege de trap zitten op je trapliftje... :-X
Nuja, het wordt aangekondigd en er worden plannen opgemaakt voor hulpbehoeftigen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door