Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lida. S
#2994795
We zijn hier enorme koukleumen, daarnaast begin ik enorm te trillen en schudden als ik het koud heb. De cv staat hier op 23 graden en slaat dus al regelmatig aan. Gelukkig stoken wij vnl hout (van eigen bomen). Dus zodra de cv op de dag te vaak aanslaat vul ik de houtkachel (zit aangesloten op de cv installatie), anders zou de gasrekening te hoog worden. Ik denk dat ik deze zomer toch al wel een vier kruiwagens hout heb verstookt.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2994797
Wij hebben een tussenwoning dus dat scheelt behoorlijk met de warmte. Ook is de achterkant een grote ruitpartij dus als de zon schijnt is het meteen warm. Kachel staat dan ook al maanden uit.
Mn vriend werkt echter thuis en ja als je zit heb je het toch sneller koud. Hij heeft sinds vandaag een vest aan dus mocht het nog kouder worden dan gaatie gewoon aan.
Ik was eerst een zeur.. gas besparen zullen we! Je doet maar een trui en dikke sokken aan!
Tot ie bibberend bij me kwam vragen of die kachel alsjeblieft aan mocht  :nerves: :biggrin2:

Nou, vooruit dan maar weer.
:uglystupid2:
Door Roef & Hidde
#2994798
pas als de thermostaat onder de 19 graden aan geeft in de avond gaat hij aan,overdag staat hij uit.
in de winter moet hij overdag als er noordenwind staat aan omdat we een hoekhuis hebben en de blinde muur staat pal op het noorden.
Door Jantina
#2994803
Ik kijk nooit naar de temperatuur, als ik het koud vindt, gaat ie lekker aan  :biggrin2:. Ik vond het zo erg als mijn moeder dat deed vroeger, dat ik dat heb afgeschaft  :biggrin2:.
Wij hebben ook nog een gashaard, die is nog maar 1x aan geweest. Wordt het in 1x wel heel lekker warm van maar vind ik met de kleine nu eng.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2994810
De kachel gaat pas aan als het in huis onder de 17 graden komt, voorlopig staat nog heerlijk de schuifpui open overdag en s avonds is een warme trui en een dekentje voldoende om het behaagelijk te houden. Het is nog steeds 20,5 graad in huis.
Door Esther Q
#2994821
Vanmorgen was het hier -4. We hebben sinds een weekje ofzo de kachel weer aan. De overgang van zomer naar herfst gaat hier veel sneller dan in Estland. Gisteren sneeuwde het. Ben benieuwd of ik de winter na dit seizoen dat een stuk langer gaat worden nog steeds zo leuk vind :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2994838
Hier is de houtkachel al een paar keer aan geweest een paar weken geleden. Nu begint het buiten ook weer frisser te worden, dus ik denk dat het niet meer zo lang duurt voordat hij weer aan gaat. Manlief moet nog maar een extra voorraadje hakken binnenkort  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2994841
Hier was het vanmorgen nog 23,5 en wanneer 's middags de zon volop schijnt dan gaan 's middags de gordijnen nog dicht om de warmte beetje tegen te houden. Vorige week een keer vergeten gordijnen dicht te doen en toen was het bij thuiskomst weer ruim 25 graden in huis. De zon is hier dus voorlopig nog gewoon de kachel ;)
Door fransbulletje
#2994853
Kinnie schreef: Ik ga geen kou zitten lijden en dus ook niet in huis mezelf dik aankleden zodat het koud kan blijven ....
Hier dus de verwarming aan zodra het onder de 20 gr in huis komt. Maar dat is nog niet het geval
+1
Door Mowgli
#2994858
Onze woning is zo lek als een mandje, dus gaat bij ons de verwarming pas aan als ik zit te blauwbekken en niet meer warm wordt. Meestal is dit als het hard vriest. Woj hebben een beneden buurman die hard en al vroeg stookt, dus dat scheelt natuurlijk een boel en in onze badkamer loopt een dikke verwarmingsbuis voor onze kant van het huis (wij hebben stadsverwarming en 1 ketel voor get hele gebouw). Deze dikke buis is enorm warm als de  verwarmingsketel in de kelder aanstaat en brengt dus ook genoeg warmte als we de deur van de badkamer - en eoonkaner open laten staan.
Door Martine-Tom
#2994873
Hij gaat aan als ik de kou echt niet meer trek  :P
Ik ga niet zitten blauwbekken in mijn eigen huis maar wil wel zuinig doen, ik hou sinds dit jaar de meterstanden goed bij en moet zeggen dat dat wel stimuleert om zuinig te doen. Hij staat op 15 nu heb hem 1 avond aan gehad, ik hoop dat ik het iig de maand oktober nog zonder kan stellen  ;)
Door inge58
#2994882
Op de camping hebben we de oliehaard in augustus wel een paar keer aan gehad,ook vanwege het vocht en in de ochtend tegen de kou.
Nu we weer thuis zijn maken we gebruik van een zibro gevelkachel op olie en die stookt in korte tijd heerlijk warm.
Dus al ik het koud heb gaat ie lekker aan,toevallig gisterenavond heeft ie een uurtje gebrand.
Gebruikersavatar
Door S
#2994898
Als het voor pakweg de 3e dag op rij onaangenaam fris in huis is, dan mag hij op een laag standje...
Gebruikersavatar
Door Leonie.
#2994925
Wat een warme huizen hebben de meesten.

Hier is het nu zo'n 18 graden, terwijl de zon net nog de kamer in scheen. Ik werk thuis en zit dan dus achter de computer met blauwe handen. Dus vandaag heb ik hem alweer een uurtje aan gehad, om boven de 20 uit te komen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door