Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3450520
eelke schreef: ma 03 okt 2022, 16:49 Hier warmt de zon het op. Als hij zoals vandaag zo schijnt zet ik het ventilatierooster open en in de middag ook het raam op een kier. Warme en schone lucht binnen. Vanavond dan weer vroeg het rolluik en gordijnen dicht zodat de warmte binnen blijft.

Vorige week had ik regelmatig kaarsen aan, ook overdag. Het was zo donker en depri binnen, de kaarsen geven dan en warmte, en een gezellig licht.

Vattenfall doet wel een beetje raar. Vanmorgen zou ik ineens mijn termijnbedrag moeten verlagen want ik zou 150 terug krijgen, terwijl ik vorige week moest verhogen want 200 bijbetalen. Ik merk wel dat ze steeds een paar dagen eerder waren met een nieuw termijnbedrag voorstel, voordat ze lieten weten dat de prijzen omhoog zouden gaan. Misschien werkt het nu hetzelfde de andere kant op, met dat prijsplafond.
Ik doe m'n ledlampjessnoer op het dressoir aan als het zo somber is in huis, dat licht de boel toch een klein beetje op :)
Kaarsjes zijn ook leuk, die geven inderdaad nog een beetje warmte.

Wat is dat nou met Vattenfall? Ik krijg een mail (15/9) dat ze de prijzen gaan verhogen en voor meer informatie kan ik naar de site maar daar staat ook alleen maar vaag geklets 'we weten het nog niet' en zo ::)
Er komt een prijsplafond aan maar intussen verhogen ze de prijzen :confused1:
Ik kreeg nu ook het advies om te verlagen naar 100 waar eerst 250 werd geadviseerd als termijnbedrag..
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3450534
Hij staat!
IMG20221005102650.jpg
IMG20221005102650.jpg (2.97 MiB) 816 keer bekeken
Nog niet gestookt. De vloerplaat ligt er niet helemaal recht onder, daar komen ze nog voor terug.
Ik moest 's middags nog even naar kantoor, was er niet bij toen ze weg gingen. ::) Meneer heeft net een staaroperatie gehad, en dus op dit moment geen timmermansoog. ;D
Door - pien -
#3450542
Mooi Annemarie!
En nog héél maagdelijk ;D
Ik hoop dat de vloerplaat gauw recht ligt en jullie kunnen stoken :)
Door Hanny
#3450544
Wat een prutser, die vloerplaat zo echt scheef.
Waar zit de pijp? Op de andere foto gaat een pijp recht naar boven en bij jullie nu?

Hanny
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3450551
Hanny schreef: wo 05 okt 2022, 13:13 Wat een prutser, die vloerplaat zo echt scheef.
Waar zit de pijp? Op de andere foto gaat een pijp recht naar boven en bij jullie nu?

Hanny
De foto vertekent wel wat, het lijkt schever dan het is. Hij ligt sowieso recht, maar aan de ene kant is er 18 cm plaat, en aan de andere kan 21. Daar ga ik heel slecht op. :P ;D
De pijp gaat direct naar achteren naar buiten, bij dit model kun je kiezen tussen boven of achter.
Nu kan er in het gat bovenop nog een plaatje om op te koken.
cook-top-2-295x300.jpg
cook-top-2-295x300.jpg (10.17 KiB) 768 keer bekeken
Ja, hij is zo mooi schoon dat het eigenlijk zonde is om te gaan stoken. ;D
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3450554
Wat fijn dat je geen pijp door je woonkamer hebt. En meteen een warme pit om iets op te verwarmen, lijkt me ook super handig.
Mooi ding.

Karen
Door eelke
#3450571
Zeker mooi! Ja die cms zou ik ook niet trekken

Wat is het er voor een? Dovre toevallig?
Door zurca
#3450579
Wat een leuke kachel Annemarie!
Ben ook welk benieuwd naar het merk/type ;)

Hier is de cv ook nog niet aangeweest, de houtkachel wel 2 keer. Dat is dan een voordeel van werken in een koelcel met max 6 graden, 16 a 17 graden in huis kan ik prima hebben. Trui aan, kleed erbij...
Door El_Kato
#3450708
In het voorjaar hebben we de hele benedenverdieping laten verbouwen. Echt alles is eruit gegaan en opnieuw opgebouwd. Met goede isolatie en vloerverwarming. We zijn nog een beetje zoekende hoe en wat met de vloerverwarming. We hebben hem 2 weken terug denk ik op 20 graden gezet omdat ik het frisjes vond in huis. We hebben een open trap naar boven en de slaapkamer kunnen we niet afsluiten dus als daar het raam open staan dan vliegt de warmte daar naar buiten. Daar gaan we nog een dik gordijn voor hangen maar die moeten we nog kopen/bestellen. En nog even aanwennen dat we de deur van de badkamer en de werkkamer dicht doen als we naar beneden gaan.

De kachel is al een paar keer aangeweest dat voel je niet onwijs geen warme vloer maar de vloer is niet heel koud aan je voeten. Heb ook een paar keer met een kleedje op de bank gezeten omdat ik het net niet lekker vond. Besparen is goed maar ik weiger in de kou te zitten. Dat hoeft ook niet vorig jaar hebben we de tarieven voor 5 jaar laten vastzetten dus wat dat betreft hebben we geen noodzaak.

Ben ook benieuwd wat de isolatie en vloerverwarming met het gasverbruik doen. Het elektraverbruik is in iedergeval al drastisch lager ondanks dat we nu met inductie koken.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3450761
Mooie kachel!!

Hier ook nog geen verwarming aan gehad, het is nog niet onder de 16.5 geweest. Fijn dus.
Ik zag wel dat ik meer stroom ben gaan verbruiken, zou dat door de vaatwasser kunnen komen? Ik kan niks anders verzinnen eigenlijk.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3450959
Tanna schreef: do 06 okt 2022, 23:50 Dat wordt dan alles verhuizen naar de hal ;D .
Ja, dat! ;D

Vrijdag voor het eerst gestookt. MEGA warm. ;D Wij zijn die temperatuur (21 graden) helemaal niet meer gewend.
Daarna is 'ie niet meer aan geweest. Wel gaan we de houtblokken nog kleiner kloven. Het was een heerlijke stralingswarmte en super gezellig. :)
IMG20221007180404.jpg
IMG20221007180404.jpg (3.39 MiB) 493 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door