Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3452581
Ik vind 15 a 16 graden in huis echt super onaangenaam, zeker als je stil zit.... Overdag staat ie hier op 18. En hij is al een paar keer aangesprongen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3452585
Lizzy schreef: za 12 nov 2022, 11:44 Ik vind 15 a 16 graden in huis echt super onaangenaam, zeker als je stil zit.... Overdag staat ie hier op 18. En hij is al een paar keer aangesprongen.
Ik ook. Niet te doen, dan verstijf ik helemaal van de kou. Wij hadden vanmorgen ivm klussen de schuifpui open en dan zit ik gewoon te bibberen.
Wij hebben de kachel overdag op 19 staan en dat vind ik echt het meest frisse wat ik te doen vind. Zomers is 19 graden lekker aangenaam, nu met de kachel is 19 graden kil. Het is zo’n andere warmte.
En dan heb ik merino wollen sokken, dikke vesten, dik kleed op de bank (ik lig veel stil met baby en vanwege mijn bekken). Als ik hier lees hoe fris jullie het in huis hebben dan krijg ik het plaatsvervangend koud! En gelukkig kunnen wij nog op heel wat andere dingen besparen voor ik kou hoef te gaan zitten lijden.
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3452586
Blijkbaar zit ik in een goed geïsoleerd huis (hoewel ik dacht dat dat wel meeviel met alleen klassiek dubbel glas ipv hr++). Hier is het inmiddels 18gr beneden en 19gr op een kamer boven (kantoor). Dat komt dus omdat nu het lekkere zonnetje op de voorruiten schijnt. Nog goed te doen dus zonder verwarming (hoewel ik wel verwacht er komende week ook niet aan te ontkomen de cv aan te zetten).
Gebruikersavatar
Door sam28
#3452590
Ooh maar ik lijd geen kou hoor, ik voel wel dat het dan fris is in huis maar koud heb ik het niet. Vanochtend dus wel en blijkbaar heb ik zelf dan toch ook een ondergrens :biggrin2:
Nu staat de balkondeur open omdat het buiten net zo warm of warmer is dan binnen.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3452607

Zo ligt Bobbie tegenwoordig nadat hij eten heeft gehad, ook lekker warm. Maar bij 15 a 16 graden gaat hier ook de verwarming aan, meestal niet hoger dan 17,5 a 18. Maar het koelt hier beneden sinds de veranda dicht is en sinds de kunststof kozijnen/ voordeur veel minder snel af. De verwarming slaat ook veel minder vaak aan.AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3452647
Wij hadden vandaag een koolmeesje in de kachel. :(
Dachten allebei in de loop van de ochtend dat er iemand aan de voordeur stond, en de deurklopper gebruikte. Alleen klonk het wat zachter dan normaal. Dat was het vogeltje dat tegen het kachelruitje tikte. :-[
Al een week niet gestookt, en gelukkig was de aslade leeg, net schoongemaakt.
Alle gordijnen dicht, kamerdeur dicht, alleen een bovenraampje open. Gelukkig vloog 'ie daar direct naartoe.
Maandag meteen de kachelmeneer bellen of er een vogelroostertje omheen kan.
Door eelke
#3452686
-Annemarie- schreef: zo 13 nov 2022, 19:21 Wij hadden vandaag een koolmeesje in de kachel. :(
Dachten allebei in de loop van de ochtend dat er iemand aan de voordeur stond, en de deurklopper gebruikte. Alleen klonk het wat zachter dan normaal. Dat was het vogeltje dat tegen het kachelruitje tikte. :-[
Al een week niet gestookt, en gelukkig was de aslade leeg, net schoongemaakt.
Alle gordijnen dicht, kamerdeur dicht, alleen een bovenraampje open. Gelukkig vloog 'ie daar direct naartoe.
Maandag meteen de kachelmeneer bellen of er een vogelroostertje omheen kan.
Ahh dat deden ze bij mij ook wel eens. Maar wel maar 1 tot 2 keer per jaar, nooit als kachel aan was (zullen ze wel voelen?) en ze waren inderdaad met gordijnen dicht raampje open weer snel buiten.
Ik heb toen ook advies gevraagd, maar mijn kachelmeneer zei dat het de 'trek' we; geinvloed. Aangezien het maar af en toe was en makkelijk op te lossen, hebben we er toen niets aan gedaan.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3452689
Wij hebben toen wij nog in de boerderij woonden en kachels hadden, zèlf volière gaas erom gemaakt, met van die vierkante openingen. Dat werkte goed, en beïnvloedde de trek niet. Je moet het echter wel goed schoonhouden zodat de openingen door roetaanslag niet steeds dichter gaan zitten. Maar wij deden dat 1x per jaar, tegelijk met het vegen van de schoorsteen en dat was voldoende.
Door - pien -
#3452990
Heeft er iemand ervaring met een kachelventilator?
Die je op de kachel zet en die gaat draaien door de warmte zodra er een bepaalde temperatuur is bereikt?
Door - pien -
#3452992
Vertel!
Waar op de kachel staan ze bij jou? Ik gok aan de zijkanten :)
Doet het wat? Hoeveel kostten ze/merk/type? Hoeveel herrie (of nie) maken ze?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door