Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
#3450967
-Annemarie- schreef: wo 12 okt 2022, 22:06 Ja, dat! ;D

Vrijdag voor het eerst gestookt. MEGA warm. ;D Wij zijn die temperatuur (21 graden) helemaal niet meer gewend.
Daarna is 'ie niet meer aan geweest. Wel gaan we de houtblokken nog kleiner kloven. Het was een heerlijke stralingswarmte en super gezellig. :)
IMG20221007180404.jpg
Oh joepie, dat ziet er echt gezellig uit! Net iets te ver lopen voor me, anders kwam ik met een flesje wijn......... ::)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3450969
Dat vind ik het nadeel aan een houtkachel, dat je moeilijk een beetje warmer kan stoken. Tis meteen hard of laten uitgaan. Kan ook aan het soort hout liggen natuurlijk.

De gezelligheid is wel een groot verschil he. :D
Hij ziet er ook heel leuk uit. Fijn dat hij bevalt.
Door - pien -
#3450985
-Annemarie- schreef: wo 12 okt 2022, 22:06 Ja, dat! ;D

Vrijdag voor het eerst gestookt. MEGA warm. ;D Wij zijn die temperatuur (21 graden) helemaal niet meer gewend.
Daarna is 'ie niet meer aan geweest. Wel gaan we de houtblokken nog kleiner kloven. Het was een heerlijke stralingswarmte en super gezellig. :)
IMG20221007180404.jpg
Heerlijk en gezellig, en warm ;D
Op éen of andere manier lukt het mij om niet te warm te stoken, maar gewoon 'lekker aangenaam'
Of ik heb waaibomenhout, dat kan ook :biggrin2:
Hoewel ik laatst blokken eik heb opgehaald en gekloofd, maar die branden denk ik langer en niet heter? Ik ben nog een noob :)
Door eelke
#3451006
Mijn kachel kon ik goed temperen door de schuiven dicht te zetten. Dat lukte best goed om die te sturen. Er zat ook een hoop extra ijzer in, die de warmte vasthoudt zodat het niet meteen afkoelt zodra ie uit is.

Ik mis m wel zeg. Nu stook ik af en toe maar een kaars ofzo. Beetje vlam in huis.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3451010
Ziet er wel leuk uit dat kacheltje


Ik vind die lokale hitte zelf nooit aangenaam. Krijg ik geen fijn gevoel van. Gewoon te warm denk ik dan.
Onze ketel staat nog steeds uit, die staat altijd in de zomer op "sommerbetrieb" en ik weet nooit hoe ik die eraf krijg, ben ik ieder jaar een paar dagen aan het proberen en dan uit stom geluk lukt het ;D, maar ik weet nooit hoe, wellicht die trap ertegen :P (een gedrocht van oliegestookte ketel die alleen in te stellen is op de ketel en waarvan bijna niks te vinden want die fabrikant was snel failliet, goh)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3451055
Tanna schreef: wo 12 okt 2022, 23:47 Oh joepie, dat ziet er echt gezellig uit! Net iets te ver lopen voor me, anders kwam ik met een flesje wijn......... ::)
Van harte welkom :-* maar nee niet handig. Wel stoer, volgens mij is het nog een flinke tippel. :biggrin2:
En als ik gedronken heb mag ik je niet meer terugrijden! :drink:
Door Tanna
#3451336
-Annemarie- schreef: vr 14 okt 2022, 12:01 Van harte welkom :-* maar nee niet handig. Wel stoer, volgens mij is het nog een flinke tippel. :biggrin2:
En als ik gedronken heb mag ik je niet meer terugrijden! :drink:
Iets meer dan 4 uur lopen..........dan blijf ik wel een nachtje over als dat mag! ;D
Door Lizzy
#3451337
-Annemarie- schreef: wo 12 okt 2022, 22:06 Ja, dat! ;D

Vrijdag voor het eerst gestookt. MEGA warm. ;D Wij zijn die temperatuur (21 graden) helemaal niet meer gewend.
Daarna is 'ie niet meer aan geweest. Wel gaan we de houtblokken nog kleiner kloven. Het was een heerlijke stralingswarmte en super gezellig. :)
IMG20221007180404.jpg
Jaloers ;D ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3451446
eelke schreef: do 13 okt 2022, 16:54 Mijn kachel kon ik goed temperen door de schuiven dicht te zetten. Dat lukte best goed om die te sturen. Er zat ook een hoop extra ijzer in, die de warmte vasthoudt zodat het niet meteen afkoelt zodra ie uit is.

Ik mis m wel zeg. Nu stook ik af en toe maar een kaars ofzo. Beetje vlam in huis.
Deze kun je ook goed temperen, alleen hebben wij dat nog niet zo in de vingers. Het is een delicaat evenwicht tussen te hard en te zacht stoken. :biggrin2:
Tweede keer ging al beter.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3451448
Wij hadden gisteren dan toch de verwarming aan.

Zelf overweeg ik een convector kacheltje voor op mijn kantoor omdat de verwarming het daar niet aangenaam warm kreeg afgelopen winter. Daarbij heb ik nog arbo budget over dit jaar dat ik daarvoor in kan zetten. Geen idee of mensen hier nog tips hebben op dat gebied? Heb al wel gelezen dat met ventilatoren meer lawaai maken dus dat wil ik vermijden. Denk dat de ruimte maximaal 15 m2 is dus volgens mij is het dan al snel goed genoeg qua vermogen.
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3451455
dinky89 schreef: vr 21 okt 2022, 12:17 Zelf overweeg ik een convector kacheltje voor op mijn kantoor omdat de verwarming het daar niet aangenaam warm kreeg afgelopen winter.
Ik heb er zelf een stuk of 3.

Op mijn kantoortje (3x3m) een Eurom Alutherm 2000 wifi en die maakt geen geluid. Ik heb hem onder mijn bureau staan dus daar komt dan lekker warme lucht onder vandaan :biggrin2:. Vorig jaar moest daar wel de afstandsbediening van vervangen worden (onder garantie) want die deed het niet meer. Ik zie dat ie bij de Praxis al wel een stuk duurder geworden is dan waar ik hem voor had.

Verder een Eurom CK2003T convectorkachel in de woonkamer maar die maakt wel geluid (kun je wel uitzetten maar dan werkt ie alleen als convectie wat niet zo snel/optimaal is). Die gebruik ik ook niet zoveel. Woonkamer is eigenlijk net een tikkie te groot en dan kan ik beter met een fleecetrui en warmte-deken op de bank werken (60W).

En als laatste een oude Tarrington House Model OR2500 Olie radiator op de slaapkamer. Maar op mijn bed ligt nu ook een warmtedeken onder de molton die een stuk zuiniger is (30/60W) en even bij kan verwarmen als het echt koud is.

Afhankelijk van je situatie op kantoor kun je ook nog denken aan een infra-rood paneel (maar daar heb ik geen ervaring mee).
Door Tanna
#3451463
-Annemarie- schreef: vr 21 okt 2022, 12:05 Deze kun je ook goed temperen, alleen hebben wij dat nog niet zo in de vingers. Het is een delicaat evenwicht tussen te hard en te zacht stoken. :biggrin2:
Tweede keer ging al beter.
Het zal best even wennen zijn, ik heb dat met de vloerverwarming.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3451594
dinky89 schreef: vr 21 okt 2022, 12:17 Wij hadden gisteren dan toch de verwarming aan.

Zelf overweeg ik een convector kacheltje voor op mijn kantoor omdat de verwarming het daar niet aangenaam warm kreeg afgelopen winter. Daarbij heb ik nog arbo budget over dit jaar dat ik daarvoor in kan zetten. Geen idee of mensen hier nog tips hebben op dat gebied? Heb al wel gelezen dat met ventilatoren meer lawaai maken dus dat wil ik vermijden. Denk dat de ruimte maximaal 15 m2 is dus volgens mij is het dan al snel goed genoeg qua vermogen.
Wij hebben een paar jaar geleden, toen het 's winters nog echt koud was, voor een slaapkamer zonder verwarming twee Eurom elektrische convectorkacheltjes gekocht. Die zijn niet met wifi, maar gewoon een draaiknop. Capaciteit 40 m³.
Nu staat er een onder het bureau waar meneer thuiswerkt. En een onder de keukentafel, waar ik thuiswerk. :P
Maken geen geluid, want geen ventilator. Wel heerlijk warm. Sowieso zitten we thuis met dikke truien- en sokken aan. Ik leg als het heel koud is ook wel een warmwaterkruikje onder mijn voeten, werkt prima. ;D

En dan kom je op kantoor en is het belachelijk warm. :-X
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3451595
Tanna schreef: vr 21 okt 2022, 23:56 Het zal best even wennen zijn, ik heb dat met de vloerverwarming.
Dat staat wel op het verlanglijstje voor een volgend huis. Vloerverwarming. :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door