Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door keetje
#2981971
Oeps, krijg ik net een mailtje dat hij waarschijnlijk 6-7 september thuis komt ipv eind oktober. :-X Heel fijn hoor, daar gaat het niet om, maar dat gooit wel mijn stiekumenonopvallendeenvoedseldrogerinhuishaalplan in de war.  :P
Door Anne in Zweden
#2982089
keetje schreef: Oeps, krijg ik net een mailtje dat hij waarschijnlijk 6-7 september thuis komt ipv eind oktober. :-X Heel fijn hoor, daar gaat het niet om, maar dat gooit wel mijn stiekumenonopvallendeenvoedseldrogerinhuishaalplan in de war.  :P
Joh, als je hem nu bestelt, staat ie op 6-7 september al in je bijkeuken met een laagje stof en een volwassen spinnenweb! :biggrin2:
Door keetje
#2982432
Daar was ik nog even, ik moet er nu wel vaart achter gaan zetten dus nog even,..
Heb je extra inlegvellen gekocht of kan het ook op die gewone siliconenmatjes voor de oven? Die heb ik nog wel. Want ik begrijp dat het open roosters zijn en ik wil vol aan de fruitleermakerij gaan dus dan moet het dicht. kan dat? Of moet ik toch iets erbij gaan kopen? Zoja, dan doe ik dat in 1 keer erbij, heb nu weer 30 euries over om te besteden. :P
Door Anne in Zweden
#2982475
keetje schreef: Daar was ik nog even, ik moet er nu wel vaart achter gaan zetten dus nog even,..
Heb je extra inlegvellen gekocht of kan het ook op die gewone siliconenmatjes voor de oven? Die heb ik nog wel. Want ik begrijp dat het open roosters zijn en ik wil vol aan de fruitleermakerij gaan dus dan moet het dicht. kan dat? Of moet ik toch iets erbij gaan kopen? Zoja, dan doe ik dat in 1 keer erbij, heb nu weer 30 euries over om te besteden. :P
Je kunt er inlegvellen bij kopen, maar die zijn vrij duur. Je kunt ook gewoon bakpapier gebruiken, of van die bakfolievellen (die zijn niet van silicone geloof ik, maar ik bedoel van dat herbruikbare bakpapier. Aldi heeft dat soms in het appartement. Kun je afwassen en weer opnieuw gebruiken.

Zelf heb ik de vellen van Excalibur destijds op maat gesneden voor de Sedona, maar nogmaals, die vellen zijn duur. 8,50 per stuk of zo...
Door keetje
#2982486
Ok, herbruikbare bakvellen of bakpapier is ook goed. Ik ga me daarin verdiepen en denk dat ik morgen ga bestellen. Als meneer Keetje dan nog niet gebeld heeft dan heeft hij pech.  ;)
Door keetje
#2982487
monster schreef: Bij de stockli zijn het speciale matjes met gaatjes en geschulpte randen.
Ja, maar ik denk dat ik juist iets zonder gaatjes moet hebben voor fruitleer?
Door keetje
#2982568
Gedaan  :P , ik heb de Sedona besteld + 1 vel. Zie dan later wel verder hoe of wat. Ik ben benieuwd hoelang dat gaat duren. Eng, eng, eng. Ik bestel best vaak in het buitenland maar deze shop is (weer) nieuw voor me en het bedrag is ook niet al te klein.  Nu een mooi plaatsje ervoor zoeken in de garage, op de vriezer, een beetje uit zicht. 8)

Ik las in de recensies dat er geen recepten etc. bij zitten maar ik heb een handig boek aangeschaft. Handboek voedsel drogen van Claudia Kuyken & Jean Vanhoof. Dus ik kan voorlopig vooruit dan.

Wordt vervolgd. :)
Door Anne in Zweden
#2982719
Misschien is het vloeken in de kerk, maar mijn ervaring met die shop is 100% positief. Altijd binnen twee dagen geleverd (da's wel binnen Dld natuurlijk), nooit defecte spullen. Ik heb er de Sedona, de Personal Blender, mijn Bionika-slowjuicer en de Vitamix gekocht, alsmede een hoop rauwe noten en dadels en zo, nooit een probleem gehad.

Om te drogen kun je op internet miljoenen tips vinden, dus dat komt wel goed!
Door keetje
#2982758
Lees op Nederlandse website's dat er 3 vellen bijzitten? Nouja, dan heb ik er 4. Was hij er maar vast, ik heb er zin in. En 20 rijpe vijgen, die schijn je ook te kunnen drogen.
Door Mowgli
#2982796
Veel plezier met de Sedona. Ik heb hem ook en ben er erg blij mee. Omdat ik alleen voor Mowgli droog, gebruik ik meestal alleen de bovenste helft en dus maar 1 ventilator. Ik had de mijne destijds voor 349,00 Euro bij slowjuice.nl besteld met gratis levering naar Duitsland. Wat de garantie betreft heb ik toen nog met slowjuice gebeld, die haddden het erover, dat ik, als het zo ver zou komen, eventueel de importeut in Duitsland zou kunnen vragen wegens garantie, hoewel ik hem in Nederland besteld heb.

Verder had ik wel voor iedere tray zo'n vel erbij besteld, maar ik gebruik er de hergebruikbare bakpapiervellen van de Aldi erbij. Dit gaat prima.
Laatst gewijzigd door Mowgli op do 28 aug 2014, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door