Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2981150
Misschien hier eens een balletje opgooien... denk dat VL me keihard in mijn gezicht uitlacht, maar hij ergert zich wel aan de hond die zich na het wandelen afdroogt aan onze (stoffen) bank...
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2981155
Fenixjuh schreef: Misschien hier eens een balletje opgooien... denk dat VL me keihard in mijn gezicht uitlacht, maar hij ergert zich wel aan de hond die zich na het wandelen afdroogt aan onze (stoffen) bank...
joh, dat had ik hier ook met de regenjas, maar meneer vindt het nu toch wel prettig dat hij geen drijfnatte hond naast hem op de bank heeft na een natte wandeling. En zijn TV blijft droog als hond bedenkt zich uit te moeten schudden (en ja, dat doe je uiteraard voor de TV, geeft het leukste effect  :biggrin2: )

De cooljas had ik er wel zo doorheen gelukkig, dat was in het belang voor meneer 'zijn vriend'  ;D
Door Danny
#2981163
Ik denk dat als je de badjas te lang aanlaat ze wel zullen stinken, is trouwens ook niet goed want die jassen worden echt nat en dan krijgen de honden het koud natuurlijk. Ik laat ze niet langer dan 1 uurtje aan.
Gebruikersavatar
Door S
#2981169
Oh dus zo'n beetje als een zweetdeken bij de paarden!  :biggrin2:
Nu ik erover denk; de paarden stinken inderdaad helemaal niet als ze van onder het deken komen. Maar soms laten stalgenootjes het deken er langer op liggen en dan gaat het wel erg vies ruiken. Bah.
Door Danny
#2981173
Ja precies!
De badjassen zijn van Microvezel, en die nemen heel veel vocht op.
Ik droog de honden wel eerst effe af met de pettowel zeem, en doe ze dan de badjas aan.
Maar als het heel erg regent en ik ben bij de auto dan droog ik ze wel eens niet af, maar doe direct de badjassen aan, gaat prima.
Door Elvira
#2981339
ik heb deze van furdry, helaas niet meer te krijgen. De laatste heb ik via internet in Luxemburg gevonden
Afbeelding
Door Kinnie
#2981354
Hier ook twee van furdry. Zo jammer dat die niet meer te krijgen zijn.
In een ander topic heb ik er al genoeg over geschreven, maar ik zweer bij de badjassen!! Zeker met die waterratten hier. Maximaal uurtje aan laten inderdaad, meestal doe ik ze na een half uurtje ofzo weer uit, alleen de autorit dan aan. En dat scheelt enorm in de nattigheid, maar zeker ook in de troep in huis!
De badjassen gaan ook regelmatig mee de was in, want na paar keer gebruik gaan ze toch wel stinken naar "hond"
Ik heb er nu 1 voor Jip (maat L) en 1 voor Sem (maat M) en voor Mirre komt er zeer zeker weten ook weer 1, alleen moet ik even op zoek naar een goed ander alternatief aangezien de furdry dus niet meer te krijgen is.... Een must is zeker de buikflap wel
Gebruikersavatar
Door joel
#2981356
Else! schreef: even  :offtopic2: : Joel waarom worden er van die nekkragen gemaakt voor afghanen?
Hihi ik moest wel lachen om die plaatjes  ;D

Afbeelding
Afbeelding
Pcies van Baileys al zei, zo komt de vacht van de oren niet in de voerbak en bijten ze de vacht niet af en tijdens het wandelen blijft alles droog en schoon, geen gesleep van oren over de grond dus  8)
Door Lil
#2981394
Badjas helpt goed. Maar 2 honden, dan heb je voor dat geld een waterblazer en die helpt beter. Alleen kan ik die 's ochtends om kwart over zes niet gebruiken ivm de buren.
Door **Jolanda**
#2981581
Oke, ik ben nu écht overtuigd :biggrin2:
Vriendlief kan er van vinden wat ie wil, maar als er dadelijk nog minder vuiligheid in huis ligt kan hij alleen maar blij zijn. En daarbij: het zijn mijn honden en ik doe een groot deel van het huishouden, dus hij moet vooral niet zeuren :P 8)
Door bea
#2981754
Lil schreef: Badjas helpt goed. Maar 2 honden, dan heb je voor dat geld een waterblazer en die helpt beter. Alleen kan ik die 's ochtends om kwart over zes niet gebruiken ivm de buren.
Een waterblazer is leuk, maar als ik s morgens in het bos sta en de honden zijn allebeide zeiknat, doe ik ze de badjas aan.Waterblazer heb ik dan niet bij de hand.
Bijkomend voordeel is dat de auto niet zo vies word en niet zo nat. Scheelt enorm.
Heb ook de Furby.
Heb er hier nog eentje over van Mila, zal eens kijken naar de maat.
Gebruikersavatar
Door S
#2981979
Ik blijf het toch veel geld vinden... Zou dat moeilijk zijn om zelf te (laten  :biggrin2:) maken?!
Door Elvira
#2982085
de eerste badjas heb ik gewonnen en ik dacht : wat moet ik daar nu mee ?  Maar hem toch maar gaan gebruiken en eigenlijk is hij heel handlig. Na de jachttraining, badjas aan en dan pas in de auto : de auto en vetbedden zijn nauwelijks nat als ik thuis kom. Als ik ze was (voor een show) was ik eerst de eerste hond, doe hem zijn badjas aan, was dan de 2e hond, doe die zijn badjas aan en ga dan nr 1 f föhnen met de waterblazer (het ergste vocht is er dan uit, ze vinden de waterblazer niet echt leuk, dus zo kan ik het korter houden.
Door Kinnie
#2982156
Ik heb 35 euro betaald voor een maat L van FurDry. Ik zou het zo gelijk acuut weer doen als ze nog te bestellen waren voor Mirre straks. Zelf maken geen idee, ik heb daar geen verstand van, ken wel iemand die dat doet, zelfde model ook, maar die vraagt niet veel minder ervoor.
Bovendien is hier het aanschafbedrag er al meer dan ruimschoots uit gehaald, ze krijgen hem al vlot aan. Na het zwemmen, regen, maar ook na een wasbeurt voor de show, zó ideaal!

Ohja, ik heb overigens echt geen aandelen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door