Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2980757
Martine-Tom schreef: Nee ik teken sowieso nooit petities  ;)
Ik verbaas me gewoon, nu het labjes zijn is het land te klein, maar alle katten, konijnen, beagles, ratten, muizen enz dan?
Ja ik ben tegen testen als er een alternatief is, maar dat is er nu eenmaal niet altijd, geen idee of er hier een alternatief is, ik denk het niet, en ik denk dat als het er zou zijn de uni dat alternatief ook wel zou prefereren...
Denk dat het trouwens wel om het jasje gaat, 4 okt word er een stille tocht gehouden voor deze labs....is dat ooit al gebeurd voor konijnen? Volgens mij niet, en mijn FB tijdlijn is nog nooit zo overspoeld geweest met mensen die moesten melden wat ze ervan vonden als bij deze testen...dus om te zeggen dat het er niks mee van doen heeft dat dit labjes zijn lijkt me ook niet geheel juist.
Ik ben het helemaal met je eens !
Ook ik ben fel tegen dierenproeven, maar heb me de laatste dagen met verbazing zitten kijken hoevaak dit idd op FB verspreid is omdat het nu labjes betreft
Ja ik moet er niet aan denken dat er een labje gebruikt zal worden, maar als ze een asbakje gebruiken vind ik dat net zo erg
Op het Labradorforum kwam dit ook voorbij en heb ik ook mijn mening gegeven, maar labjes schijnt voor veel mensen toch anders te zijn (zieliger?)

Een petitie tegen ALLE dierenproeven zou ik tekenen, nu in het geval van een petitie voor alleen de labjes teken ik niet, want wat er al gezegd is ... Wat voor dieren worden er dan gebruikt ? En is dat dan minder zielig ?  :-\
#2980766
Monique77 schreef: Ik ben het helemaal met je eens !
Ook ik ben fel tegen dierenproeven, maar heb me de laatste dagen met verbazing zitten kijken hoevaak dit idd op FB verspreid is omdat het nu labjes betreft
Ja ik moet er niet aan denken dat er een labje gebruikt zal worden, maar als ze een asbakje gebruiken vind ik dat net zo erg
Op het Labradorforum kwam dit ook voorbij en heb ik ook mijn mening gegeven, maar labjes schijnt voor veel mensen toch anders te zijn (zieliger?)

Een petitie tegen ALLE dierenproeven zou ik tekenen, nu in het geval van een petitie voor alleen de labjes teken ik niet, want wat er al gezegd is ... Wat voor dieren worden er dan gebruikt ? En is dat dan minder zielig ?  :-\
Misschien moet iemand dan hier of op FB eens een petitie neerzetten tegen dierproeven in het algemeen???
Ook ik vind een asbak, een am bul, een kip, konijn whatever erg, en zeker niet minder erg.
Toevallig heeft het nu het gezicht van labradors, maar laten die dan ook eens een face zijn voor iets anders dan alleen wc papier  ::)
Misschien heeft het omdat het om labjes gaat wat meer aandacht, ik kan alleen maar hopen dat als deze dieren er niet voor gebruikt worden, ze beslissen er andere voor te gebruiken dat men dan ook tekent en niet gaat zeggen ow laat maar, het gaat dan nu om bv herders, laat het maar gebeuren want anders zijn de koningspoedels aan de beurt.

Ik verbaas me er over dat er niet getekend word omdat het nu toevallig bekend word gemaakt dat het om labradors gaat.

*aangepast=> tikfout
Laatst gewijzigd door Extreme op ma 25 aug 2014, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2980781
Extreme schreef: Misschien moet iemand dan hier of op FB eens een petitie neerzetten tegen dierproeven in het algemeen???
Ook ik vind een asbak, een am bul, een kip, konijn whatever erg, en zeker niet minder erg.
Toevallig heeft het nu het gezicht van labradors, maar laten die dan ook eens een face zijn voor iets anders dan alleen wc papier  ::)
Misschien heeft het omdat het om labjes gaat wat meer aandacht, ik kan alleen maar hopen dat als deze dieren er niet voor gebruikt worden, ze beslissen er andere voor te gebruiken dat men dan ook tekent en niet gaat zeggen ow laat maar, het gaat dan nu om bv herders, laat het maar gebeuren want anders zijn de koningspoedels aan de beurt.

Ik verbaas me er over dat er niet getekend word omdat het nu toevallig bekend word gemaakt dat het om labradors gaat.

*aangepast=> tikfout
Ik teken niet omdat het hier om vals sentiment gaat, in de link van Lizzy kan je lezen dat er jaarlijks een paar honderd duizend dieren voor proeven gebruikt worden...en dan nu deze 39 willen redden, gaat toch nergens om?

Weet je, je hoort zoveel goede doelen om je heen (in dit geval de Hartstichting dan) die meer onderzoek, meer medicijnen en meer aandacht willen. Maar zodra er dan leuke fluffy labjes ingezet worden is het land ineens te klein...
Als je de folder leest bij de petitie zie je ook dat het UM heel bewust voor labs is gegaan, het formaat speelt mee, maar ook het ras, er is oa ook naar herders gekeken maar die vielen af. Deze labs hebben een binnen en buiten ruimte, iets waar de muizen en konijnen alleen maar van kunnen dromen.

Ipv een petitie en stille tocht voor deze 39 honden kan er beter ingezet worden op het zoeken naar alternatieven, voor zover die er zijn. En ja ik vind het echt heel erg voor deze labs, maar net zo erg voor de honderden duizenden andere dieren, en tegelijk wil ik eigenlijk ook wel dat er goed onderzoek gedaan word naar hartfalen dat zodra ik dat eens zou krijgen er meer over bekend is.

Maar goed, ik teken nooit petities maar wilde wel even aangeven dat er niemand zal zijn die niet tekent omdat het labs zijn.
Dit voelt een beetje als het kopen van een broodfok pup, je red er die ene pup mee maar de industrie blijft. Nu red je mss deze 39 labjes, maar de testen gaan echt wel door, zijn het deze testen niet dan wel andere, zijn het deze labs niet dan wel beagles of herders.
#2980787
[quote author=Martine-Tom link=topic=124185.msg2980781#msg2980781 date=1408974034

Maar goed, ik teken nooit petities

[/quote]
Daar heb ik begrip voor, dat is een statement.
Maar ik lees uit sommige stukjes dat men vind dat nu het om labradors gaat dat men ineens wel zou willen tekenen, omdat deze meer tot de verbeelding spreken, maar als er nu getekend word zouden het andere honden zijn die er om zouden moeten gaan lijden. Dus dan maar de labjes die er onder moeten lijden. Het gaat mij niet om  de labjes, misschien moet ik mijn begin topic aanpassen, maar om het feit dat er honden gebruikt worden voor deze testen. De ruimte die ze krijgen heb ik zelf nooit gezien maar denk dat ze te vergelijken zijn met een gemiddeld asiel, daar wil je als hond geen 3  jaar leven.
Het punt voor mij is, wilt iemand tekenen tegen dierproeven....... niet omdat het labjes zijn, voor de andere dieren vind ik het ook erg.
Toevallig kwam dit onder mijn ogen, het had ook een algemene petitie kunnen zijn, alleen heb ik die niet gezien.
Voor de mensen die zich verbazen, irriteren aan het feit dat het om labjes gaat, die niet willen tekenen omdat de labradors anders vervangen zouden kunnen worden door bv am.stafs, open ajb een topic met een algemene petitie tegen dierproeven, mag ik tekenen?!
Het veranderen van dingen/situaties begint vaak klein, misschien hier nu bij de 39 labradors, die toevallig een "vriendelijker"gezicht hebben, maar in de toekomst zou dit het geluk kunnen zijn van zo vele dieren.
Een stap in verandering is 1 stap voorwaarts  ;)
#2980801
Veel mensen gaan ervan uit, dat alle dierproeven kunnen worden vervangen door alternatieven. Dat is niet zo gemakkelijk. Er wordt al veel minder gebruik gemaakt van dierproeven als eerst. Laten we eerst eens protesteren tegen alle onnodige nieuwe producten en medicijnen, die niets toevoegen, maar wel getest moeten worden. En dan niet hypocriet kijken naar zielige labradors, maar meer naar ons eigen koopgedrag. Dieren in laboratoria worden niet per definitie slecht behandeld.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door