Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door keetje
#2979988
hannabelgje schreef: Ik heb verschillende varkensboeren gekend en liefde voor hun varkens ben ik daar echt nooit tegengekomen hoor.
Ik zeg ook niet dat de boeren schuld zijn, maar de regeringen toch zeker. Kippen in legbatterijen zijn zielig en mogen niet meer, waarom die varkens dan wel? Daar hoor je nooit iemand over.
Ik kies heel bewust voor zover mogelijk voor biologisch varkensvlees.
Tja, legbatterijen mogen niet meer, nu zijn er kooien. met z'n 6sen ipv met z'n 8ten op 1 vierkante meter. Echt een verbetering is dat niet.  :-X
Ik heb een varkensmester in mijn kennissenkring gehad en die gaf niet om zijn dieren, het enige waar ik die over heb horen praten was wanneer ze 'klaar' waren voor de slacht en wat ze dan gekost hadden en wat ze gingen opbrengen (per kilo) Tot daar ging zijn liefde voor zijn dieren.

Ik gebruik medicijnen en zolang er niet op mensen getest mag worden zal het toch op dieren moeten, als er geen andere mogelijkheid tot testen is. Dus heel veel keus heb ik niet.
En of dat nu op ratten, muizen, beagles of, zoals hier, labradors gedaan "moet' worden, ik vind het tragisch maar soms denk ik dat je er niet omheen kan. Ieder dier, groot of klein, is er 1 teveel maar wel leven nu eenmaal niet in een ideale wereld, dan zou dat niet hoeven.
Door Eef+Stippels
#2980748
Dierproeven zijn vreselijk  :-X

Dat proefdiergebruikers met liefde voor hun dieren zorgen, dat is echt niet waar. Zoek maar eens wat foto's op van dierproeven, echt walgelijk  :'(
Daar komt geen liefde aan te pas hoor.

Daarbij zijn dierproeven ook helemaal niet meer nodig, er zijn genoeg andere testmethodes, waar geen dieren aan te pas hoeven komen.
Op www.stopdierproeven.org staat veel informatie.

Meestal worden er beagles voor de dierproeven gebruikt, want die zijn zo vriendelijk en makkelijk  :-X
Ik vind het echt onvoorstelbaar dat gewoon hier in Nederland nog hokken vol beagles zitten die voor de meest walgelijke tests worden gebruikt  :'(
En natuurlijk al die andere dieren die misbruikt en mishandeld worden. Vreselijk hoor.

Als je medicijnen moet nemen, dan zijn die op dieren getest, maar dit wil niet zeggen dat je niet tegen dierproeven kunt zijn en geen petities kunt tekenen.
Die petities zijn ook niet alleen voor 1 bepaald ras of 1 bepaalde situatie nuttig, de petities samen zorgen hopelijk voor een dierproefvrije samenleving.

En het gaat ook niet op om te zeggen dat je zelf ook graag zeker wilt weten dat de bepaald medicijn of medisch hulpmiddel werkt, of dat je in de toekomst dat medicijn misschien wel zelf nodig hebt, want het punt is gewoon dat die dierproeven niet nodig zijn. Dat onderzoek kan ook zonder dieren, dat is een feit.

Dieren in de bio-industrie hebben het inderdaad ook vreselijk. Maar dat is makkelijk op te lossen door biologisch te eten (en/of minder of helemaal geen dierlijke producten te eten).
Als iedereen dat doet, bestaat de bio-industrie straks niet meer.

Maar bij dierproeven hebben we geen keuze als het om medicijnen gaat, die worden gewoon op dieren getest of je nu wilt of niet.
Alleen met schoonmaakmiddelen en cosmetica hebben we keuze. Dat kunnen we dierproefvrij kopen.
Door kakocavi
#2980796
Eef+doggies schreef: Dierproeven zijn vreselijk  :-X

Dat proefdiergebruikers met liefde voor hun dieren zorgen, dat is echt niet waar. Zoek maar eens wat foto's op van dierproeven, echt walgelijk  :'(
Daar komt geen liefde aan te pas hoor.
Die plaatjes zijn natuurlijk van excessen in die wereld, en meestal afkomstig uit het buitenland en/of uit het verleden. Denken dat die de gemiddelde situatie van een proefdier in Nederland weergeven is op zijn minst onterecht.
Daarbij zijn dierproeven ook helemaal niet meer nodig, er zijn genoeg andere testmethodes, waar geen dieren aan te pas hoeven komen.
Op http://www.stopdierproeven.org staat veel informatie.
Dat is gewoon niet waar. Als er goede alternatieven bestonden die proefdieren kunnen vervangen werden die allang gebruikt. Het gebruik van proefdieren is namelijk duur en arbeidsintensief, dus bedrijven gebruiken ze liever niet. Er worden dan ook alternatieven ontwikkeld en sommigen kunnen proefdieren bij bepaalde experimenten vervangen. Maar helaas is de complexiteit van een dier, met de samenstelling van de weefsels en de balans tussen alle hormonen en andere stoffen, gewoon (nog) niet te kopiëren. Dat is ook wel logisch, want een dier is nu eenmaal onvoorstelbaar complex en we weten nog niet eens alles van het lichaam en hoe het werkt, laat staan dat we het na kunnen maken. Ook chirurgen oefenen operaties bijvoorbeeld eerst op ratten, zodat ze ervaring opdoen voordat ze mensen gaan opereren. Proefdieren vervangen en dan denken dat je even goede medicijnen en chirurgen krijgt is een illusie.
Door monster
#2980807
kakocavi schreef: Zie ook de website van het NKCA voor een realistische kijk op alternatieven voor dierproeven en de ontwikkeling daarvan.

http://www.nkca.nl
Ik heb zelf in een dierenlab gewerkt en de mensen daar waren er niet om dieren te kwellen. Dat zou ook niet zijn geaccepeerd. Er werd daar met respect naar de dieren gekeken en zo ging ik er zelf ook mee om.
Door kakocavi
#2980813
monster schreef: Ik heb zelf in een dierenlab gewerkt en de mensen daar waren er niet om dieren te kwellen. Dat zou ook niet zijn geaccepeerd. Er werd daar met respect naar de dieren gekeken en zo ging ik er zelf ook mee om.
Natuurlijk wordt daar zo goed mogelijk met die dieren omgegaan in een lab. Niemand gaat speciaal in zo'n lab werken omdat ze het leuk vinden om dieren te martelen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door