Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Urs
#2978475
Ik heb een huisdieren stop  :biggrin2:

Sinds we op de boerderij wonen is er bijgekomen : 3 katten , 5 kippen en een pony. Maar die komen niet in huis. De bietels waren al met z'n 3en, maar toen Jasper weg viel hoefde ik niet perse weer een 3 de hond, ik wou wachten op n pup van Otje. Maar toen kwam Kees op ons pad voor de koeien drijven.  Floortje is al 13 , als ze wegvalt dan wacht ik op de pup.

In huis wonen de Bietels en de papegaai.

Er zal denk ik altijd wel n huisdier zijn bij ons.

Ik vind t hebben van dieren ook een verrijking voor kinderen, er komen wel eens kinderen bij ons die geen huisdieren hebben en die vinden de honden eng en de kalfjes vies. Kinderen met huisdieren gewend maakt t niet uit, laten n kalf op hun hand sabbelen en zitten met de bietels op schoot.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2978491
JA!
Als Nelson wegvalt over 20 jaar ofzo, dan komt er zeker een andere hond.

We hebben wel besloten dat we minder dieren willen. Ik ga één van de paarden verleasen zodat ik niet alle zorg meer hoef te dragen en ze toch hier kan blijven staan. We hadden vier konijnen, dat zijn er nu nog drie en ik heb besloten dat ik uiteindelijk terug wil naar twee. Het achtergebleven mannetje doet het prima alleen, is ook al oud, en die krijgt dus geen nieuw vriendinnetje.
#2978492
Ik zou ook altijd dieren willen hebben. Door de omstandigheden van de laatste tijd merk ik dat ik twee honden wel veel vind. Maar misschien komt dat ook wel omdat kiek op haar manier best bewerkelijk is. Een hond zonder onweer angst zou heeeeeeeeeel fijn zijn nu we zo'n 3á4 x per week onweer hebben 's nachts. :(
Het breekt me echt op.
Ik zat er toevallig van de week over te denken. Als kiek en kayne er niet meer zijn, wil ik dan nog een hond? Mijn hart roept ja! Mijn verstand zegt, doe maar even niet. Haal eerst maar eens adem.
Maar zonder katten zou ik niet willen. Ondanks dat Koekie een bijzonder mannetje is en ons al een aantal x een hartverzakking heeft bezorgt, vind ik katten toch een stuk makkelijker.
Door Pluto
#2978493
Volmondig: JA!
Zonder hondjes kan ik ook meteen de crematie bestellen voor mijn liefste dus al zou ik het zelf niet zien zitten dan is er motivatie voldoende.















Daarbij kan en wil ik me ook geen leven zonder meer voorstellen.
:biggrin2:
Door Dreetje
#2978497
Nee!!
Sil had van mij nog wel 10 jaar bij ons mogen zijn maar nu we huisdierloos zijn merk ik toch
wel dat ik ook meer tijd kan besteden aan andere dingen.
Een hond hebben is voor ons je leven om je hond heen leven, wat betekent dat je ook bepaalde
dingen moet laten.
We zijn nogal onwetend aan Sil begonnen en hebben heel veel geluk met hem gehad, hij kon goed alleen
zijn en was gemakkelijk in de omgang. (dit ging niet geheel vanzelf  ;))
Met de dingen die ik nu weet over het opvoeden van een hond en het feit dat we allebei fulltime werken
heeft ons doen besluiten geen hond meer te nemen.
Door Pluto
#2978501
-Saskia- schreef: :-\ ik zou wel willen, maar zou het in mijn huidige situatie niet kunnen.

Maar Wodka wordt gewoon 20, dus ik hoef er voorlopig nog niet over te denken.  8)
That's the spirit! (And so is Wodka....  :biggrin2: )
#2978502
-Saskia- schreef: :-\ ik zou wel willen, maar zou het in mijn huidige situatie niet kunnen.

Maar Wodka wordt gewoon 20, dus ik hoef er voorlopig nog niet over te denken.  8)
Ik denk erover om  P cadeau te doen aan je  :biggrin2:
Door Tanna
#2978503
Ik heb zo ontzettend lang moeten wachten voor ik eindelijk een eigen hond had en ik moet er niet aan denken dat ze er niet meer zou zijn, maar ik denk dat er dan toch weer een nieuwe hondenliefde in mijn leven moet komen. Kortom : ja!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2978510
Toen loulou* is doodgereden wilde ik niet gelijk een andere poes in huis, bang dat die ook dood zou worden gereden. Maar 2 weken later liep Dinky al hier in huis rond  ;D
Werd namelijk gek van de leegte in huis. Best wel gek want loulou was overdag ook 5 uren op pad en zag ik dan dus ook niet.
Het heeft zo moeten zijn want Dinky is een echte 'huismus'. Wanneer ik raam open zet vind ze dat geweldig maar dan alleen om kop naar buiten te steken, kont blijft binnen.

Wanneer Dinky er niet meer is (over 10+ jaar ;-) ) dan hoop ik in een groter huis te wonen en zou ik toch wel graag eens kittens willen hebben. Zelf zou ik graag een mooie lang haar willen maar vl wil geen raskat (die zijn in zijn ogen ongezonder, hebben meer problemen) dus dat wordt dan zoeken in asiel (heb op ikzoekbaas dit jaar al meerdere langharige kittens gezien  :smitten:).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door