Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2978840
Over 2 jaar wanneer ik waarschijnlijk op kamers ga zullen mijn ratjes denk ik al overleden zijn en anders blijven ze hier omdat ze dan al erg oud zijn. Dan zal ik ook de tijd, laat staan het geld, niet hebben voor huisdieren dus moet ik het maar houden bij knuffelen met de beestenbende thuis.
Maar wanneer ik tijd en geld heb voor een eigen huisdier wil ik sowieso een hond, waarschijnlijk wel meer dan 1. Er komen denk ik ook katten en kippen lijken me ook super leuk.
Door Borke
#2978841
Wij hebben nog 2 Maine Coon poezen van 11 en 12 jaar en onze Sofi van bijna 10 jaar.
Een tijdje terug hebben we al besloten dat onze poezen de laatste zullen zijn.
Zij zijn de reden dat we eigenlijk nooit langer dan maximaal 2 weken op vakantie willen gaan en dat vind ik toch wel erg jammer.

Als alles meezit dan werk ik nog een kleine 9 jaar tot mijn AOW en Leo werkt dan waarschijnlijk al niet meer.
Ik heb altijd gedacht om na Sofi nog een nakomeling van Borke te hebben of een kleinere hond.
Kleinere hond durf ik i.v.m. de kwetsbaarheid toch niet goed aan en met wat fysieke tegenslagen, weet ik niet of een hond nog wel verstandig is...

Daarbij is een hond toch wel een beperking, je kan veel dingen niet met een hond en we willen Sofi niet ergens onderbrengen omdat wij dingen doen waarbij zij niet meekan.
Dus doen we ze dan niet.
Ik merk dat nu mijn ouders, die graag oppasten, niet meer leven dat toch wel meer een issue is.

Dus ik denk dat er misschien niets meer komt.
Of wellicht voor Desudo een keer een pup opvoeden.

Ik zou nooit willen dat huisdieren ons kunnen overleven, naarmate we ouder worden vind ik dat best een moeilijk vraagstuk  :-[

Ik denk dat je leeftijd behoorlijk van invloed is op je antwoord.
10 jaar geleden had ik beslist heel anders geantwoord, toen hadden we 1 hond en 6 katten  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Radja
#2978854
Ik heb 2 de meest fantastische Duitse Staande langhaar gehad, Shabu is  19 januari 2000 op mijn schoot en in mijn armen overleden,nadat ik tegen haar gezegd heb, meissie het is goed,ga maar! Zij was ook bijna14 jaar! Radja is 4 februari geboren en 27 maart is ze bij ons gekomen! Echt 2 meest fantastische liefste honden ter wereld! Radja hebben wij moeten laten inslapen! Dat wat 22 november 2013.Maandag foto gemaakt,uitslag zou vrijdags pas komen,maar maandag hadden we de uitslag al! Tumor achter haar long die haar long aan het inkapselen was!  DA zei dat het een kwestie was van weken/maanden! Maar opeens zag ik de pijn in haar ogen en tijdens het hoesten stroomde de tranen uit haar ogen,dat was de woensdag na de uitslag! En voor mij was dat een teken! Meteen DA gebeld om een afspraak te maken om hier thuis te laten komen om haar die rotigge roze spuit te geven! Dat is dus vrijdags gebeurd op de dag dat wij eigenlijk de uitslag van de foto's zouden krijgen die we dus maandag al hadden!

Maar ik kan het niet meer, de onmacht die je voelt wanneer ze iets mankeren,ja konden ze op dat moment maar ff praten! We voelde die onmacht ook bij de jeuk (atopie) maar dat was zo goed als onder controle,door jullie hier op BP! Toen die onmacht met de oververhitting 16-07-13, ook dat onder controle, met de auto naar het bos,lopend op 5 minuten van ons huis,maar het water waar ze kon zwemmen en spelen,daar moesten we toch 20 minuten voor lopen,omdat ze niet meer de snelste was na de oververhitting! Ik verheugde me echt op de winter!! Dan was alles weer "normaal"!

De pijn van het laten gaan van mijn meissie zit nog zo diep, en doet zo'n vreselijk veel pijn, jaja nu nog! Ik huil tijdens het opgeschrijven van mijn reactie op dit topic! Ik kan ook niet meer naar het bos waar we vaak kwamen,in de winter met sneeuw zelfs 2 x per dag!

Om een lang verhaal,misschien vervuil ik dit topic wel,sorry daarvoor,kort te maken,maar ik moest wel ff uitleggen waarom voor mij geen hond meer! Gewoon de onmacht(pijn) en het moeten laten gaan wat je uit liefde voor je schat doet!

Heb nog wel dieren,een waanzinnig  lieve papegaai,die met Radja mee barfte, jatte vaak een kippen/eendennek van mijn meissie en vloog daarmee de huiskamer door :biggrin2:! En een parkietje is vorig jaar hier aankomen vliegen en heeft een gouden kooi gekregen,en nog een paar kippen,diamantduifjes,enz!

Mijn hart schreeuwt om een pup,maar ik kan het niet meer de pijn van onmacht,de pijn van afscheid nemen........ :'( :'( :'(

Sorry dat het zo lang verhaal is geworden en misschien ook wat warrig,maar dat komt door het huilen tijdens opschrijven!

Liefs Jacqueline
Door inge58
#2978855
Nee,waarschijnlijk geen huisdieren meer na deze twee shelties.
Inderdaad zijn er gewoon veel dingen die niet kunnen ivm de hondjes.
Bovendien zijn wij nogal eens " op reep" en dan zijn ze samen alleen.
Deze twee kunnen prima een paar uur zonder ons,maar of je dat nou een volgende hond ook weer moet aandoen.....neuh!

Misschien ooit nog wel eens een paar cavia's, die vind ik ook leuk !
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2978877
Radja schreef: Mijn hart schreeuwt om een pup,maar ik kan het niet meer de pijn van onmacht,de pijn van afscheid nemen........ :'( :'( :'(

Sorry dat het zo lang verhaal is geworden en misschien ook wat warrig,maar dat komt door het huilen tijdens opschrijven!

Liefs Jacqueline
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Zo af en toe hebben wederlief en ik het er wel eens over, wat als deze er niet meer zijn? Wederlief die altijd een DH 'tik' had wil absoluut weer een mallerd. Ik ben daar nog niet zo zeker van. Ik ben dol op Chakotay hoor, maar een iets handzamere verpakking lijkt mij ook wel wat.  ::) Daar komt bij, ik wil een bull terrier. Ik heb altijd al een een zwak voor ze gehad, maar wederlief deelt die liefde niet.  :'( Dus of ik wordt ooit nog vrijgezel en er komt een bull of ??? ach wie weet wat de tijd ons brengt. Wel wil ik ooit nog fretten, en laat wederlief die nu ook heel leuk vinden.  ::)
Katten zullen er niet eerder meer komen dan wanneer Chakotay er niet meer is. Hij accepteert geen 'vreemde' katten. De vogels ben ik aan het afbouwen, zjin er nu nog 3 en als Babs mijn nijn er niet meer is denk ik niet dat er een nieuw nijn komt.
Een huis zonder dieren zou ik niet gelukkig in kunnen zijn.
Door Borke
#2978881
Radja schreef:
Mijn hart schreeuwt om een pup,maar ik kan het niet meer de pijn van onmacht,de pijn van afscheid nemen
Sorry dat het zo lang verhaal is geworden en misschien ook wat warrig,maar dat komt door het huilen tijdens opschrijven!

Liefs Jacqueline
Oh Jacqueline, ik herken zoveel in jouw verhaal.
Alweer 3 jaar geleden moest ik binnen 24 uur afscheid nemen van mijn lieve Borke, om hem meer lijden te besparen.
Acute leukemie en oh wat ging dat snel!

Mijn moeder kon het niet meer opnieuw haar liefde geven na al haar verdriet om het verlies van haar grote poedel die ze van pup af aan had.
Ik heb dat nooit begrepen, totdat ik Borke moest laten gaan.
Nooit wil ik zoiets meer meemaken, onze band was zo ontzettend sterk, ik vergeet hem echt nooit meer.
Iedere dag is hij nog in mijn gedachten....
Gebruikersavatar
Door Radja
#2978890
Zhiva,dank voor de knuffels :-*

Borke idd zoiets begrijp je pas wanneer je het zelf helaas meemaakt! Mijn band met Radja was ook zo intens,alsof ze mijn gedachten kon lezen!
En ik vind het vreselijk voor je dat ook jij zo snel na de uitslag afscheid heb moeten nemen van jouw lieve Borke :'( dat vergeet je nooit meer! Dat hakt erin als een botte bijl in je hart!  :-*
Door eelke
#2978892
Oh Jacqueline, ik begrijp je helemaal hoor! Ik denk dat dat een van de weinige redenen zijn die kunnen bestaan waardoor ik geen huisdieren meer zou willen...ze gaan steeds dood... :'(
Door smulpaap
#2978931
Bepaalde muziek word hier ook ""grijs gedraaid "" als er een hond is overleden
Eerst om flink te huilen en later als de allerscherpste kantjes er vanaf zijn de herinneringen te koesteren
Naar deze is ook erg veel geluisterd na Milo zijn overlijden

Gebruikersavatar
Door Radja
#2978940
eelke schreef: Oh Jacqueline, ik begrijp je helemaal hoor! Ik denk dat dat een van de weinige redenen zijn die kunnen bestaan waardoor ik geen huisdieren meer zou willen...ze gaan steeds dood... :'(
En ze zijn ook nog eens relatief "kort" in je leven

:'(
smulpaap schreef: Bepaalde muziek word hier ook ""grijs gedraaid "" als er een hond is overleden
Eerst om flink te huilen en later als de allerscherpste kantjes er vanaf zijn de herinneringen te koesteren

Toen de DA weg was na het laten inslapen,kon ik niet huilen,ben naar buiten gegaan om ff te roken. Toen ik binnen kwam,begon het nummer van Snow Patrol met Run! Zo mooi,zo'n tekst die juist op dat moment zo passend was/is! En toen kwamen de tranen,ze lag op de bank,heb haar koppie in mijn armen genomen en al huilend dat nummer voor haar mee gezongen :'(! En gek genoeg,werd op eerste kerstdag en met mijn verjaardag in Maart,toen ik het nodig had,Run op de Radio afgespeeld! Een cadeautje van mijn meisje!
En ja grijs draaien dat doe ik ook met dat nummer en met Let her go van Passenger!
Kan dat nummer van jouw niet op You tube afluisteren,treedt steeds een fout op :-[
Door charmed
#2978949
Ik weet niet of ik ooit een huisdier weer durf te nemen. Inmiddels 9 shelties gehad, en eigenlijk allemaal na hun 2de levensjaar gezondheidsproblemen. De pijn die het dan doet als er weer eentje ziek is, niet alle honden zijn even ziek. Maar als honden al zo jong ziek zijn, ze krijgen altijd meer gezondheidsproblemen als ze ouder worden. Na 9 shelties waarvan 3 een hartprobleem hebben (gehad), 6 Epileptische aanvallen, 1 hersenbloedingen, 1 ruggenmerginfarct, 2 met schildklierproblemen, 1 met pancreasinsufficientie, en nog vele andere problemen, durf ik het eigenlijk niet meer aan. En dan 2 die op 6 jarige leeftijd gestorven zijn, dat hakt er ook in. het schuldgevoel waarmee je blijft zitten, als ze zo jong gaan. Ook al schreeuwt mijn hart nu om een nieuwe pup, waardoor je weer wat meer leven in huis krijgt, niet elke dag alleen maar zorgen om zieke honden, maar ook een beetje afleiding en geluk met een pup.
Gebruikersavatar
Door RobinVC
#2978966
Dit heb ik me ook al afgevraagd.
Gelukkig is Spike nog maar 1 jaar en 3 maand, maar toch...
Hij is niet 'maar een huisdier', hij is zo veel meer, een deel van de familie  :-*
En als hij dan wegvalt direct een andere hond nemen, neen dat denk ik niet. Dan is het net of hij wordt gewoon vervangen en dat wil ik niet. Mss wel na verloop van tijd, wie weet...
Het is toch moeilijk...
#2979002
Zonder honden wil ik niet. Verder wel aan het afbouwen. Van de 2 katten is er 1 dood en de ander woont bij mijn zusje.wij zij  maar weinig thuis en zij had muizen en zijn vaker thuis. Van de 4 vissen zijn er ook nog maar 2 over en er komen ook geen nieuwe. Dan nog 2 paarden waarvan 1 al 21 is. Misschien komt er ooit nog wel een jong paard bij. Maar dan moet ik eerst meer tijd hebben.
Door charmed
#2979006
Eerlijk gezegd, denk ik ook niet zonder huisdieren te kunnen  :'( ik weet niet wat zwaarder is, ik denk zonder huisdieren is het één groot zwart gat. Ben absoluut geen mensen mens
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door