Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2973668
Nog maar 1 lijntje mee gemaakt hier met geitjes
Was allemaal netjes geregeld, chauffeur was wat later op de plek maar dat werd duidelijk gecommuniceerd en dus ook geen probleem

Eigen geitjes in de auto gelegd, waren er maar 5
En daarna nog mede barfen geholpen met haar lading geitjes in de auto te krijgen... Waren er wat meer...
Is een klein gebaar in mijn ogen maar helpt toch wel weer

Verder zal ikzelf maar met weinig lijntjes mee doen aangezien ik iedere zaterdag moet werken en meeste lijntjes op zaterdag zijn
#2973679
Heel erg vervelend dat dit moet gebeuren. :-\ :( Helaas heb je altijd en overal rotte appels er tussen zitten.

De eerste écht lijntjes werden een aantal jaar geleden opgezet toen Nadia, Tamara en ik samen een levering deden. Vlees vanuit Limburg ging naar Best, rund werd daar ook afgeleverd en een deel rund ging mee terug naar Nadia thuis waar we smorgens ook al vlees hadden afgezet. Tamara kwam daar aan met een bus met vleesjes van haar leverancier en nam rund en ander vlees mee terug naar Belgie.
Mensen uit de omgeving Eindhoven (die in Best meegeholpen hadden uitladen en sorteren) kwamen ook naar Nadia om daar weer vlees van Tamara in te laden en mee terug te nemen naar Eindhoven. Van daar uit ging het weer verder het land in.

Peggy heeft toen in kaart gebracht wie waar woonde en wie voor wie moest meenemen, want daarvóór was het een grote chaos.
Dankzij die ene levering, dankzij het gepuzzel van Peggy, zijn toen de eerste echte 'lange-afstand-lijntjes' opgezet. Daarvoor kwam het zelden tot nooit voor dat vlees vanuit het noorden naar Limburg kwam of andersom.

Er heerste toen inderdaad heel erg het 'elkaar helpen gevoel' en werd het onmogelijke mogelijk gemaakt. Natuurlijk zijn er de nodige fouten gemaakt, maar daar is van geleerd.
Ik heb enkele keren op de P van mac in Nederweert gestaan. Stonden we met genoeg lol dozen met eendenlijken te verdelen over de auto's.
Alleen al de lol die we toen hadden was geweldig, dat was eigenlijk al genoeg om te zeggen dat je vervoerder wilde zijn.
Maar ook mensen die in die tijd regelmatig vervoerder waren, zijn dat al lang niet meer omdat mensen denken dat ze moeten profiteren van anderen en soms krijg je het idee dat ze het vlees het liefst voor de deur afgezet word.

Ik vind zelf dat de vervoerders meer respect verdienen dan dat ze nu krijgen. Sommige vinden het niet meer dan normaal dat er iemand zich aanbied om te rijden. Zelf vragen ze nooit een dagje vrij of wisselen ze een dienst zodat ze vlees kunnen gaan halen voor zichzelf en anderen.
Het zijn al jaren dezelfde mensen die rijden en geregeld dat vervoerders afhaken omdat zij altijd degene zijn die rijden.
Zelf maak ik ook wel eens gebruik van een vervoerder omdat ik moet werken of omdat er nu eenmaal niet veel in mijn auto past (alfa romeo die bijna op de grond hangt als er 150kg achterin ligt) en ik ben daar ook altijd blij om.

Mijn respect voor de vervoerders uit ik onder andere door te zorgen dat zij niet achter hun geld aan hoeven als zij naar mij toe rijden om vlees op te halen. Ik reken de vvk door bij de meebestellers en vervolgens verreken ik de vvk met wat zij besteld hebben. Hoeft de vervoerder niet achteraf (of vooraf) te leuren voor 50cent/2euro enz. Ik heb regelmatig te horen gekregen dat een vervoerder zijn/haar geld niet kreeg of dat ze er om moeten lopen te zeuren. En dan hebben we het over kleine bedragen! (die uiteraard samen genoeg zijn om de benzine te vergoeden)

En ja, dat er soms wat ruim geteld word voor de vvk vind ik niet eens zo'n heel groot probleem (als het niet te gek word natuurlijk).
Er word tijd in gestoken en het is immers niet alleen de benzine die verreden word, de auto slijt ook als je rijd (olie, banden, gewone slijtage) en er zal niemand van ons tegen een vervoerder zeggen 'joh, jouw auto is stuk of je banden zijn  versleten, laten we met z'n alle een x-bedrag bij elkaar leggen zodat je een groot deel van de reparatie/nieuwe banden vergoed hebt.

Maar het is niet alleen van nu dat het steeds dezelfde vervoerders zijn, dat was 2 jaar geleden ook zo en ik denk dat dat ook zo zal blijven. (ik heb serieus in het verleden de vraag gehad van iemand of ze anoniem mocht bestellen en dat ze geen vlees voor bepaalde mensen mee wilde nemen omdat er van haar geprofiteerd werd)
Maar de verhalen die jij beschrijft, die heb ik hier nog niet gehoord (ik geloof je uiteraard!)

Kom vrijdag hier maar een kopje koffie drinken ;) Hier word je als vervoerder wel netjes behandeld. En ik denk dat menige vervoerder die hier is geweest dat wel kan bevestigen ;)
#2973680
Ik kan al een jaar niet meer meedoen met de lijntjes, i.v.m. lichamelijke problemen. Daarvoor had ik veel respect voor de mensen, die zoveel moeite deden, omalles op z'n plaats te krijgen. En dan gaat er wel eens iets mis,  maar het blijft vrijwilligerswerk.
Ik hoop voor iedereen,dat de rijders weer met respect behandeld worden. Ik hoop binnenkort weer mee te kunnen doen.
#2973687
monster schreef: Ik kan al een jaar niet meer meedoen met de lijntjes, i.v.m. lichamelijke problemen. Daarvoor had ik veel respect voor de mensen, die zoveel moeite deden, omalles op z'n plaats te krijgen. En dan gaat er wel eens iets mis,  maar het blijft vrijwilligerswerk.
Ik hoop voor iedereen,dat de rijders weer met respect behandeld worden. Ik hoop binnenkort weer mee te kunnen doen.
Ik vind mensen die een lichamelijke beperking hebben nog een groep apart. Uiteraard verwacht niemand dat iemand die beperkt is dat die gaat rijden, al zijn er ook mensen die beperkt zijn en die het wel doen met bijvoorbeeld een bijrijder ;)

Hier in het zuiden is het voorgekomen dat iemand in een rolstoel een bestelling wilde doen bij een internetleverancier. Op die manier kon zij iets voor ons terug doen. Ik heb daar niet mee besteld omdat ik mezelf prima zelf kan voorzien van veel dingen.
Een ander BP-lid heeft toen wel mee besteld, kon die dag niet komen en heeft gebeld of ze haar vlees de dag daarna op mocht halen. (het was hartje zomer, de vrouw in rolstoel had aangegeven dat ze het niet koud kon bewaren dus dat het op een slaapkamer zou blijven staan, maar dat was geen probleem voor de mee besteller)
Toen ze de dag erna het vlees kwam halen stond het vlees op een karretje in een slaapkamer. Ze heeft het karretje mee genomen over de galerij, in de lift en zo naar haar auto. Omdat het vlees daar al ruim een dag stond in de warmte was het ontdooit en lekte er dooivocht/bloed. Ze heeft het vlees in de auto geladen, het karretje terug naar boven gebracht, de vrouw in rolstoel bedankt voor het bestellen en is weer gegaan.
Ze liet de vrouw in rolstoel achter met bloed op de grond van de slaapkamer, druppels bloed door de gang, op de galerij, in de lift en zo een spoor naar buiten.
Dat is iets wat ik zo schandalig heb gevonden!! Maar het paste wel bij haar, aangezien dezelfde persoon mij 5 dagen met eend heeft laten zitten. Het lekte natuurlijk ook en toen ik zei dat het niet meer fris was zei zij al lachend dat hoe harder het stonk hoe beter haar honden het aten ::)

Maar dan ben ik ook niet de beroerdste om dit zelf aan te pakken op een manier waarvan ik denk dat die de beste is ;)
#2973698
Ik heb alleen nog maar besteld met het lijntje van Lida S. maar ben heel dankbaar dat dit zo geregeld wordt. En ik neem aan velen met mij zijn ook blij met andere lijntjes hier op het forum.
Zonder eigen vervoer en met een kleine vriezer kan ik zo toch nog voor mij betaalbaar goed vlees krijgen voor m'n hond en enkele andere honden van goede vrienden. Echt top en natuurlijk kan er wel eens iets mis gaan. Het zou mooi zijn als dit overal sociaal werd opgepakt zodat de lijntjes kunnen blijven bestaan.
#2973705
Is toch van de zotte zoiets...
Het wordt allemaal vaak maar zo vanzelfsprekend gevonden.
Ik heb op een keer na nog nooit aan iemand gevraagd iets bij te leggen voor vvk voor mijn eigen verreden brandstof.
En dat ook alleen maar omdat ik steeds meer voor mensen (die ik niet eens kende) mee aan het nemen was.
Vlees bij mensen thuis afgezet die dan niet eens zelf thuis waren, dat soort dingen.

Bestellingen met KVV geregeld en dan zelf het meeste aan vvk van de leverancier bijleggen (en dan nog niet naar de zelf verreden diesel gekeken) en dan nog mensen niet content.

Nee, ik merk dat ik ook zo langzaam aan denk ik haal mijn dingen op en thats it.
Uitzonderingen natuurlijk daargelaten, er zijn nog een handjevol mensen voor wie ik wat meeneem, en dat gaat dan ook in toerbeurten, zo help je elkaar.

Maar als ik dan lees aangifte voor internetoplichting, waar ben je dan mee bezig  :wall:
Koop dan fijn in een winkel, dan heb je ook garanties.
#2973714
Jeetje wat vervelend Sonja! Dat is inderdaad niet zoals ik de afgelopen 3 jaar de lijntjes heb beleefd  :-\

Ik ben zelf eens vanuit mijn huis (noord-Duitsland) naar Eindhoven gereden voor een lijntje van Nadia en Tamara. Ik had 300 kilo in mijn auto, eigenlijk te veel maar er hadden een paar mensen konijn nodig voor een allergiehond, en aangezien ik er zelf ook eentje heb die allergisch is, mochten de kilo's er nog bij. Dat doe je gewoon om elkaar te helpen.

Het is dat ik me door ontslag geen auto meer kan veroorloven, anders zou ik zeker nog zelf lijntjes rijden. Waarom? Omdat ik het ontzettend leuk vind! Zo gauw ik weer een auto heb mogen de mensen waar ik nu van "profiteer" weer eens hun vlees met mij mee laten liften. Zo gaat dat op BP, je helpt elkaar wanneer je kan.

Dat er mensen een klein zakcentje verdienen aan lijntjes vind ik trouwens geen schande. Je kiest er zelf voor om mee te bestellen natuurlijk. Als ik het idee heb dat het alleen om de (veel) centen draait dan bestel ik gewoon niet mee. Ook als ik geen goed gevoel heb bij iemand bestel ik daar niet, hoe goedkoop het vlees ook is. Tot nu toe heb ik een paar keer pech gehad met vlees wat ik niet mooi vond, kaal bot en zo, en meestal wordt het netjes opgelost. Soms niet helemaal naar mijn zin, maar dan ga ik geen aangifte doen van internetoplichting, dan bestel ik daar gewoon niet meer. Probleem opgelost.

Ik vind het zonde dat het plezier dat mensen die lijntjes rijden hebben, vergald wordt door een paar mensen die niet snappen hoe de lijntjes eigenlijk horen te zijn.
#2973715
wat erg dat dit is gebeurt!

Ik kan alleen maar zeggen dat ik superblij ben met alle lijntjes door heel Nederland, zonder BP moest Qadir de KVV (waar hij zo van aan de rees raakt) van de dierenwinkel eten of moet ik alles via internet bestellen, terwijl ik het vlees hier via de lijntjes soms veel mooier vind, (bv de biefstuk van 3 aug. van Aurora Boralis, jee, zo zie ik dat niet bij Versvoer hoor  ::)
Probeer zoveel mogelijk alles zelf op te halen op de dichtsbijzijnde stopplaatsen, maar mocht dat er niet zijn oid, ben ik superblij met de bp-ers van regio Utrecht die mijn vleesjes dan meenemen.
DUs dames EN heren.....van mijn kant, even een BedankjeIK BEN SUPERBLIJ MET JULLIE LIJNTJES, TIJD, ENERGIE!!
#2973718
Jeetje zeg wat een verhaal! Begrijp dat je er een beetje triest van word… ik doe af en toe aan lijntjes mee en ben altijd blij en dankbaar dat het geregeld word  :)

Heb me 1x rot gevoeld toen ik zelf vanuit Haarlem voor verschillende mensen vlees mee had en de helft van de partij rundvlees niet goed bleek te zijn, veel vet. De zakken die ik had waren ik mijn optiek goed en ondanks dat het toen niet uitgesproken of gesuggereerd is voelde ik me wel rot omdat ik juist de zakken had die goed waren en ik het vlees echt niet had uitgezocht…

Heb ook wel eens lang moeten wachten en ben daar ook wel eens boos over geweest maar nooit richting vervoerder meer dan op mezelf dat ik zelf niet goed op de site had gekeken. En ben ook wel eens te laat geweest omdat ik niet goed op de site had gekeken, tracker bleef toen hangen ofzo.

Als ik wil dat het in kilo verpakkingen diep gevroren thuis voor de deur word afgeleverd dan bestel ik wel bij Degomeat of een vergelijkbaar bedrijf.

Kortom ondanks dat ik zelf geen lijntjes regel of rijd ben ik heel dankbaar dat er mensen zijn die dit wel willen doen. En daarnaast ben ik ook dankbaar voor de mensen hier in de omgeving die af en toe wat aanbieden of willen helpen wanneer er ik wat te kort kom  :)
#2973725
Heeeeeel vervelend Xerox! Heb zelf tot een jaar geleden ook meegedaan aan veel lijntjes, over het algemeen puik vlees tegen een goede prijs en wat ik minstens zo belangrijk vond, hele leuke contacten opgedaan, veel gelachen en veel samenhorigheid gezien.

Ik vind het erg om te moeten lezen hoe je bent behandeld, te gek voor woorden......
#2973728
Ik bestel niet vaak mee. Af en toe via Tamara maar uiterst zelden. Ik probeer altijd naar boven af te ronden bij bestellingen. Ik ben heel erg blij met zulk mooi gerief, ik vind dat we vervoerders/aanbieders heel erg dankbaar moeten zijn.

Zelf maar 2 keer gereden. Nuja, manlief dan. Eenmaal een deel dat niet geleverd was voor de belgen maar wel een dag( of enkele dagen) later kon afgehaald worden. Toen was ik die dag ergens in Limburg, en is Nadia haar man het tot daar komen brengen zodat wij het richting Tamara konden brengen.
En 1maal opgehaald bij Jolanda.

Verder regel ik enkel kvv leveringen in België. Maar ook daar zijn het telkens dezelfden waar er problemen mee zijn. Niet betalen, te weinig betalen, vlees niet komen halen, te laat komen, ...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door