Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#2971060
Hier is de lijst met wat ze niet lusten gelukkig kort  :biggrin2:

Niet

Vis en alles wat maar riekt naar vis . Al bied ik het een week aan . Het word niet gegeten . Visolie moet ook goed vermengd worden  ::)
Duif . Wel geprobeert , maar nee . Geen sukses
Wilde eend . In het begin wel gegeten , toen een tijd niet meer . Toen weer even wel . Ik ben er nu mee gestopt .
Patrijs . Daar hebben ze ook mee gemiept . Maar dat word nu ook graag gegeten .
Wilde ganzenmaag is ook blehheh . Als ik die er niet uithaal laten ze alles liggen , ook als de magen gespoeld zijn .
Groenten . Veel gemiep mee gehad met smurf . Maar de aanhouder wint  :biggrin2: Nu gaat het prima .
Fruit . Smurf vind dat iets voor tweebeners
Olvarit zegt de oude tang  >:( >:( Tis wel een lekkere hap .... maar waar is de rest nou ( Soms krijgt oma gemalen gans )

Wel

De rest  :D

Top drie is

Gans ...... haas ..... wild konijn

Weet ik niet

Kalkoenbot . Daar waag ik me niet aan . Ze lusten veel en hebben dus voldoende variatie .
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2971061
Kort lijstje: Flow gruwt van fazantmix en bosduifmix. Niet te knagen dat spul.  :biggrin2:

Verder eet ze alles met smaak en word er niet (meer) gemiept met hele vissen.

de top 3:
Met stip op nr 1 is zalmkarkas zonder kop, met staart
2. konijn, liefst wild maar tam smaakt net zo prima
3. Eenderugstuk.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2971076
Hier eten ze beiden geen wild.
Sien lust geen ratten/muizen en geen vogels in de veren. Ot knaagt niet op vleesbotjes (gemalen eet ze wel). Otje lust ook geen ei; kuikentjes wel.
Groente en pens eten ze uiteraard niet, want het zijn katten.

Ot vindt hondentinlo-konijn ook vies. De kattenversie dan weer totaal niet. De kwartelmix van Henk vindt ze ook niet te pruimen, hele kale kwartels dan weer wel.
Ot eet ook de meeste snoepjes niet. Ze lust dan weer wel van die chemische kattenstokjes.

Gewone postduif van de Dam lusten ze wel. Wilde duifjes niet. Voor Sien wel graag pluimen, voor Otje liever ook, anders gaat ze zelf aan de slag en dan kan ik blijven stofzuigen.
Otje lust trouwens ook alleen witte ratten. Muizen maakt niet uit. Gerbils heeft ze ook een hele grote voorkeur voor niet-zwart. Hamsters worden niet zo gegeten. Sien niet, want knaagdier. Otje vindt ze te taai.
Ot eet ook geen vis. Sien alleen luxe en dure vissen, zoals zalmfilet uit de supermarkt.
Door Ramses1
#2971092
Hier blieven ze alle drie geen patrijs, duif, wilde eend, kwartel en fazant :(

Ramses en Owen motten geen vis, Owen lust geen parelhoen en Ramses geen hert/ree.

Eend, haaskarkas, bio kip en konijn zijn Yummie! En lamsribben de absolute favoriet van alle drie.
Haaskarkas geef ik trouwens alleen nog zelf gemalen.
Door Lida. S
#2971095
Ik bof met mijn honden. Het zijn geen moeilijke eters. Van de 7 is er 1 die geen gans lust (maag en darmen), 1 die geen duif lust en 1 die geen fazant lust. Zalm is bij 1 van de honden ook geen favoriet, maar het wordt wel gegeten. Veren vinden ze ook niet zo lekker, maar konijn of haas wordt met huid en haar verslonden.

Het lekkerst vinden ze eigenlijk allemaal vuile runderpens.
Door orinake
#2971096
De baby's (Landi - Nazgul - Nienna): eten voorlopig alles wat ik ze gegeven heb.
Lykaios: Geen hersenen
Isack: doet soms moeilijk op wild, maar is met periodes, momenteel vreet hij het wel weer zonder problemen, eet geen nieren, lever is met heel lange tanden (als ik nieren en lever droog eet hij ze wel)
Illa: bodemloos vat: eet alles
#2971098
Yuma lust alles, duivenkarkas vond ze minder, maar wordt toch opgegeten. Maar dit koop ik niet meer.
Ale lust absoluut niet: gans, paardenhart, duivenkarkas, pancreas, en ik geloof fazant, weet het niet meer. Verder is hij ook een alleseter, een echte omnivoor in letterlijke zin  ::)
#2971110
Hier zijn de katten niet dol op gemalen prak en niet op eendenspiervlees. Vis is ook buet bepaald favoriet.
Ze zijn dol op kwartel.

Zoë lust absoluut geen kwartel en patrijs. Ze is dol op pens en kippennekken.
#2971113
Alles met een vacht dat eet ze niet. Bijvoorbeeld een zelfgevangen muis niet, maar een babymuisje wel...
En verder lust ze al het gevogelte eigenlijk niet. Alleen als ik het laat ontdooien met iets met een sterke smaak er bij, zoals pens of hert dan eet ze het stukje kip er ook bij op. Dat geldt voor (bio)kip, eend, kalkoen, kwartel, fazant, noem maar op. Als het kan vliegen is het blijkbaar niet lekker.
Soms lust ze ineens een stuk wild niet, zelfs hert terwijl dat favoriet is. Maar dat heeft dan vaak ook een aparte geur vind ik zelf, misschien lag het al te lang dood te zijn ofzo voordat het is ingevroren. Ik zou het anders ook niet weten waarom.


Favoriet is lam en hert, waarbij ik niet weet of ze de lamspens, lamsribben of hertenvlees het lekkerste vindt. Maar van alledrie staat ze te trappelen. :)
Laatst gewijzigd door Jura&Mahru op vr 08 aug 2014, 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TMG1961
#2971118
Kaela schreef: Het enige wat Oscar wil is dat zijn eten zijn jasje uit heeft. Verder lust ie alles, althans, hij heeft verder nog nooit iets niet opgegeten wat hij kreeg.
Kon wel een broer van Pixie zijn  :biggrin2: Die eet ook alles zo lang het maar zonder jas aangeboden wordt.

Noppie eet in principe alles, alleen als het in de vorm van bot gegeven wordt kan ie er soms moeilijk over doen, andere keren eet ie het gewoon op.
Door Lil
#2971132
Gans is vergif en gemalen Bosduif ook, maar duivenvlees is wel weer lekker. O en Jones meent geen kaak kracht te hebben. Eet met zijn postuur alleen gemakkelijk karkas, harder meent hij niet te kunnen kraken. Boris noemt groente en fruit het grootste vergif. Alleen asperge, gekookte bloemkool en aardbeien zijn lekker (heeft geen verfijnde smaak...)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door