Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door boskat
#2967295
Nina blafte weinig ,maar sinds hier een tekkeltje naast is komen wonen is het erger geworden,die kan blaffen ,blehh een vreselijk schelle blaf,overal om,Nina kan niet tegen dat schelle geblaf ,wordt ze gek van en doet nu mee,probeer het weer af te leren ,maar lukt niet nog :-[
Ik word weer gek van Nina nu en dat k hondje van de buren ,die het niet erg vinden, maar ik wel!
Gebruikersavatar
Door Else
#2967298
Hier wordt er sinds de komst vd baby beduidend meer geblaft.
Hij blaft naar mensen die langs t huis lopen en mensen die op bezoek komen. Hij blaft gelukkig niet tijdens een wandeling.
Ik wil dat niet (of iig minder dan nu) dus ben nog opzoek naar een methode om t af te leren.
Ben de laatste tijd met snoepjes aan t strooien en dan stopt hij wel maar heb nog niet structureel  iets geoefend.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2967359
Oscar blaft voor een mechelaar bijzonder weinig. Dus ik heb weinig moeite met de keren dat hij blaft. In de meeste situaties is hem bedanken en vragen of hij nu weer stil wil zijn ook wel voldoende, eventueel begeleid met een klein snoepjes-zoeken spelletje. Hij blaft eigenlijk alleen uit waken, dus dan moet ik hem even geruststellen en zeggen dat hij een fantastische waakhond is  :biggrin2:.
Enige vervelende is dat wanneer we bezoek krijgen hij nogal hard, schel en lang blaft en dan moeilijk stil te krijgen is. Daar ligt nog een puntje, want dat doet ie gewoon omdat ie het heel eng vindt. Dus tja.

Tijdens de laatste training twee weken terug, kwam er ineens halverwege een oefening een ik-vind-het-zo-leuheuk blaf uit. Dan smelt ik!
Door suzanne 1
#2967363
De husky's blaffen niet....of het moet met veel aanmoediging voor een koekje zijn. Jamey echter......die hoort zichzelf ook graag blaffen.  Het is niet zo dat hij de hele dag blaft maar als er bezoek komt wordt dat luidkeels aangegeven (vind ik persoonlijk erg fijn buitenaf) als er onraad is blaft ie, als we uit gaan de 1e 50 meter......daarna moet hij ophouden van mij. en hij blaft als hij 1 van ons hoort thuiskomen.......Rossi gaat dan mee huilen  ::)
Door Nadia
#2967366
Niet. Ook niet als de bel gaat.
Soms wel eens een woef tijdens spel. En Kain blaft naar luchtballonnen.
Door El_Kato
#2967370
Zoals ook al door anderen benoemd heb ik een schurfthekel aan constant blaffende honden of dat nu in een tuin is of in het bos park onder het mom van ik ben zo blij gooi die bal of stok, hou niet van die onnodige herrie  >:(

Manu is waaks, blaft als er mensen binnen komen of als hij denkt dat er mensen binnen gaan komen. Pal langs het huis loopt een eenrichtingsverkeerstraatje en wanneer er bij de buren wat afgeleverd word kan het zijn dat er een busje hier voor het huis stopt dan gaat hij blaffen. Ook als er mensen rumoerig voorbij komen en 's nachts bij vlagen ook veel als hij iets hoort wat hij niet pluis vind, gelukkig doet hij dat nu weer wat minder. In de tuin wil hij ook nog wel eens reageren op geluiden bv blaffende honden vanuit het aan de overkant liggende park. Als hij te vaak of te veel blaft buiten dan moet hij naar binnen dat wil ik niet hebben. Een ferm uitgesproken klaar, over of houd je waffel is vaak voldoende om hem stil te krijgen  :)

Rana blaft alleen als ze bang is en dat is gelukkig niet vaak. Soms heeft ze 's nachts paniek dan heeft ze iets gehoord en wil ze graag iedereen om zich heen verzamelen. Bij een bepaalde herder hier in de buurt heeft ze grote paniek en blaft/gilt ze hysterisch  :-[ Gelukkig komen we die niet zo vaak tegen en als ik hem aan zie komen ga ik een andere kant op.

Mexi is waaks, kan van vanalles schrikken en blaft vaak zonder reden maar is ook vrij snel weer stil. Moet er vaak een beetje om lachen want als er aangebeld wordt rent ze al wild blaffend en grommend met het rughaar overeind door de kamer 9 van de 10 keer naar de verkeerde deur en ze is altijd blij als er dan mensen binnen komen  ::)
Door monster
#2967375
Dribbel blaft alleen als hij een epileptische aanval heeft. We hebben een jaar gedacht, dat ie helemaal niet kon blaffen. Lodi soms als onverwacht de bel gaat, maar verder als 3 x woef komt ie niet..
Door inge58
#2967411
Die van mij zijn gelukkig ook geen blaffers. Alleen als er iemand aan de poort staat die ze niet (goed) kennen. En als ik ze uitdaag om te spelen,verder hoor ik ze nooit.

Music kan wel praten trouwens,die voert hele gesprekken met mij. Maar dat is meer achter in zn keel zachte " wolf achtige" geluidjes, met nu en dan een wafje!
Door monster
#2967443
Lodi blaftniet, maar "praat" de hele dag met allerlei geluidjes. Net een siamees.
Door sella
#2967485
de Meiden schreef: Niet.. alleen als ze "aan het huis komen" aanbellen bv...
Als we buiten zitten en er wordt toch onnodig geblaft, worden ze naar binnen gestuurd..
Ik heb een hekel aan aanhoudend blaffende honden, dus de onze mogen dat ook niet !
Dit dus.
Door DJ_Doerak_Tucker
#2967525
Kaela schreef: Oscar blaft voor een mechelaar bijzonder weinig. Dus ik heb weinig moeite met de keren dat hij blaft. In de meeste situaties is hem bedanken en vragen of hij nu weer stil wil zijn ook wel voldoende, eventueel begeleid met een klein snoepjes-zoeken spelletje. Hij blaft eigenlijk alleen uit waken, dus dan moet ik hem even geruststellen en zeggen dat hij een fantastische waakhond is  :biggrin2:.
Enige vervelende is dat wanneer we bezoek krijgen hij nogal hard, schel en lang blaft en dan moeilijk stil te krijgen is. Daar ligt nog een puntje, want dat doet ie gewoon omdat ie het heel eng vindt. Dus tja.

Tijdens de laatste training twee weken terug, kwam er ineens halverwege een oefening een ik-vind-het-zo-leuheuk blaf uit. Dan smelt ik!
Dit, dat is wat Doerak doet. De anderen blaffen uit zichzelf eigenlijk niet maar reageren op Doerak als hij aanhoudend  blaft als er ook echt iemand de oprit op komt of aan de bel komt. Als we 's avonds buiten zitten en het donker wordt is Doerak wat alerter op alles en blaft dan ook meer, daar haal ik hem uit want ik vind het niet nodig dat hij de boel bewaakt. Dat doen wij zelf wel  ;). Het geeft hem ook rust als ik hem terug haal en gaat dan rustig liggen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2967531
Als ze samen spelen blaffen ze een beetje.

Als Kaio achter vogeltjes aanrent in de tuin "blaft" hij maar dat gelooft dan toch niemand dat hij het is, klinkt meer als een JRT dan hoor  :biggrin2:

Als we thuis komen blaffen ze wel eens kort.

Ze blaffen ook als waak bij iets verdachts, dat komt ook niet vaak voor. We komen dan meestal kijken en dan is klaar en goed.

Maci blaft het meest, die blaft als de deurbel gaat, 4x achter elkaar in een bepaald ritme. Is handig als je zelf de bel niet gehoord hebt  ;D
En die blaft ook wel eens als de andere plots naar buiten rennen (ja mietje durft zelf niet te kijken dus hij blaf dan een paar keer). En die gaat wel eens lekker op zijn rug rollen en blaffen. Tijdens clickeren als meneer ongeduldig wordt. Maar het enige irritante blaffen van hem is tijdens het waterwerken omdat andere bezig zijn en hij vastzit aan een boom, dat is echt ergerlijk, zo gauw ik weg loop begint ie als een gek.

Voor de rest ben ik echt absoluut blij dat ze geen blafferts zijn, zou ik niet goed tegen kunnen. Dat bij waterwerk stoort mij ook enorm, zou er niet aan moeten denken dat dat thuis en op straat ook zo zou zijn. pffff
Gebruikersavatar
Door joel
#2967550
Qadir geeft een blaf als het schemert en er komt iemand de tuin in.... ik vind dat wel fijn, wil wel een  beetje laten horen dat we een hond hebben die op t huis past  ;)
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2967553
Hier wordt niet geblaft als de bel gaat.
Lu blaft midden in de nacht.... als er weer eens ingebroken wordt in de auto, of als de straat volstaat met agenten en politiehonden  :biggrin2:
Liz blaft eigenlijk bijna nooit


Ik heb vooral last van blaffende buurhonden  ::)
Door star
#2967558
Mijn mechelse herders blaffen alleen als er echt iets aan de hand is (vreemde in de tuin en zei in huis of kennel oid) ze zijn beide meer van niet waarschuwen maar in stilte wachten tot het gevaar binnen bereik is en dan gelijk aanvallen, maar dan alleen bij mensen honden worden genergeerd of besnuffeld.
Maar mijn puber begint nu ook te blaffen als ze vreemde stemmen hoor in de gang of wanneer er een vreemde hond/persoon komt aanlopen als ze los loopt op het terras van de club.
Met een goedzo is het ook weer klaar.

mijn border collie blaf veruit het meest en dan vooral als ze weet dan (vreemde) mensen snoepjes bij zich hebben en ze nog niets heeft gekregen daarvan. :-X

of wanneer ze het ergens niet mee eens is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door