Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#2966848
*Lia* schreef: Oh ja, hier ook van die smerige dingen. Soms doe ik er één op mijn blik en denk dat het een drolletje is. Jakkie jakkie, dan `loopt` het ding er zo weer af. Hier krijgen ze een gratis vliegreis naar elders. Of ze het overleven wil ik niet weten. Ze blijven een smerig ding.


Ja goor he ? Ik wil nog weleens op blote voeten lopen . Maar als het donker is doe ik dat niet . Heb er weleens eentje tussen mijn tenen gehad  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2966850
smulpaap schreef:

Ja goor he ? Ik wil nog weleens op blote voeten lopen . Maar als het donker is doe ik dat niet . Heb er weleens eentje tussen mijn tenen gehad  :biggrin2:

Oh nee, jakkie jakkie. Ik loop echt nooit op blote voeten. Het idee alleen al.
Door inni
#2967053
Ik vrees dat onze egel verhuist is, ik zie of hoor hem niet meer. Vorig jaar zat hij 's avonds wel eens bij het poortje naar de straatkant als ik Berre een laatste keer buitenliet of ik hoorde hen krabbelen aan de tuinpoort en het krioelt hier van de grote naaktslakken. Ik heb me 's avonds in het licht van de tuinlampen al enkele malen vergist.......drolletje is zo koud.......jakkes.
Door El_Kato
#2967836
Ooooh dat zou best leuk zijn... ware het niet dat de honden het als super leuke speeltjes zullen beschouwen die wel een beetje au doen maar ook zo leuk bewegen..

Vanavond verdeel ik het laatste blikje bier wat we hebben over de bakjes. We vangen er nog steeds slakken mee maar het zijn er nu wel echt een stuk minder gelukkig. Kijken het dan even aan en als het er weer meer worden ga ik aaltjes bestellen  :)
Ja goor he ? Ik wil nog weleens op blote voeten lopen . Maar als het donker is doe ik dat niet . Heb er weleens eentje tussen mijn tenen gehad  :biggrin2:
Gatverdamme  :puke:

Ik loop heel graag op blote voeten maar vanwege de naaktslakken loop ik 's avonds op slippers in de tuin... Bah vind het al ranzig als ik met schoenen aan over zo'n ding glij  :puke:
Door Parelridder
#2967854
Egeltjes vind ik prachtig, maar ze bársten van de vlooien. Mijn honden zijn giga geinteresseerd in egeltjes en houd ik liefst verre van vlooien ;)
Wat 't bier betreft, daar komen ze idd op af, dus kun je ze mee vangen, maar je lokt er óók de slakken uit andere tuinen mee. Ze ruiken het nl op flinke afstand! Dus mocht je denken "waar komen ze toch steeds weer vandaan, ik dacht dat ze weg waren..".
Gebruikersavatar
Door pike
#2968123
Parelridder schreef: Mijn honden zijn giga geinteresseerd in egeltjes en houd ik liefst verre van vlooien ;)
Wat 't bier betreft, daar komen ze idd op af, dus kun je ze mee vangen, maar je lokt er óók de slakken uit andere tuinen mee. Ze ruiken het nl op flinke afstand! Dus mocht je denken "waar komen ze toch steeds weer vandaan, ik dacht dat ze weg waren..".
En vergeet de teken niet!
jasmijn schreef: Je hebt wel gelijk hoor  ;)  http://www.egelopvanghaarlem.nl/gesloten%20tuinen.htm
Dan maar eentje die gewoon in en uit loopt zoals het hem uitkomt, want een egeldichte tuin betekent hier dat dat dier geen leven heeft met drie fauven in de tuin. Vraag me trouwens af hoeveel egels je wel niet moet hebben om je tuin slakvrij te houden het slakkenbestand binnen de perken te houden. Twee egels plus de nodige padden, kikkers en ook slakken etende vogels zijn hier absoluut niet in staat om daar een redelijke bijdrage aan te leveren.
Door rosmin
#2968134
kier kruipen er slakken onder de deur door (de "geneugten" van een oud huis met kieren) ; laatst zat er eentje in de douche,
ik pak ze met een stokje op en gooi ze weer naar buiten
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2968161
Hier ook veel te veel slakken. Schijnt overal  te zijn de laatste jaren.
Hoe werken die 'aaltjes'?

Ik heb ook Escargo korrels van Ecostyle, maar als ik het anders kan oplossen: graag.  Ik ben er niet zo zeker van dat het onschadelijk is voor katten, dus eens die weer buiten mogen, was ik niet zeker of ik ze nog wel zou gebruiken.
Een egel leek mij dan ook wel leuk, maar als ze zo vol vlooien zitten, misschien toch maar niet. 
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door