Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2964371
[quote="Fenixjuh"]
Gatver, het is echt verschrikkelijk zulke buren..
Mijn ouders hebben ook zo'n buurman aan de overkant. Eerst zat hij de overbuurvrouw van mijn ouders (vrouwke van 85 ofzo) te bedreigen dat ze het huis uit moest etc...
De buurvrouw van mijn ouders heeft hem een keer betrapt dat hij de auto van mijn vader aanreed (hij heeft al deuken in alle auto's in de straat gereden omdat ze niet op zijn plek mogen staan  :uglystupid2: ) en toen heeft mijn vader (met getuigenis van buurvrouw) meteen aangifte gedaan.. Het is toen een beetje ontspoord, hij heeft geprobeerd mijn moeder aan te rijden (zijn kind wilde in gaan stappen, en hij sjeest gauw weg om mijn moeder op haar fiets net niet te raken, rondje gereden en met kind weggegaan) en nu vind ik het eng dat mijn moeder en haar overbuurvrouw daar wonen..
Snap nooit dat volwassenen zich zo kinderachtig kunnen gedragen dat de halve buurt er bang van wordt.. Het enige dat helpt is de politie, als je maar blijft klagen gaan ze vanzelf een beetje in de buurt rondvragen hoe of wat.. Als dan de hele buurt klaar is met zo iemand, heb je op het moment dat er echt iets gebeurd tenminste een poot om op te staan... Altijd jammer dat het eerst moet escaleren hier in NL  :'(
[/quote]

Jeetje wat akelig! Ik snap ook niet dat zulke mensen liever ruzie hebben dan dat ze ok zijn met hun buren...

[quote="Borke"]
Jullie zullen niet de enige buren zijn, die last van deze mensen hebben?



Spreek met de andere buren af om steeds allemaal de politie te bellen.
Hoe meer meldingen, hoe meer indruk het maakt.
1 persoon die klaagt kan een enorme zeurpiet zijn, maar als het hele rijtje huizen klaagt, dan is er vast wat aan de hand...
[/quote]

Hun hebben met meerdere buren problemen gehad en er zijn ook best wat mensen verhuisd afgelopen jaren. Ik weet niet of het daarmee te maken heeft maar zou er niet van staan te kijken. Veel buren zijn een beetje bang omdat als je iets durft te zeggen er meteen dikke ruzie van komt. Ik denk ook niet dat mensen zich ermee willen bemoeien maar het is het proberen waard.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2964374
[quote="hannabelgje"]
Het probleem is dat die mensen ergens moeten wonen. Als ze verhuizen is het probleem nog steeds niet opgelost. Dan wordt het gewoon iemand anders zijn probleem.
[/quote]

Ik denk ook serieus niet dat het op te lossen is. Die mensen zijn gewoon zo..niks heeft ooit geholpen, eerder erger gemaakt.

Ze hebben gisteravond iets over onze ramen heen gegooid wat heel erg plakt, ook over de tuinset en de takken die ze hebben losgerukt voor de garagedeur gelegd  :wall:
Door Lil
#2964562
[quote="Joaquin"]
Als ze nou al de mensen die voor veel overlast zorgen in dezelfde wijk stoppen vind ik het best goed opgelost  ;D
[/quote]

Wel met een hek en beveiliging erom. Stel je voor dat ze allemaal samen arme nette mensen gaan pesten.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2964903
[quote="Joaquin"]
Als ze nou al de mensen die voor veel overlast zorgen in dezelfde wijk stoppen vind ik het best goed opgelost  ;D
[/quote]

Idee is al in politiek geweest en men noemde het tuigdorpen ;-)
Door Claudia_
#2964913
Ik heb niet alles gelezen, maar betreft het een huurwoning?

Van alle incidenten en dingen een log bijhouden, wie wat wanneer zei en hoe laat. Wat ze doen, wat ze gedaan hebben, wat ze zeggen, als ze je uitschelden of "bedreigen" ook bijhouden (stiekem opnemen hehe) en als het uit de hand loopt de politie bellen. Als er een wijkagent is dan moet je ook daar beginnen met melding maken van een soortement onleefbare situatie, dat ze er niet prettig wonen, zich niet op hun gemak voelen, etc.

Wijkagent moet sowieso actie ondernemen, en het liefst een paar keer, blijven "zeuren", zodat alles zwart op wit staat en dat je dus bewijzen hebt zeg maar.
Erna eens een gesprek aangaan met de woningbouw, zij zijn het verplicht om het gesprek aan te gaan en een oplossing te bedenken hiervoor. 8 van de 10 x moeten de overlastgevers vertrekken naar een andere woning, helaas "moeten" (er wordt hen een andere woning aangeboden bijvoorbeeld) soms ook mensen die er last van hebben weg gaan naar een andere woning.

Wat een vreselijk stom volk woont er ook in Nederland he, tokkies... bleh
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#2965503
[quote="dinky89"]
Idee is al in politiek geweest en men noemde het tuigdorpen ;-)
[/quote]

Oh daar heb ik wel eens van gehoord ja..

[quote="Claudia_"]
Ik heb niet alles gelezen, maar betreft het een huurwoning?

Van alle incidenten en dingen een log bijhouden, wie wat wanneer zei en hoe laat. Wat ze doen, wat ze gedaan hebben, wat ze zeggen, als ze je uitschelden of "bedreigen" ook bijhouden (stiekem opnemen hehe) en als het uit de hand loopt de politie bellen. Als er een wijkagent is dan moet je ook daar beginnen met melding maken van een soortement onleefbare situatie, dat ze er niet prettig wonen, zich niet op hun gemak voelen, etc.

Wijkagent moet sowieso actie ondernemen, en het liefst een paar keer, blijven "zeuren", zodat alles zwart op wit staat en dat je dus bewijzen hebt zeg maar.
Erna eens een gesprek aangaan met de woningbouw, zij zijn het verplicht om het gesprek aan te gaan en een oplossing te bedenken hiervoor. 8 van de 10 x moeten de overlastgevers vertrekken naar een andere woning, helaas "moeten" (er wordt hen een andere woning aangeboden bijvoorbeeld) soms ook mensen die er last van hebben weg gaan naar een andere woning.

Wat een vreselijk stom volk woont er ook in Nederland he, tokkies... bleh
[/quote]

Nee het is een koopwoning. Het is nu weer even rustig gelukkig. Het zijn idd echt tokkies ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door