Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2962018
fransbulletje schreef: Heb nu wat verschillende soorten gehad van Simon Levelt maar bestel de volgende keer weer bij http://www.fascino-coffee.net
Ik heb een Bodum voor 4 kopjes en doe hem dan 3/4 vol met 2 scheppen koffie dan is het voor ons goed en niet te sterk.
Ze geven aan 1 schep per kopje maar dat vinden wij te sterk, hangt ook van de koffie af.
Zal t wel weer eens uit proberen, t is toch ook wel handig als je meer dan 1 kopje tegelijk kan zetten
als je visite hebt  ;)
Ik heb de liter kan, daar zouden 8koppen uit moeten gaan maar dan heb je innimini kopjes hoor
#2962046
MargaS schreef: Onze Delonghi gaf er ook na twee jaar de brui aan. Nou hoorde ik dat er een chip inzit die na een tig aantal koppen koffie het apparaat laat staken.
... misschien ontkalken, zetgroep schoonmaken... ? Hier staakt ie weleens als per ongeluk het deurtje wordt opengedaan of water wordt bijgevuld terwijl ie nog bezig is (= na het zetten van koffie gaat ie weer terug naar "beginstand" en dat duurt een paar seconden). Er gaan dan allerlei lampjes branden en hij doet niks meer. Ik zet 'm dan uit of trek de stekker eruit en na een paar minuten is ie dit "ongelukje" weer vergeten. :biggrin2:
MargaS schreef: Complot theorie?
Neuh... ;)
Door sella
#2962068
Onze delonghi loopt ook op zijn laaste benen, dit is nr 2 die het met 2 jaar begeeft. De stoomgroep van het heet water is al stuk en dat kost al doe je het zelf 130 euro, de koffie stoomdruk begint ook te haperen.
Er is een heel programma over geweest in doc op 2 dacht ik, designed to fail.
Daarom durf ik geen jura ook te kopen.
Wij gaan dus of weer op de hand zetten, of we kopen toch een bialetti of een french press, ga me daar nog in verdiepen.
Door fransbulletje
#2962122
Wij hebben een Jura machine, inmiddels al 8 jaar zonder problemen.
Hij heeft 1x een onderhoudsbeurt gehad en dat was wel prijzig, 200 euro.
Als hij kapot gaat komt er geen nieuwe Jura meer. Het is heerlijke koffie maar met die paar kopjes die we per dag drinken wel een heel duur apparaat.
Heb nu ook een Bodum cafetiére ernaast voor eens wat anders.
Denk dat ons volgende koffiezetapparaat een Moccamaster wordt www.moccamaster.nl
En dan met de heerlijke koffie van Fascino!
#2962179
Inge en Bono schreef: Ik heb, al 6,5 jaar, zoiets;
Afbeelding
En een thermoskan 
:biggrin2:
Da's voor oude mensen en rijp als museumstuk... :P :biggrin2:
Ik heb er op zolder nog eentje van ruim 20 jaar oud hoor...die doet het nog steeds en slaapt op het reservebankje voor als iets het begeeft. ::)
#2962194
En toch he.... Als ik moet kiezen tussen een Senseo of dat apparaat uit het jaar prik, dat museum stuk: dan koos ik dat museumstuk. Ik vind Senseo echt niet te drinken. Ik vond Nespresso echt lekker hoor, maar ik kreeg de hik van dat apparaat dat eigenlijk nog geen half jaar fatsoenlijk mee ging, toen begon ie al mini-espresootjes te zetten die lauw waren. Idem voor Senseo. Idem voor Dolce Gusto. Is allemaal niet gemaakt om lang mee te gaan... Neem dan de Bialettie :biggrin2:. Die gaat een eeuw mee :biggrin2:. En die museumstukken ook trouwens. Ik heb er ooit eens eentje weggegooid, die was al iets van 15 jaar oud en die deed het nog perfect en die had 15 gulden gekost. Reuze vermoeiend als je eens een ander kleurtje wil :biggrin2:
#2962221
Eens uitgerekend dat we wel 100 Euro in de maand kwijt zouden zijn aan cupjes… de tol van het thuiswerken en vrijwel alle koffie thuis drinken.
Tja voor dat geld kan ik wel ieder jaar een nieuwe koffie automaat kopen, dus die cupjes dan maar niet.
Al helemaal niet als ik begrijp dat die machines zo snel stuk gaan.

Ik heb heimwee naar de kwaliteit van vroeger, dat zo'n apparaat inderdaad zo lang meeging, dat je een andere kleur wilde, maar hij deed het nog zo goed en was niet stuk te krijgen.

Een nieuwe senseo is prima, maar na een paar maanden is dat ook niets meer en binnen het jaar lekt hij  >:(

Misschien toch eens naar een Jura kijken of naar een WMF?

Tussen het werk door met zo'n Bialetti aan de gang, dat zien wij hier toch niet echt zitten.
Te veel gedoe.
Uit kostenoogpunt is het ongetwijfeld de beste keuze.

Misschien eens bij Simon gaan praten i.p.v. bij de Media Markt, beiden zitten hier vlakbij  :biggrin2:
#2962227
Ik heb heimwee naar de kwaliteit van vroeger, dat zo'n apparaat inderdaad zo lang meeging, dat je een andere kleur wilde, maar hij deed het nog zo goed en was niet stuk te krijgen.

Onderstaande is ons koffiezetapparaat. De vorige van mijn schoonmoeder heeft het meer dan 20 jaar gedaan. Toen vond ze er teveel kalk in zitten en heeft ze nieuwe gekocht en kregen wij de oude. Vriendlief is toen met het kalk gaan prutsen (schoonmoeder durfde hem niet meer te ontkalken) en daarbij is buisje gebroken, anders had hij het nu waarschijnlijk nog altijd gedaan ;)
http://douweegbertsenmeer.nl/Pages/Prod ... uctid=3675

Die heb je dus ook in allemaal leuke kleurtjes ;) Wij hebben hem gewoon in antracietkleur.
Laatst gewijzigd door dinky89 op ma 21 jul 2014, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
#2962230
dinky89 schreef:
Onderstaande is ons koffiezetapparaat. De vorige van mijn schoonmoeder heeft het meer dan 20 jaar gedaan. Toen vond ze er teveel kalk in zitten en heeft ze nieuwe gekocht en kregen wij de oude. Vriendlief is toen met het kalk gaan prutsen (schoonmoeder durfde hem niet meer te ontkalken) en daarbij is buisje gebroken, anders had hij het nu waarschijnlijk nog altijd gedaan ;)
http://douweegbertsenmeer.nl/Pages/Prod ... uctid=3675

Die heb je dus ook in allemaal leuke kleurtjes ;) Wij hebben hem gewoon in antracietkleur.
Ja ik heb heimwee naar de kwaliteit van vroeger, maar niet naar de machines van vroeger.
Zo'n moderne machine die met hoge druk koffie zet, met crema op de koffie, dat is wat wij graag willen.

Die DE apparaten zijn inderdaad heel degelijk.

Overigens hebben wij geen kalk in het water, wij hebben een groot filter op de waterleiding zitten, dus juist bij ons zouden die machines lang mee moeten gaan  >:(
#2962233
dinky89 schreef: Ik heb heimwee naar de kwaliteit van vroeger, dat zo'n apparaat inderdaad zo lang meeging, dat je een andere kleur wilde, maar hij deed het nog zo goed en was niet stuk te krijgen.

Onderstaande is ons koffiezetapparaat. De vorige van mijn schoonmoeder heeft het meer dan 20 jaar gedaan. Toen vond ze er teveel kalk in zitten en heeft ze nieuwe gekocht en kregen wij de oude. Vriendlief is toen met het kalk gaan prutsen (schoonmoeder durfde hem niet meer te ontkalken) en daarbij is buisje gebroken, anders had hij het nu waarschijnlijk nog altijd gedaan ;)
http://douweegbertsenmeer.nl/Pages/Prod ... uctid=3675

Die heb je dus ook in allemaal leuke kleurtjes ;) Wij hebben hem gewoon in antracietkleur.
Zo één heb ik dus op zolder staan -- in de reservebank ;) Een zwarte, jaar of 8. Daarvoor had ik dezelfde, een witte, in 1985 gekocht, tig punten + 140 gulden. Die heb ik 2006 weggegooid... omdat ie maar niet kapot wilde en ik de vergeelde kleur zat was :biggrin2:
#2962234
K&D schreef: Da's voor oude mensen en rijp als museumstuk... :P :biggrin2:
Ik heb er op zolder nog eentje van ruim 20 jaar oud hoor...die doet het nog steeds en slaapt op het reservebankje voor als iets het begeeft. ::)
Die had ik ook nog liggen, niet kapot te krijgen  8)
#2962278
Afbeelding
Dit is de mijne, en dan gebruik ik hem met groffe maling koffie dat vind ik lekkerder dan snelfiltermaling.
Ik heb jaren Senseo gehad en dat vond ik nog lekker ook, maar die apparaten gaan steeds sneller stuk! Dus dat durfde ik niet meer. Heb tussendoor nog een dolce gusto gehad was heerlijk en nu ook nog een Nespresso maar ik merk toch dat ik die cupjes veel te duur vind en mijn koffiezetapparaatje zet lekkere koffie. Zo'n Nespresso en Dolce gusto zijn hartstikke leuk/lekker/makkelijk als je het geld voor de vrij dure cupjes overhebt. Dan zou ik daar zeker voor gaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door